Beste allemaal,
ik ben sinds een aantal dagen bezig met het programmeren in CUDA. IK heb hier mijn eerste kennis vergaard mbt CUDA en de "programmeertaal".
Gezien het feit dat ik Ubuntu 8.10 draai en NVidia (nog) geen downloads heeft voor 8.10 heb ik deze tutorial gevolgd voor het installeren van alle drivers en SDK's op 8.10. Hierin wordt keurig beschreven hoe dat je CUDA moet installeren (wel op 8.04), Eclipse moet instellen en een nog meer tips.
Ik wil graag dit topic openen zodat iedereen die CUDA ervaring heeft of wil gaan verkrijgen elkaar kunnen helpen en met het delen van source code anderen op een idee kunnen brengen voor eigen ontwikkeling.
Je hardware checken:
Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van je hardware wat voor terugkoppeling je krijgt
Hier kun je nog wat voorbeelden vinden van CUDA projectjes.
ik ben sinds een aantal dagen bezig met het programmeren in CUDA. IK heb hier mijn eerste kennis vergaard mbt CUDA en de "programmeertaal".
Gezien het feit dat ik Ubuntu 8.10 draai en NVidia (nog) geen downloads heeft voor 8.10 heb ik deze tutorial gevolgd voor het installeren van alle drivers en SDK's op 8.10. Hierin wordt keurig beschreven hoe dat je CUDA moet installeren (wel op 8.04), Eclipse moet instellen en een nog meer tips.
Ik wil graag dit topic openen zodat iedereen die CUDA ervaring heeft of wil gaan verkrijgen elkaar kunnen helpen en met het delen van source code anderen op een idee kunnen brengen voor eigen ontwikkeling.
Je hardware checken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| mathijs@mathijs-desktop:~$ ./NVIDIA_CUDA_SDK/bin/linux/release/deviceQuery There is 1 device supporting CUDA Device 0: "GeForce 9800 GTX+" Major revision number: 1 Minor revision number: 1 Total amount of global memory: 536150016 bytes Number of multiprocessors: 16 Number of cores: 128 Total amount of constant memory: 65536 bytes Total amount of shared memory per block: 16384 bytes Total number of registers available per block: 8192 Warp size: 32 Maximum number of threads per block: 512 Maximum sizes of each dimension of a block: 512 x 512 x 64 Maximum sizes of each dimension of a grid: 65535 x 65535 x 1 Maximum memory pitch: 262144 bytes Texture alignment: 256 bytes Clock rate: 1.84 GHz Concurrent copy and execution: Yes Test PASSED Press ENTER to exit... |
Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van je hardware wat voor terugkoppeling je krijgt
Hier kun je nog wat voorbeelden vinden van CUDA projectjes.
[ Voor 56% gewijzigd door Matis op 23-02-2009 10:04 . Reden: Extra tekst, Typo's ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time