Toon posts:

Printerserver op draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een draadloos netwerk liggen. Nu heb ik daar ook een printerserver bij om mijn HP Laserjet 6P aan te sluiten. Is het mogelijk om deze printerserver met een draadloze router of access point aan te sluiten op het draadloze netwerk?

Volgens een medewerker bij de Mediamarkt was dit niet mogelijk, maar volgens mij moet zoiets wel mogelijk zijn.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-03 21:06
Dat zou (theoretisch) gezien moeten kunnen met een Wireless Bridge zoals bijv. de Linksys WET54G.

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-03 19:13
Die printerserver fungeert dan toch gewoon als netwerk apparaat? Als je router waar hij aanhangt draadloos is, zou een laptop in hetzelfde netwerk hem wel moeten kunnen bereiken lijkt me.

Maar goed, allemaal beetje natte vinger/ giswerk zo als niet duidelijk is om welke apparatuur het gaat, allereerst, wat is het merk en type van die servert.

@ Hieronder
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:53:
[...]

Ik vroeg me eigenlijk af het wel mogelijk is om de printerserver draadloos met de router te verbinden.
Daar ben ik minder in thuis, maar ik zou hierbij in ieder geval niet van "expertise" van de Mediamarkt mederwerker uit gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door lredev op 22-02-2009 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
De printerserver is een HP Jetdirect 170X

Verwijderd

Topicstarter
lredev schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:46:
Die printerserver fungeert dan toch gewoon als netwerk apparaat? Als je router waar hij aanhangt draadloos is, zou een laptop in hetzelfde netwerk hem wel moeten kunnen bereiken lijkt me.

Maar goed, allemaal beetje natte vinger/ giswerk zo als niet duidelijk is om welke apparatuur het gaat, allereerst, wat is het merk en type van die servert.
Ik vroeg me eigenlijk af het wel mogelijk is om de printerserver draadloos met de router te verbinden.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Jahoor kan prima, zelf hier draaiende met een zelfde print server en met een EX printserver. Zolang je via je draadloze netwerk op je printserver kunt komen moet het gewoon werken.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Topicstarter
Saab schreef op zondag 22 februari 2009 @ 17:54:
Jahoor kan prima, zelf hier draaiende met een zelfde print server en met een EX printserver. Zolang je via je draadloze netwerk op je printserver kunt komen moet het gewoon werken.
Maar dat is dus alleen mogelijk met en draadloze bridge? Dus niet nog een router of access point?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Nee, mijn printserver hangt aan een switch die weer aan een AP hangt. Dat mag ook een router met ap ingebouwd zijn. Het is gewoon een netwerkdevice zoals bijvoorbeeld een NAS of een server. Ik snap niet waarom er een bridge bij gehaald zou moeten worden.

Wacht even, jij hebt het over het draadloos verbinden van een printserver met een AP. Dan heb je iets van een repeater of bridge nodig of een AP die WDS ondersteunt. Ik dacht dat je printserver dicht bij je switch lag. Of je koopt een draadloze printserver, zijn niet zo gek duur meer dacht ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Saab op 22-02-2009 18:37 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:48

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste daan,
Zou je in het vervolg een topic report aan willen maken om de topic title aan laten passen, i.p.v. een nieuw topic te openen :)

Hoe dit werkt vind je hier: De werking van de forumsoftware in het kort

Verwijderd

Topicstarter
Equator schreef op maandag 23 februari 2009 @ 07:45:
[mbr]
Beste daan,
Zou je in het vervolg een topic report aan willen maken om de topic title aan laten passen, i.p.v. een nieuw topic te openen :)

Hoe dit werkt vind je hier: De werking van de forumsoftware in het kort
[/]
Doe ik.
Pagina: 1