Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:01
Na 3,5 jaar trouwe dienst heeft mijn Cowon iAudio G3 het begeven.Ik ben nu aan het zoeken voor een vervangend mp3-spelertje. Een vereiste is dat deze ook werkt op AA of AAA batterijen. Weet iemand of deze uberhaupt nog wel gemaakt worden? Want ik kan nergens meer een merk vinden dat deze aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
gewoon naar de dichtstbijzijnde action/aldi/blokker oid gaan, daar hebben ze vast wel een paar.

@hieronder, ja dan zal zo'n action ding wel wat te min zijn :)

[ Voor 25% gewijzigd door TrekDude101 op 23-02-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
Maar ik denk dat ik dan wel een paar tredes lager ga qua kwaliteit. En misschien had ik dat ook moeten melden, want de speler moet wel in de buurt komen qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

Waarom zoek je een mp3 speler die op batterijen werkt? Overal is toch wel een stopcontact te vinden tegenwoordig? Daarnaast gaat een accu over het algemeen wat langer mee dan een kleine (oplaadbare) batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:34

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Vanwaar een MP3-speler op batterijen? Er zijn MP3-spelers die 30+ uur halen op een volle accu.

Apple, Archos, Cowon, Creative en Sandisk kun je in ieder geval links laten liggen zover ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
batterijen kan je vervangen in 5 seconde en dan kun je weer 30 uur luisteren. Niemand een merk die ze nog verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
je kan misschien kijken naar draagbare opladers voor je (toekomstige) mp3 speler, ik weet dat philips een aantal van die dingen heeft. Ik denk dat aa/aaa batterijen te low-budget zijn voor mp3 spelers van goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DubbelU, we verwachten op GoT zichtbaar eigen inzet in je topicstart. Dat is bij jou niet bepaald aanwezig. Zou je je topicstart aan willen vullen met waar je gezocht hebt, wat je wel gevonden hebt, etc? We willen namelijk best met je meedenken, maar het is niet de bedoeling dat wij voor jou gaan Googlen en een product uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
TrekDude101 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:23:Ik denk dat aa/aaa batterijen te low-budget zijn voor mp3 spelers van goede kwaliteit.
Vroeger nochtans niet. Zelf heb ik bvb nog altijd m'n iRiver ifp799 (1GB) die toch dik 25u (reëel) luisterplezier haalt uit slechts 1 AA batterij.

Maar om een of andere reden vind je tegenwoordig inderdaad geen kwaliteitsvolle spelers meer die op vervangbare batterijen werken. Omdat ik toch nood had aan meer opslagcapaciteit heb ik me dan maar onlangs een iAudio 7 16GB gekocht. Ik blijf het jammer vinden dat de accu hiervan niet vervangbaar is, maar anderzijds houdt de batterij het makkelijk 50u vol, wat helemaal niet mis is - zeker niet in vergelijking met andere spelers. Indien de TS zich over het nadeel van de niet-vervangbare batterij heen kan zetten, zou ik hem deze speler zeker aanraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vervangbare batterijen wil bijna niemand meer. Zo nu en dan duikt er weer iemand op die er eentje zoekt met vervangbare batterij, maar het zijn uitzonderingen. Tegenwoordig kan men ook gemakkelijk PMD's maken met vervangbare li-ionbatterijen, maar blijkbaar sloeg dit niet aan, want men is er alweer mee opgehouden. Ook niet gek imo. Er zijn tegenwoordig PMD's die het gemakkelijk dagenlang uithouden op één lading. Verreweg de meeste mensen hebben dan mogelijkheid zat om het apparaat tussendoor aan de lading te leggen. Voordeel van de li-ionaccu's is dat je de speler aan de stroom kunt leggen wanneer jou het uitkomt. Je hoeft niet de batterij leeg te laten lopen alvorens het ding op te laden. Ook hoef je met een vaste interne accu geen "lompe" (een batterij is niet groot, maar in een Sandisk Sansa Clip past bijvoorbeeld absoluut geen batterij) batterijen mee te slepen. Gemak voor de consument dus.

Enige reden waarbij ik me kan indenken dat vervangbare batterijen handig zijn is wanneer je in de tropen op vakantie gaat en twee weken verstoken bent van de bewoonde wereld. Maar in zo'n geval zijn er accessoires te vinden waarmee je on the go je apparaat op kan laden. Zonne-energie, dingetjes waar je AA-batterijen in kan stoppen die je vervolgens weer in je PMD steekt.. dat zijn tegenwoordig de alternatieven.

PMD's met AA-batterijen gaan niet terugkomen. En terecht, imo. De voordelen wegen niet op tegen de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
Ik denk dat ik inderdaad de eis van vervangebare batterijen moet laten vallen, want ik heb nu verschillende sites en fora bezocht en ik heb er geen kunnen vinden. Mijn oom gaat nog even kijken in Canada of ze daar nog een Cowon G3 hebben liggen. Anders zal ik zeker de iAudio 7 in overweging nemen. Want 50u is idd niet slecht voor een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carl Colijn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05-2018
DubbelU schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:16:
Ik denk dat ik inderdaad de eis van vervangebare batterijen moet laten vallen, want ik heb nu verschillende sites en fora bezocht en ik heb er geen kunnen vinden. Mijn oom gaat nog even kijken in Canada of ze daar nog een Cowon G3 hebben liggen. Anders zal ik zeker de iAudio 7 in overweging nemen. Want 50u is idd niet slecht voor een accu.
Toevallig kwam ik deze thread tegen in Google omdat ik op dit moment hetzelfde zoek! :) Ook ik zoek naar een MP3-player op batterijen, in mijn geval omdat ik het super-handig vind om de lege AA(A) eruit te mikken en een volle er weer in te stoppen i.p.v. 'm weer een poos niet te kunnen gebruiken omdat 'ie aan het infuus ligt ;) En we hebben altijd voldoende (opgelade) AA(A) batterijen in huis slingeren i.v.m. de andere apparaten hier.

Ik had er 4 op het oog, maar slechts 1 ervan is nog te koop bij precies 1 leverancier: de Sandisk Sansa m250 bij Bol.com voor €62,99. Let wel: deze (EU) versie heeft _geen_ FM radio! Vind dat van die FM radio erg jammer; de niet-EU versie heeft hem wel maar is vervolgens weer nergens te krijgen :'(

Als (verlang)lijstje: dit zijn degene waar ik naar zoek (zocht?);
- Creative Zen Nano Plus
- Sandisk Sansa m250 (niet-EU versie)
- iRiver T10
- iRiver T60

Waar ze ze in ieder geval niet hebben:
Bol.com (op de EU-versie van de Sansa na dan), bcc, dixons, mp3shop.nl, wehkamp, bart smit, media markt, dynabyte, mp3spelers.nl, digimania.be, mp44u.nl

Wel ook nog gekeken op ebay, marktplaats, marktplaza, speurders, en via ebay en marktplaats in totaal 5 aanbiedingen, maar ik probeer toch liever eerst een 1e-hands te bemachtigen via een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:39
Ik heb vorige week een mp3 speler gekocht, met dezelfde eis: Vervangbare batterij.
Ik ben uitgekomen op de SA2620/02 . Deze was EUR 29,95.

@RoD: Ga je ooit met het Openbaar Vervoer? Die gaan niet via de tropen, maar ook daar is een vervangbare batterij handig.

[ Voor 26% gewijzigd door Miyamoto op 04-03-2009 23:34 . Reden: Verkeerd typenummer vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Niet zo lang geleden een iRiver T60 gekocht bij http://www.obcs.nl/
Precies: omdat er batterijen in kunnen, en het een leuk, goed klinkend spelertje is (een waardige opvolger voor de iFP799).

[edit] ik zie dat ze hem nu nier meer hebben...]

[ Voor 11% gewijzigd door AlterEgo op 27-02-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Miyamoto schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:23:
@RoD: Ga je ooit met het Openbaar Vervoer?
Die gaan niet via de tropen, maar ook daar is een vervangbare batterij handig.
Niet als je na 2 uur weer bij 'n stopcontact / laptop / computer bent :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:14
Ja, ik kan me echt niet voorstellen dat je in Nederland meer dan 50 uur niet bij een stopcontact in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb vorige week een mp3 speler gekocht, met dezelfde eis: Vervangbare batterij.
Ik ben uitgekomen op de SA2640/02 van Philips. Deze was EUR 29,95.

@RoD: Ga je ooit met het Openbaar Vervoer? Die gaan niet via de tropen, maar ook daar is een vervangbare batterij handig.
Ik ga wel eens met het OV ja, maar zeker niet langer dan 50 uur achtereen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carl Colijn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05-2018
Ik ben uitgekomen op de SA2640/02 van Philips. Deze was EUR 29,95.
Hoi Rooot,

Ik heb eens wat info over deze Phlips opgezocht, en kwam niet al te goede reviews tegen (ook geen prijs van 29,95 trouwens; eerder 60-70 euro :|); o.a. een max van 450 bestanden, lange opstarttijd, [slechte tot goede] geluidskwaliteit, en dropouts tijdens het afspelen? Wel trouwens te koop bij Bol.com en waarschijnlijk ook Dixons. Ben je er tevreden mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik vind een normale AA ook handig, dus heb een tijdje geleden een iRiver Mp3 speler gekocht. Net als iemand hierboven ergens een iFP7xx (weet niet meer welke). Vooral omdat ik toch al goede 2300 mAh batterijen had liggen eigenlijk en hoefde ze ongeveer 1x per 2 weken+ op te laden bij 4uur per dag luisteren (5dagen/week). Mocht er een leeg zijn dan had ik altijd nog een reserve mee.

Naar mijn mening werkt het goed, want als de batterij slecht zou worden heb je zo weer een nieuwe.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:18
Philips heeft van die accu's waar je al je usb shit mee op kan laden onderweg:

Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/resources/2007/08/power2go.jpg

De Power 2 Go. Heb je evt ook nog in een laptop variant. Zodra je accu leeg is kan je je mp3 zo weer opladen.
meer info:
http://www.consumer.phili...SOLUTIONS_SU_GB_CONSUMER/

[ Voor 3% gewijzigd door Wackoz op 28-02-2009 22:28 ]

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:39
cacolijn schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:11:
[...]

Hoi Rooot,

Ik heb eens wat info over deze Phlips opgezocht, en kwam niet al te goede reviews tegen (ook geen prijs van 29,95 trouwens; eerder 60-70 euro :|); o.a. een max van 450 bestanden, lange opstarttijd, [slechte tot goede] geluidskwaliteit, en dropouts tijdens het afspelen? Wel trouwens te koop bij Bol.com en waarschijnlijk ook Dixons. Ben je er tevreden mee?
Ho, my bad, ik heb de 2GB versie! de SA2620/02 is dat dus! Zal zo ff kijken of ik mijn vorige bericht nog kan wijzigen (?)

Geluidskwaliteit: Ik heb geen super goed beoordelingsvermogen daarvoor, dus geen idee. Ik vind het 'goed'.
Dropouts: Nog geen last van gehad.
Lange opstarttijd: Klopt, ongeveer 5s (Don't ask me why). Afsluiten idem trouwens :O

Nadelen:
- De shuffle is geen echte shuffle, maar een predefined shuffle (elke ronde hetzelfde....)
- Er wordt +/- 9MB aan bestanden weggeschreven voor de speler zelf. Dit vind ik vrij veel
- Na het plaatsen van nieuwe nummers duurt het opstarten nog langer, er staat dan "Updating..." op het scherm.

Bediening gaat wel makkelijk, maar als je voor dezelfde prijs een ander merk kunt pakken, zou ik dat proberen.

Voorheen heb ik er een van de Mycom gehad (eigen merk), die werkte eigenlijk perfect. (Totdat na 4 jaar het scherm uitviel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DubbelU
Die Philips ziet er niet slecht uit en is eigenlijk precies wat ik zoek ter vervanging van mijn Cowon G3. Maar ik wacht nog even af of de G3 nog in Canada is te krijgen.
Pagina: 1