Toon posts:

Haperen van streamen HD materiaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met het streamen van 1080p .mkv files over mijn netwerk. De situatie is als volgt:
Ik heb een Lacie Ethernet Disk waarop mijn films staan. Deze wil ik streamen naar mijn laptop die ik op mn Full HD tv heb aangesloten. Nu schokte het beeld nogal, maar dit kwam omdat mijn laptop het niet trok. Dit heb ik opgelost door CoreAVC te installeren om mijn videokaart (quadro 140 nvs) mee te laten helpen met decoden. Nu kan ik mkv's die op mn laptop staan gewoon afspelen, enkel via het netwerk levert problemen op.

Ik heb een draadloze 54g router, en als ik de beelden ga streamen met media player classic hapert het beeld om de 5 seconden. Als ik de status van de verbinding check staat er dat ie geconnect is met 36mbps. Bij een 9gb film van 2uur 30 heb ik uitgerekend dat ik net wat bandbreedte te kort kom (10%). Het rare is dat als ik mijn laptop vervolgens bedraad 100mbps aansluit, dat het beeld alleen maar erger gaat schokken en het streamen hooguit 6% van de verbinding vraagt. Met kopieren over het netwerk haal ik wel gewoon 70%. Iemand die een oplossing hiervoor heeft?

Alvast bedankt...

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-03 07:12
Voor zover ik weet is decoden juist een taak van de processor en niet zozeer van de videokaart.
Als ik met mijn PC een MKV naar mijn Ps3 stream, stijgt de CPU load gemiddeld met 19%, maar de fan van mijn videokaart gaat er niet sneller van draaien.

Dus post om te beginnen eens de volledige specs van je laptop.
Verder, hoe is de Lacie schijf aangesloten? Gebruik je de interne switch van je router of heb je een losse switch in je netwerk?

Tot slot is wireless, en zeker de G variant, niet geschikt om HD materiaal te streamen, maar dat terzijde.

[ Voor 15% gewijzigd door internetinfo op 22-02-2009 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
CoreAVC kan h264 deels door je videokaart laten decoden als je een kaart heb die nVidia CUDA enabled is, dus dan helpt dat wel degelijk. Ik kan dus wel gewoon dezelfde film vlekkeloos afspelen als ik em op m'n laptops HD zet... Met ook ongeveer 20% cpu load. Lacie is aangesloten direct op de router (sitecom WL-160). Ik heb het al opgegeven om dit wireless aan de praat te krijgen, zoals jij zegt gewoon te weinig bandbreedte. Maar bedraad moet dit toch lukken. Het ligt dus of aan mn netwerk, of aan de streamkwaliteiten van Media Player Classic...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je, nadat je de boel bedraad hebt aangesloten, wel weer even de IP-instellingen voor de netwerkkaart gechecked? Pas dan gaat het verkeer daadwerkelijk over wired netwerk.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
internetinfo schreef op zondag 22 februari 2009 @ 18:58:
Voor zover ik weet is decoden juist een taak van de processor en niet zozeer van de videokaart.
Als ik met mijn PC een MKV naar mijn Ps3 stream, stijgt de CPU load gemiddeld met 19%, maar de fan van mijn videokaart gaat er niet sneller van draaien.
Nogal wiedes, aangezien je PS3 op dat moment 't decoden voor z'n rekening neemt, tenzij je aan het transcoden bent.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn draadloze verbinding uitgeschakeld, er zit een knop op mn laptop waarmee je je Wireless NIC uit kan zetten om energy te saven. Vervolgens film opnieuw opgestart en in taskmanager zie je ook dat ie over het wired netwerk gaat, dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens even gekeken hoe het met een andere player werkt, en met VLC player is het streamen geen probleem, daar stijgt mijn bandwith use soms ook naar 15%, terwijl Media Player Classic stug op 4% blijft hangen.

Alleen omdat ik in VLC geen externe filter in kan stellen, om zo de h264 decoding door coreavc naar mn videokaart te sturen, krijg ik soms een 'stukgeslagen' frame bij drukke scenes die veel cpu vragen... Daarom moet ik dus een player hebben die niet dat streaming probleem heeft, maar waar je wel een externe filter in kan stellen... Iemand suggesties? -edit- na wat googelen GOM Player gevonden, die streamt wel goed. Problem solved.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 21:03 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een soort van zelfde probleem.

Ik heb mijn laptop wired gekoppeld aan mijn Linksys router WRT54GS. Vanuit mijn router heb ik een wired verbinding naar mijn mediaspeler HDX-1000. Via mij HDX rechtstreeks vanaf mijn laptop probeer ik hd-films (720P) te streamen naar mijn LCD. Ook mijn scherm hapert wanneer ik dit doe. Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak kan zijn. Ik las dat G routers hier niet geschikt voor zijn. Ligt het hier aan? Ik hoor graag van jullie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 14:14 ]

Pagina: 1