hallo, mijn vriend heeft laatste tijd twee zeer vertraagde pcs, een desktop met winXP sp3 en 1gb geheugen en een redelijk moderne cpu, en een laptop met vista van ca 2 jaar oud, met een athlon x2 64 cpu en ook 1 gb ram.beide zijn sinds kort tergend trag, oa met IE openen. zelfde probl met firefox en met andere toepassingen openen. ligt niet aan internetsnelheid provider, die is prima. ik heb er sinds vorige week RUBotted opgezet, icm AVG Free antivirus en heb op de desktop een BOT ontdekt met RUBotted maar die krijg ik niet weg met Trendmicro online scan en repair want die werkte eeerst wel en detecteerde ook 2 virusachtige dingen maar crashte (IE) halverwege de scan en wil nu niet meer scannen. ook niet via firefox. alle overige av en asw/amw scanners (super antispyware en malwarebytes'scanner) geven geen infecties aan.
de laptop is dus ook traag en gefet ook nog niks aan de hand en ook geen bots bij RUbotted maar die staat daar pas net op....
kortom, het lijkt me wel een malware/trojan/botnet probleem maar krijg het niet opgelost....
wie kan helpen....
RR
de laptop is dus ook traag en gefet ook nog niks aan de hand en ook geen bots bij RUbotted maar die staat daar pas net op....
kortom, het lijkt me wel een malware/trojan/botnet probleem maar krijg het niet opgelost....
wie kan helpen....
RR