[Vista]Geluidskaart software aansturen boxen*

Pagina: 1
Acties:

• Danny091283
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-05-2022
Ik heb sinds kort windows vista en nu zit ik met een probleem, want ik kan mijn boxen niet toewijzen aan de plek waar ze staan zodat het geluid uit de goede box komt.

Iemand een idee wat het kan zijn?
-de software die ik heb voor de geluidskaart heb ik gedownload bij de fabrikant
-desktop Core 2 Duo E6600 4 gb werkgrheugen, 320 gb harddisk, geforce 7600 gs
-moederbord is een abit ab9 pro met een geluidskaart On board 7.1 CH HD Audio CODEC

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik zie niet waarom dit niet in WOS zou passen, dus ik verplaats je topic event. Wat is precies het probleem? Hoeveel boxen heb je, en waar kun je de positie niet toewijzen?

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Danny091283
Ow sorry.
Het probleem is dat ik mijn boxen niet kan toewijzen aan de plaats waar het geluid vandaan moet komen.
Ik heb een realtek geluidskaart aan boord en als je in de software op de afbeelding van de plug gaat staan die corrospondeert met de geen achterop je geluidskaart en dan drukt op installeren dan gebeurt er niets.
Ik heb ook een mailtje gedaan aan Realtek, maar ik heb nooit wat terug gehad.
Nu vraag ik me af of dit een software fout is, de geluidskaart te oud en dan dus de drivers niet kloppen of is het de windows vista die het niet goed aandrijft?
Ik ben bang dat ik een nieuwe geluidskaart moet halen en ik weet totaal niet welke ik moet hebben voor een goede prijs om een mooi geluid te hebben.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Danny091283 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:02:
Ow sorry.
Het probleem is dat ik mijn boxen niet kan toewijzen aan de plaats waar het geluid vandaan moet komen.
Ik heb een realtek geluidskaart aan boord en als je in de software op de afbeelding van de plug gaat staan die corrospondeert met de geen achterop je geluidskaart en dan drukt op installeren dan gebeurt er niets.
Ik heb werkelijk geen idee wat je daarmee precies bedoelt.
Nu vraag ik me af of dit een software fout is, de geluidskaart te oud en dan dus de drivers niet kloppen of is het de illegale windows vista die het niet goed aandrijft?
Gevaarlijke opmerking :+ Support met illegale spullen doen we niet aan, maar kijk vooral eens of je wel de goeie drivers hebt - als er geluid uitkomt werkt het.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Danny091283
Het geluid werkt wel.
Ofwel het probleem zit hem in het programmaatje en is dus het probleem van realtek?

[ Voor 20% gewijzigd door Danny091283 op 23-02-2009 16:02 ]

• Danny091283
Als het echt aan realtek ligt is het dan zinvol om een apparte kaart te gaan kopen? En wat zijn goede geluidskaarten eigenlijk? (sorry heb geen verstand van geluidskaarten)
Ik had trouwens wel gelezen dat een losse geluidskaart wel mijn processor ontlast, dus misschien is het daarom beter om een losse kaart te gaan halen.
Pagina: 1