Toon posts:

[Vista64] RAID Drivers installeren vanuit de RecoveryConsole

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag mensen,

Ik gebruik een Windows Vista Ultimate 64 bit installatie op een RAID1 opstelling met 2 schijven van 750GB. Tot voorkort werkte het geweldig maar de onboard raid chip geeft problemen en is niet meer te vertrouwen. Ik had hier nog een FastTrack TX2300 raid controller liggen waarop ik mijn schijven wil aansluiten en heb die in mijn computer gezet.

Door te booten met een Ubuntu (Live) CD kon ik in Ubuntu via gparted al mijn partities kopieeren naar een externe 750GB schijf. Vervolgens heb ik mijn 2 750GB schijven op de nieuwe RAID controller gezet, een mirror opstelling gemaakt en weer met de Live CD geboot om alle data terug te zetten.

Als ik de computer nu opstart dan krijg ik heel even het mooie groene laadbalkje van Vista en vervolgens herstart de computer zich automatisch. Als ik via de Vista DVD opstart en kies voor Herstel dan staat mijn installatie niet in de lijst, als ik vervolgens de raid driver van mijn FastTrack TX2300 laad dan komt mijn installatie in de lijst en worden alle partities herkent.

Ik kan de bestaande Vista installatie niet starten omdat de raid drivers niet geinstalleerd zijn. Ik heb ze hier op een diskette en vroeg me af hoe ik de raid drivers (via de Recovery Console?) kan installeren zonder dat ik heel Vista opnieuw hoef te installeren. Het plaatsen van het .inf, .sys en .cat bestand in de C:\Windows\System32\Drivers map werkt ook niet. Zoeken met Google op "manually install raid driver" levert ook niet veel op hoe ik dit kan doen zonder de boel opnieuw te installeren.

Ik heb deze link gevolgd: http://www.experts-exchan...s/Drivers/Q_23932996.html maar ben, denk ik, niet gedreven genoeg om zomaar aanpassingen te maken in het registry (ik heb geen idee wat ik moet aanpassen en waar).

Mijn vraag is nu, hoe kan ik de raid drivers installeren zonder dat ik Windows Vista opnieuw hoef te installeren? Alvast bedankt voor ieder zijn hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Ik heb één van de schijven aangesloten op mijn "oude" raid controller, Windows Vista gestart en vervolgens de driver van de FastTrack raid controller geinstalleerd. Toen die schijf weer aangesloten op mijn nieuwe raid controller en ik kon Vista toen wel booten.

De raid controller is nu bezig met het rebuilden naar de andere schijf toe (dat zal waarschijnlijk wel goed gaan) en daarna kan ik dezelfde Vista installatie weer gebruiken. Ik had dit eigenlijk van te voren ook wel kunnen bedenken, om de driver van de raid controller eerst te installeren, maar het is een goede les geweest.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 23:38 . Reden: Typo ]