Toon posts:

Vista 64 bit crash bij stressen videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren al mijn nieuwe hardware binnen:

Gigabyte EX58-UD5
XFX 280GTX
Intel CoreI7 290
Recom 1050W voeding
Samsung spinpoint 1TB
6gb OCZ PC31866 tripple channel
Coolermaster cosmos 1000 kast

Vista business geinstalleerd, alles start goed op, echter zodra ik een video met hoge resolutie, of een zwaar spel start dan crasht de computer instantly. Als ik in vlc een 1080p film start en gelijk minimaliseer is er niks aan de hand, op het moment dat ik hem full screen zet, valt of de pc uit, of hij blijft hangen (met de laatste seconde van het geluid dat zich blijft herhalen). Heb de bios geupdate, videokaart drivers geupdate (ook al oude drivers geprobeerd, geen effect. Ook mijn oude Geforce 7950gx2 erin gezet, ook hetzelfde probleem), heb de hele nacht door memtest86 gedraaid, ook geen resultaat.
Temperaturen zien er allemaal goed uit. Daar ligt het denk ik niet aan.

Wie o wie heeft er nog suggesties?

Tnx Joost

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 17:11 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
probeer eens een andere videodriver

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Driver-probleem... ik vermoed dat er ergens is misgegaan met de drivers, ik zit zelfs te denken aan een corrupte (OpenGL dacht ik) programma die in Windows zit...
Probeer eens op een nieuwe partitie Windows opnieuw te installeren en daar te proberen (puur om hardware-error uit te sluiten, vooral dan moederbord)...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
oke, ben nu een nieuwe install doen. Zal ik weer gelijk de nieuwste nvidia drivers, of de gene van de meegeleverde cd-rom?

En de pc valt net uit midden in de install van vista...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 18:36 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sidenote:
waarom die Recom voeding? Doe jezelf een lol en stuur hem terug om een goede A-merk voeding te kopen van 600+ Watt.

Verwijderd

Topicstarter
En af en toe, net zoals nu, vult het hele scherm zich met één random kleur, geen tekst ofzo. PC reageert dan ook nergens meer op.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Tja, eigenlijk kan het aan alles liggen...

Videokaart, natuurlijk, maar gek dat hetzelfde probleem zich met een andere videokaart ook voordoet.
Moederbord kan ook, aangezien hier alles is op aangesloten
Maar voeding lijkt me ook waarschijnlijk.

Computers vallen gemakkelijk uit als je voeding niet goed is...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
tja ik weet het nu ook niet meer, net nieuwe windows install, gelijk weer gecrashed. Zou het dan toch het mobo zijn? En de voeding, is er een goeie manier om die te testen?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:57:
tja ik weet het nu ook niet meer, net nieuwe windows install, gelijk weer gecrashed. Zou het dan toch het mobo zijn? En de voeding, is er een goeie manier om die te testen?
Ja, een andere voeding eventjes gebruiken :+
Je kan eventueel ook eens de voltage waarden controleren met een programma zoals HWMonitor of SpeedFan.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 11:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lees en volg deze stappen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Omdat je probleem niet zo duidelijk is als je in het begin dacht, moet je eerst uitzoeken welk onderdeel de problemen geeft. Daar is deze troubleshooter bij uitstek voor geschikt.
Pagina: 1