Toon posts:

Kwaliteit beeld omlaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Avond tweakers,

Ik heb hier een PC met wat problemen staan. En heb al heel wat geprobeerd maar kom er niet uit.

Specs:
CoolerMaster M520 520W
Asus m3n78-eh
AMD athlon 6000+ X2 Met boxed cooler
4gb ddr2-800 kingston
Samsung Blue 250gb
Gigabyte 8800GTS 512mb

Probleem:
Het probleem doet zich vooral voor bij Trackmania United en Neverwinter nights 2, als ik een tijdje speel gaat dat eigenlijk gewoon soepel. Maar na een onbepaalde tijd(maar ongeveer 10min) krijg ik zware haperingen tot stilstaand vervaagt beeld. Dit duurt 10-15sec en dan springt hij weer terug naar normaal beeld. (En bij trackmania vraagt hij om een kwaliteitsverlaging). Totdat trackmania helemaal op zijn laagst staat (800X600) komt het probleem voor. Bij Neverwinter Nights 2 maakt het niet uit of ik de instelling lager zet daar blijft het probleem zich voor doen om de 3minuten(ongeveer).

Geprobeerd:
Ik heb de temps van de grafishe kaart (met het tooltje van Nvidea zelf gemeten) en die kwam op ~70C max(onder load), de temps van de processor heb ik gemeten met CoreTemp die zat op de ~50(onder load) voor core1 en ~40 voor core2.
Ik heb de drivers van de grafishe kaart en mobo geupdate, case fans bijgeplaatst en een andere grafishe kaart (Asus 8400GS 512mb) geprobeerd(dit leverde zelf rampzalige beelden op, terwijl hij in een ander PC niet zo slecht presteerde). Maar niks hiervan heeft geholpen.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Bij voorbaat dank,
Stijn

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat Nvidea ook iets van een stabiliteits test meeleverd deze heb ik ook een half uur laten draaien en gaf verder geen fouten.(Maar ik weet niet of dat tooltje goed is). Ik heb ook al de bios gereset.. Iemand nog enig idee hoe ik er achter kan komen wat dit veroorzaakt?

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-04 19:47
Wat is je geheugen en cpu load op moment van hapering in beide spellen?

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom miss een beetje laat terug op dit bericht, maar ik kan niet altijd die lagg te voorschijn laten komen. En heb het daarna maar ff opzij gezet.

Maar ik heb weer gekeken en zag dat de CPU load 100% werd bij de haperingen. Betekent dit dat de CPU het niet trekt? Het is miss niet een super CPU maar hij zou het volgens mij toch makkelijk moeten kunnen trekken :?