[Geluid]Switchen tussen interne speakers en externe speakers

Pagina: 1
Acties:

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:48
Hallo,

Ik zou graag willen switchen tussen de interne speakers en de externe (de stereo). Helaas verdwijnt de optie uit het menu geluid om een andere 'output' te selecteren. Ook met het programmaatje SoundSource lukte het niet.

Heeft er iemand een oplossing?

Verwijderd

macbook?

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Kijk goed of je audio kabel zit aangesloten. Er zit namelijk een klein beetje speling op de aansluiting van de nieuwe macbooks. Als je geen nieuwe macbook hebt mag je deze post negeren.

• Japsuh
Nee, ik heb een iMac. En volgens mij begrijpen jullie mijn post verkeerd. Ik wil graag kunnen switchen tussen de output zonder de kabel eruit te halen.
Echter, wanneer ik de kabel van de stereo in de iMac steek, is dat de standaard 'output'. De andere optie (de interne speakers) verdwijnen uit het menu en ik kan dus niet selecteren waar het geluid naar toe moet (naar de stereo of de interne speakers).

Verwijderd

Waarom lukt het niet met soundsource? Detecteert hij de uitgang niet goed? Bij mij werkt dat echt als een zonnetje (nu moet ik wel zeggen dat ik of intern of usb soundcard gebruik, dus geen normale output).

• Japsuh
Nee, dat werkt niet omdat de interne speakers verdwijnen uit het menu zodra je het kabeltje van de stereo in de iMac stopt

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
De enige manier om dit gedrag te omzeilen is om externe speakers aansluiten via usb.
Pagina: 1