Toon posts:

Nieuw in OC dus ook nieuw in goeie koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben begonnen met overclocken en mijn temperaturen rezen de pan uit :P
Nou ben ik dus op zoek naar een goeie upgrade van al mij cooling.

Ik heb Antec 900 case v1. Met:
Front 2x 120mm fans (Stock)
Side 1x 120mm fan (Coolermaster type weet ik nu even niet)
Back 1x 120mm fan (stock)
Top 1x 200mm fan (stock)
CPU 1x Intel stock fan (i know daarom post ik hier)

Qua kast en airflow zit ik denk ik goed. al zou ik als het kan graag een 200mm fan met led willen hebben.

Maar ik ben nu dus op zoek naar een goeie CPU fan en of ik indd op een gelapte CPU moet gaan werken.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 08:33

Dima_2005

T.net-verslaafde

Hier zijn honderden topics over!
1) Gebruik de zoekfunctie
2) Google
3) Denk eens zelf na!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

gewoon een scythe mugen 1 of 2 zien te scoren :) maar idd , er zijn over dit onderwerp genoeg topics te vinden
kijk maar

Signature

Verwijderd

Oke een iets andere reactie als hieboven ;) Inderdaad zijn er genoeg topics en reviews over die je hier of op het wereld wijde web kunt vinden.

Ik heb een paar weken geleden ook zitten speuren, en de beste die je op dit moment kunt halen is volgens verschillende reviews de Scythe Mugen Infinity SCMG-2000, oftewel de Mugen 2. Voor iets meer dan 30 euro ben je klaar. Alles zit erbij en met een fan geleverd.

Heb mijn CPU verder niet gelapt, wel Artic Cooling MX-2 High Compund pasta erbij gekocht, ipv de meegeleverde.

De temp van mijn Q9400 2,66 Ghz @ 3,2 Ghz komt gestessed met Prime95 niet boven de 42 Graden uit. Wel ff je kast opmeten of het gaat passen.

Succes.

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:02:
Oke een iets andere reactie als hieboven ;) Inderdaad zijn er genoeg topics en reviews over die je hier of op het wereld wijde web kunt vinden.

Ik heb een paar weken geleden ook zitten speuren, en de beste die je op dit moment kunt halen in volgens verschillende reviews de Scythe Mugen Infinity SCMG-2000, oftewe de Mugen 2. Voor iets meer dan 30 euro ben je klaar. Alles zit erbij en met een fan geleverd.

Heb mijn CPU verder niet gelapt, wel Artic Cooling MX-2 High Compund pasta erbij gekoch, ipv de meegeleverde.

De temp van mijn Q9400 2,66 Ghz @ 3,2 Ghz komt gestessed met Prime95 niet boven de 42 Graden uit. Wel ff je kast opmeten of het gaat passen.

Succes.
oooh :o plagiaat

Signature

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 14:23
Dima_2005 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:41:
Hier zijn honderden topics over!
1) Gebruik de zoekfunctie
2) Google
3) Denk eens zelf na!
idd, kijk bij het stillepc topic of bij lappen topic wat zij voor coolers gebruiken.
Geen reden om nog zo een topic te openen.

Verwijderd

ooooooooooh waar waar waar, vertel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de reacties begrijp goed dat er meerdere topics bestaan en ja ik kan googlen :)
Ik vroeg me gewoon af of mensen hun mening konden geven voor mijn situatie.

@Sculpture80 &BGB4rn

Ik heb indd veel gelezen over de Mugen maar ook over de Venetta van OCZ
Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze en welke dan de beste zou zijn.
En ja zijn er nog betere upgrades voor bijv. mijn case fans (wil graag leds houden)
Iemand wat aanbevelingen voor mij?

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 14:17:
En ja zijn er nog betere upgrades voor bijv. mijn case fans (wil graag leds houden)
Iemand wat aanbevelingen voor mij?
euu.. welke kant blazen ze fans op en wat zijn trouwens de temps die je had/hebt ?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
- de 2 voor blazen naar binnen
- achter en boven naar buiten
- en denk die aan de zijkant naar binnen (geheugen is niet optimaal :P)

ik zat stressed met een OC naar 3.6GHz op 65 graden en toen klapte ie er waarschijnlijk uit... (kwam thuis en me pc was gereboot...)

En mij cores hebben bijna allemaal dezelfde temps. op 1 en 2 altijd het zelfde maar 3 en 4 weer niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 14:33 . Reden: ow ja iets vergeten ]

• BGB4rn

BGB4rn

65 graden is opzich niet een te hoge temperatuur ; ik heb mijn quad ook wel eens op 72 gehad (koeler niet goed er op ) maar toen ging alles wel nog goed (voorzover ik weet O-) )

en je kunt ook eens kijken wat je temps zijn met je sidepanel er helemaal af , dan kun je zien of je airflow een beetje strookt :)

dus als je temps in een keer helemaal goed zijn is er dus iets mis met je airflow .

Signature

Verwijderd

Omdat ik liever een goede backplate wil hebben met schroeven, heb ik voor de Mugen 2 gekozen. Nog wel meer redenen, maar ook deze was erg belangrijk. Hou niet zo van die plastic pushpins. En ja de Mugen 2 komt overal gewoon super uit de test, dus een miskoop zul je er niet aan doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Lees inderdaad goeie dingen over de mugen vind het wel jammer dat ik me mobo weer uit me kast moet vissen om die godzilla er in te kunnen zetten.
Daarom vroeg ik me ook af is het dan verstandig me me CPU meteen te lappen? Aangezien het een groot karwei is om de CPU er weer uit te halen.
Is de Stock Fan die erbij zit een goeie of raden jullie mij een andere aan?

• BGB4rn

BGB4rn

Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:45:
Lees inderdaad goeie dingen over de mugen vind het wel jammer dat ik me mobo weer uit me kast moet vissen om die godzilla er in te kunnen zetten.
Daarom vroeg ik me ook af is het dan verstandig me me CPU meteen te lappen? Aangezien het een groot karwei is om de CPU er weer uit te halen.
Is de Stock Fan die erbij zit een goeie of raden jullie mij een andere aan?
tja , je kunt je afvragen of het zowiezo wel verstandig is om je cpu te lappen , kans op een kapotte procc , grote kans dat je geen garantie of wat meer hebt als je de cpu lapt ; hoe ver was je van plan te gaan met je overclock ?

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu 3,0GHz en zat te denk tussen de 3,4 en 3,8

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:27
Dit is toch wel een beetje vragen naar de bekende weg. Er zijn inmiddels genoeg topics over koeling. En goede cpu-koeling is nog vrij algemeen. Reviews zijn hierop het antwoord.
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:45:
Je moet er natuurlijk wel iets voor over hebben. Zware koeling (= veel materiaal = veel oppervlak = betere koeling) vraagt natuurlijk om een goede bevestiging. Zou jammer zijn dat je pc het over een paar maanden niet meer doet omdat het hele moederbord is kromgetrokken door het gewicht van de koeler.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.