Toon posts:

hoe 15 m overbruggen om UPC digitv te kijken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie:

Heb een UPC DVR mediabox verbonden via RGB scart naar m'n LCD. De UPC box heeft 2x Scart aansluiting.

Heb vandaag LCD gekocht voor slaapkamer (15m verderop) waar ik ook graag UPC op wil kijken. Het maakt mij niet uit dat ik dus maar 1 zender tegelijkertijd op beide LCDs kan kijken. Heb een Logitech Harmony 895 (RF signal), zodat ik vanaf beide plekken UPC box kan bedienen.

Vraag is hoe ik het UPC videosignaal beste kan doorsturen naar 2e TV? Een RGB Scartkabel van 15m vind je niet veel en heeft niet mijn voorkeur qua gaten boren.

Andere optie die ik vond is: Scart stekker professioneel met S-VHS en audio tulp uitgang. Vervolgens vond ik 20m S-VHS professioneel dubbel afgeschermd en 15m verguld S-VHS (weet niet welke handiger zou zijn). Daarnaast professionele audiokabels van 15m (of is professioneel niet nodig voor audio deze afstand)?

Alternatief is Scart -> component kabels gebruiken.

Welke optie is het beste? Is dit mogelijk emt UPC SCART uitgang? Zijn er nog andere mogelijkheden die ik over het hoofd zie?

O ja, en levert tegelijkertijd RGB scart op uitgang 1 en Scart via S-VHS op uitgang 2 van UPC nog problemen?

Wil graag vanavond gaan bestellen, dus input erg welkom!! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 20:06 ]

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Heb je al eens gekeken naar draadloze oplossingen? Je hebt zelfs setjes die het signaal van je afstandsbediening door kunnen sturen geloof ik.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Doe jezelf een lol en bestel voor €3 per maand een extra decoder.

Uitzendinggemist werkt ook op een normale-niet-DVR box ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Glashelder op 23-02-2009 01:22 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Glashelder schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:12:
Doe jezelf een lol en bestel voor €3 per maand een extra decoder.
Heb een DVR royaal abo, da's 9 EUR p/maand extra. Plus dat ik dan ook coax door moet verbinden en weer zo'n lelijke decoder moet wegwerken (TFT hangt in slaapkamer).

Dus graag inhoudelijke input svp..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sjeik schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:10:
Heb je al eens gekeken naar draadloze oplossingen? Je hebt zelfs setjes die het signaal van je afstandsbediening door kunnen sturen geloof ik.
Was ook mijn eerste overweging, maar lees hier toch veel slechte verhalen over. Vooral als je digitale TV en LCD hebt schiet kwaliteit vaak tekort.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 12:47

SeatRider

Hips don't lie

De UPC box stuurt geen S-video signaal uit, bij mijn weten. Wel RGB, maar je zou dan even moeten zoeken of je LCD tv wel RGB in ondersteunt. Ik vermoed namelijk alleen component, maar misschien RGB over via een scart aansluiting.

Ook al kost je abo voor de DVR 9 euro per maand, kun je nog steeds kiezen om voor de slaapkamer een gewone mediabox (a HFL $minder).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
SeatRider schreef op zondag 22 februari 2009 @ 20:11:
De UPC box stuurt geen S-video signaal uit, bij mijn weten. Wel RGB, maar je zou dan even moeten zoeken of je LCD tv wel RGB in ondersteunt. Ik vermoed namelijk alleen component, maar misschien RGB over via een scart aansluiting.

Ook al kost je abo voor de DVR 9 euro per maand, kun je nog steeds kiezen om voor de slaapkamer een gewone mediabox (a HFL $minder).
Dat van S-video en UPC las ik net ook ergens. Vond net wel deze kabel: http://www.mcsnet.nl/inde...get=dept_105.html&lang=nl (Pro2). Hiermee kan ik stekker van kabel schroeven en RGB alsnog signaal doorsturen. TV's zijn beide Samsung (LE32A552 en LE37A552). Vlg mij ondersteunen die RGB.

En ik gebruik dus bijna alleen nog maar DVR en uitzendinggemist.nl, dus zou wel erg jammer vinden dit te moeten missen in slaapkamer..

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 12:10
leuk, maar zit je dan niet met punt dat je niet van zender kunt wisselen? Neem aan dat je afstands bediening daar voor hebt, en kastje dus beneden staat? (met infra rood afstandbeniening waarschijnlijk)
Dan ben je verplicht om te kijken wat der beneden opstaat, lijkt me niet handig. Want volgens mij kun je dan ook geen 2 verschillende kanalen per kastje krijgen toch?

Specs!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:17

Aapje

Opel-beun
Scart-kabel kopen, schema downloaden van google, de geluid+component kabels verlengen dmv. UTP pakken? :P Wellicht beetje hobbisch en wellicht is 't niet super optimaal beeld. Maar je kan 't proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:09:
leuk, maar zit je dan niet met punt dat je niet van zender kunt wisselen? Neem aan dat je afstands bediening daar voor hebt, en kastje dus beneden staat? (met infra rood afstandbeniening waarschijnlijk)
Dan ben je verplicht om te kijken wat der beneden opstaat, lijkt me niet handig. Want volgens mij kun je dan ook geen 2 verschillende kanalen per kastje krijgen toch?
Met Logitech Harmony 895 gaat het ABen via radiosignalen. Decoder staat bij ons onder de vloer, met IR zender ervoor. ik kan van zowel de woonkamer als slaapkamer van zender wisselen, maar idd wel dus maar 1 zender tegelijk..

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-02 12:10
dus niet je favo serie kijken terwijl je ouders nieuws ofzo willen kijken, of hun film. Ik zou zelf overwegen om gewoon box bij te halen, maar goed, dat is een eigen keuze. Ik zou zelf kijken naar draadloos kijken in dit geval denk ik, kabel zoals scart trekken is niet tof...

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Wilde even laten weten dat de prof. Scartkabel van 15m prima werkt. De kop is ook grotendeels afschroefbaar en kabel is niet te stug.

Idd, als je met familie woont is dit natuurlijk niet superhandig vanwege tegelijk kijken van zelfde kanaal. Maar als je alleen of met z'n 2en woont is dit wel de manier om box te besparen (zeker als je een hebt met DVR/Royaal etc.) en ook niet weer zo'n onhandige decoder aan de muur te hebben.

Nu 2 bijna identieke Samsungs strak aan de muur.. (37" en 32")

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/1373/21754187.th.jpg
Pagina: 1