Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben op zoek naar een MP3 speler die de volgende mogelijkheden heeft:
- minstens 16Gb geheugen, liefst 32Gb
- bij voorkeur geen HDD speler
- mogelijkheid om een backup te maken vanuit een SD(HC) kaartje, liefst hele kaartje in 1 keer. Waarbij zowel JPG's op staan als RAW bestanden.
- viewen van de JPG foto's vanaf de SDHC kaart van mijn DSLR (10,1 m.pixel, circa 5Mb per foto) op goede kwaliteit
- budget tot zo'n 200 Euro

Fijn, maar minder belangrijk:
- afspelen van video's

Reden hiervan: ik reis redelijk veel en wil in het vliegtuig graag wat muziek en eens een aflevering van Topgear kijken zou ook leuk zijn. Hiervoor zou ik met 4Gb voldoende hebben. Ter plaatse zou een imagetank handig zijn om foto's te backupen en te viewen in de hotelkamer op een wat beter schermpje dan dat van mijn camera.Liever sleep ik niet 2 apparaten mee.

Tot nu toe kom ik uit op:
- iAudio D2 - 16Gb
- Creative Zen X-Fi 32Gb
Zijn er anderen die ik vergeten ben? Welke leent zich het best voor deze doeleinden? Weet iemand hoe snel de 2 spelers zijn in het kopieren van data van SD -> intern?

Alvast bedankt voor de hulp.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Overigens zou een MP3 speler die via een cardreader de data kan uitlezen ook prima zijn, ipv een SD slot direct in de speler.

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11 13:49
De X-Fi Zen voldoet sowieso aan je eisen, alleen zal het bekijken van foto's niet echt snel gaan, zeker niet omdat de Zen ze verkleint, zodat je maar twee keer kunt inzoomen. Dat is denk ik het enige minpuntje. Het kopieeren gaat gewoon met de snelheid van USB 2.0 bij mij.. Maar ik vermoed dat dit deels O.S. afhankelijk is. Vista & Win7 schijnen trager te zijn.

Verwijderd

devguru schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:29:
De X-Fi Zen voldoet sowieso aan je eisen, alleen zal het bekijken van foto's niet echt snel gaan, zeker niet omdat de Zen ze verkleint, zodat je maar twee keer kunt inzoomen. Dat is denk ik het enige minpuntje. Het kopieeren gaat gewoon met de snelheid van USB 2.0 bij mij.. Maar ik vermoed dat dit deels O.S. afhankelijk is. Vista & Win7 schijnen trager te zijn.
Kleine verbetering: Ik denk dat de TS de snelheid bedoelt van het geheugenkaartje naar de Imagetank. Dit gaat (maximum) aan de snelheid die je geheugenkaart ondersteunt. Dus als je een 8MB/s SD-kaartje hebt, gaat het maximum aan 8MB per seconde, 15 aan 15, enzoverder.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.
Ik doelde vooral op de snelheid direct vanaf een SDHC kaart in de interne reader van de X-Fi naar het interne geheugen van de X-Fi. Ik weet dat dit bij sommige (=meestal goedkopere) dedicated image tanks echt tergend traag verloopt.

Verwijderd

Topicstarter
crossposting: bedankt ev1ltje! Dat was inderdaad de vraag.
Dat zou mooi zijn, ik gebruik snelle kaartjes (Sandisk Extreme III SDHC) ivm framerate bij RAW + JPEG op de DSLR.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RDDR. welkom op GoT :) Allereerst even een tip; gebruik de edit-knop als je wat toe wil voegen aan je vorige post. Dan hoef je niet 2x op rij te posten.

Wat betreft je keuzes... de Cowon iAudio D2 deelt het SD-geheugen met het interne geheugen. Je ziet als het ware maar één mediabibliotheek met daar alle items van de geheugenkaart en intern geheugen samengevoegd. Ik weet niet of dit wel is wat je wilt, want het houdt dus in dat je niet de files van de SD-kaart naar het interne geheugen over kunt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Zal de tip ter harte nemen ;)

RoD: in dat geval valt de Cowon inderdaad af. Backup van foto's op SD-kaart is echt belangrijk voor mijn keuze. Ik realiseer me dat ik eigenlijk een imagetank en een MP3 speler zoek, maar wil toch echt maar 1 apparaat meenemen.

Is er dan naast de Zen X-Fi nog een optie die ik over het hoofd gezien heb?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 15:22 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik weet er zo uit mijn hoofd geen. Maar probeer zeker deze tool eerst even om te kijken of er nog iets is met die features :)

Verwijderd

Topicstarter
OK, thanks. Ik heb nog even gekeken, maar kom niet veel verder dan de Zen X-Fi. Ik ben (was?) een beetje bezorgd om de problemen die ik las over het apparaat, maar heb begrepen dat het vele vastlopen is opgelost middels firmware updates.

Wel nog een vraagje over: gezien dat ding geen folder browser heeft, kan je dan toch voor het apparaat onbekende files kopieren van SD-kaartje naar intern geheugen (vanwege fotografien in RAW)?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om het budget wat op te rekken naar zo'n 300 Euro en te gaan voor iets waarmee ik de foto's op betere kwaliteit kan terug kijken en wat extra dingetjes mee kan.

Mijn oog is nu gevallen op de Archos 5 60 Gb met mini-dock (ivm USB host). De reviews lijken goed te zijn en weinig schokkende dingen die voor mij belangrijk zijn.

2 vragen:
- heb ik ondanks mijn zoektocht een PMP gemist die een goed alternatief is voor de Archos, niet groter en niet veel duurder?
- wat zijn jullie ervaringen met PMP's met harddisk. Op zich ben ik daar minder blij mee, gezien die dingen me gevoeliger lijken voor schokken etc, dan SSD.

• RoD
  • Niet online

RoD

Kijk ook eens naar Cowon, die heeft ook een paar PMP's. Verder valt het wel mee met hdd's. Ze zijn inderdaad gevoeliger voor schokken, maar als je er niet heel ruig mee doet valt het best mee. :)

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 10:29
Is dit niet iets?
Memorykick MediaCenter @ http://www.1dayfly.nl/?Moreinfo=1 (snel beslissen, acties op 1dayfly zijn namelijk maar 24 uur!)

[ Voor 9% gewijzigd door Vinze op 01-03-2009 12:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Beslissing is inmiddels genomen en de Archos 5 (60 Gb) is besteld. Wordt morgen geleverd.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:02

TDB

Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:11:
Beslissing is inmiddels genomen en de Archos 5 (60 Gb) is besteld. Wordt morgen geleverd.
Wat zijn je ervaringen tot nu toe? Ben zelf momenteel voornemens om de Archos 7 aan te schaffen....

PSN: TDBtje

Pagina: 1