Toon posts:

Xbox 360 op Sony STR-820

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een sony str-820 receiver aangeschaft en nu wil ik mijn xbox 360 (oude gen) via de receiver naar de tv laten gaan. Echter als ik de component ingangen (RGB) gebruik inclusief de audio (Wit en Rood) op de DVD of VIDEO1 ingang van mijn receiver krijg ik alleen het geluid door en niet het beeld..

De TV is een sony bravia 40z4500 en is via een HDMI aangesloten op de receiver.

Iemand een idee?

grtz

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:38:
Hey,

Ik heb een sony str-820 receiver aangeschaft en nu wil ik mijn xbox 360 (oude gen) via de receiver naar de tv laten gaan. Echter als ik de component ingangen (RGB) gebruik inclusief de audio (Wit en Rood) op de DVD of VIDEO1 ingang van mijn receiver krijg ik alleen het geluid door en niet het beeld..

De TV is een sony bravia 40z4500 en is via een HDMI aangesloten op de receiver.

Iemand een idee?

grtz
Component is niet hetzelfde als RGB!

Is dit jouw receiver? Wellicht moet je in de setup instellen dat ie component koppelt aan de juiste input, en/of dit signaal upscaled naar HDMI resoluties?

[ Voor 18% gewijzigd door SeatRider op 22-02-2009 13:41 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ja dat is de mijne... met component bedoel ik eigenlijk de rood/groene en blauwe tullipjes..

via setup staat die op auto. het signaal upscalen heb ik nog niks van teruggevonden. Ik zal eens gaan kijken. thanks voor de tips..

Verwijderd

Topicstarter
Dit heeft niks opgeleverd.. iemand nog andere ideeen?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 09:37
SeatRider schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:39:
[...]
Wellicht moet je in de setup instellen dat ie component koppelt aan de juiste input, en/of dit signaal upscaled naar HDMI resoluties?
Het is nogal ongebruikelijk dat een component-signaal geüpscaled kan worden doorgegeven via HDMI. Op mijn receiver kan dat, wegens copyright-redenen, in ieder geval niet. Staat zelfs specifiek bij dat games-consoles-signalen niet via component zullen worden geüpscaled.

De resolutie "laag" laten zou echter wel gewoon moeten kunnen werken via component. Je mag toch aannemen dat je via 480/576i/p (weet niet wat een XB360 er uit floept) beeld moet hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Brad Pitt op 23-02-2009 13:34 ]

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus ik moet mijn xbox eerst instellen dat die op 480p gaat uitsturen. Hij staat nu namelijk op 1080p :(
Anders kan ik dus beter mijn xbox rechtstreeks op mijn tv laten en de audio via de receiver sturen dus...

wel jammer van het extra kabeltje naar de tv :(

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 10:56:
wel jammer van het extra kabeltje naar de tv :(
Als je daarmee zowel prima beeld als wel geluid hebt lijkt mij dat een relatief geringe opoffering! ;)

Maar misschien dat jouw receiver component wel upscaled hè, als 480/576 echter wél werkt weet je meer.

Verwijderd

Waarom sluit je de Xbox niet gewoon direct op je tv aan via component 1080P en sluit je de Xbox niet met een optische kabel op je Sony aan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met de kabels die ik door een buis in mijn muur kan doen omdat mijn tv opgehangen gaat worden. En ik moet even kijken of de component daar ook doorheen passen. Vandaar dat ik eigenlijk alles via 1 hdmi kabel naar mijn tv wil aansluiten.

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:13
De Sony kan niet 1080p op component aan? Anders VGA Kabel kopen?

• Malignant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 07:20
Als ik het zo zie/lees denk ik dat dit nooit gaat werken.

Denk dat je reciever het analoge signaal van je component niet kan omzetten naar digitaal HDMI signaal.
Kom je toch echt in de high end klasse als je dat wil.

Denk dat dit gewoon een verhaal is van input=output.
Dus als je je reciever met component zou aansluiten is de kans groot dat je gewoon beeld hebt.

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - 2x Focal 816W - Focal 800CC - 2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - MB Next - Playstation 5 - Oppo UDP-203 - Rega RP1 + Elys 2 - BlueSound

Verwijderd

Topicstarter
En dit gaat dus ook gelden voor mijn Wii? kan geen rood/wit/geel aansluiten op de receiver en dan 1 hdmi naar de tv? beetje bagger :(

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:00:
En dit gaat dus ook gelden voor mijn Wii? kan geen rood/wit/geel aansluiten op de receiver en dan 1 hdmi naar de tv? beetje bagger :(
Het Wii-signaal is niet HD en zal waarschijnlijk dus wel worden doorgegeven via HDMI. Enkel geüpscalede component gaat lastig worden denk ik.

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 08:57
Casa,

Omdat de 820 geen analoge signalen upscaled moet je inderdaad wanneer je component aansluit op je receiver vanaf je receiver component aansluiten op je TV.
Pagina: 1