Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WLAN adapter verdwijnt na vervoer laptop

Pagina: 1
Acties:

• erikvanzon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-11 20:58
Heyhey,

Ik heb een HP TX2000ed tablet pc met een broadcom wireless lan adapter. Wanneer ik mijn laptop vervoer wil de verbinding met m'n WLAN adapter wel eens verdwijnen (zowel van hp wireless assistant als in device manager is de apter niet meer vermeld). Als ik hem daarna weer vervoer (bijv naar school) komt hij vanzelf weer een keer terug, maar hij doet het inmiddels vaker niet dan wel. Ik ben er van overtuigt dat het niet een softwarem matig probleem is (na een format > clean instal, restore naar fabriekssettings, bios + wlan driver updates) en mijn kennis van computers is beperkt.

Ik heb nog garantie op de laptop, maar het probleem is dat ik voor mijn studie een half jaar in Canada zit en het opsturen van de laptop erg veel tijd gaat kosten, terwijl ik eigenlijk niet zonder kan ivm mijn studie. Weet iemand hier misschien of dit een probleem is wat relatief simpel op te lossen is bij een reparatie winkel (zoals los contactje ofzo) of dat het misschien toch verstandiger is om de notebook op te sturen naar HP..?

Bedankt voor jullie informatie!

Erik

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10 01:14
Klinkt alsof het netwerkkaartje afwisselend contact maakt.

Ben je bekend met het controleren ervan?

!! Als je niet ervaren bent, liever niet doen !!

• erikvanzon
Nee, absoluut niet bekend mee. Er zitten hier in Montreal wel meedere eenmanszaakjes die computers verkopen en repareren, denk je dat ik die er mee kan vertrouwen, of is het alsnog een redelijk ingewikkeld probleem?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Vaak zit bij HP-laptops de wlan-adapter verstopt achter een klepje op de onderkant.
Die adapters zitten met een connector op het moederbord.

Kijk even achterop of je klepjes ziet die je kan openschroeven.
Zo ja, kijk of je zoiets tegenkomt:
Afbeeldingslocatie: http://www.magicdevices.de/produkt-foto/HP%20WLAN%20HP%20Mini%20PCI%20W500%20.jpg
Indien je zoiets vindt, kan je proberen hem even steviger aan te drukken en kijken of dat verschil maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Fire69 op 22-02-2009 23:52 . Reden: Beter plaatje ]

• erikvanzon
Top, ik ga morgen even een setje schroevendraaiers halen om te kijken of dat lukt!
Bedankt voor jullie informatie!

Erik