Toon posts:

WPA codering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is de WPA codering van een Intel 2200 BG WiFi kaart op hardware nivo of software?

Het probleem: Kaart wil alleen connecten op onbeveiligde netwerken. En niet op WPA of WEP netwerken. Ook al ken ik het wachtwoord (copy paste vanuit de router).
Zet ik de router op onbeveiligd, dan geen probleem.

Drivers van de kaart zijn de laatste (zowel Dell, als Intel's eigen)

Nu mijn vraag: word de codering op hardware nivo gedaan, of is dat software, die de versleuteling doet? Dit om te weten, is de kaart kapot, of is er iets anders? Want als het de hardware is, dan moet Dell mij een nieuwe kaart sturen. Als het software is.... tja....

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:10
Welk OS draai je? Voor XP moet je minstens SP2 (of ouder) met WPA patch OF XP SP3 hebben

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je nu eens begint met je instellingen te geven, want nu geef je geen enkele specifieke informatie. Heb je de kaart ook al eens bij een ander WPA-netwerk getest, dwz bij iemand anders? Gaat het om XP, Vista, etc? Welke router?

Oftewel: probeer informatief te zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja ik had voorheen altijd een 64 hex paswoord wat altijd werkte op de oude laptop. bij de nieuwe niet
heb ik er 63 van gemaakt, draaien als een trein :? ik heb het er zelf maar bij gelaten. kennelijk ondersteund/snapt dat nieuwe ding geen key maar wel een passphrease oid

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jullie hebben gelijk. Ik heb te weinig informatie gegeven:

Win XP Pro SP2
Intel 2200 BG mini PCI kaart in een Dell Latitude D610
WiFi AP: FON (is eigenlijk een Linksys kastje).

Zowel met WEP of met WPA/WPA2 problemen.

Ik heb nog niet geprobeerd op een ander netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 16:25 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:48

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Mja, dit heeft natuurlijk niets met PNS te maken.. Hup, naar NT jij

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij mij kwamen de WPA2 mogelijkheden pas tevoorschijn in latere drivers (en/of in SP2, dat weet ik niet meer precies), dus het lijkt mij een software issue.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

WPA is een beveiligingsschema die gewoon door de driver geregeld wordt, de codering zelf is AES of TKIP. AES wordt doorgaans in hardware gedaan en heeft daarom bij goede hardware nauwelijks performance impact, terwijl TKIP doorgaans softwarematig geregeld wordt en daarom vaak wel performance impact geeft.

Oslik blyat! Oslik!

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
FatalError schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:27:
Welk OS draai je? Voor XP moet je minstens SP2 (of ouder) met WPA patch OF XP SP3 hebben
duss dat, heeft de TS hier nou al naar gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Om user weijl te antwoorden: Ja, ik heb Xp met SP2. En WPA2 heeft vroeger gewerkt, dus het ligt niet aan de OS.
Zie hier een stukje uit de support pagina's van Microsoft:

Voor draadloze clients met Windows XP Service Pack 2 (SP2) die een draadloze netwerkadapter gebruiken die de Wireless Zero Configuration-service ondersteunt, is de Windows WPA Client opgenomen in Windows XP SP2. Er zijn dus geen extra downloads nodig.

Maar mijn vraag, waar de codering wordt gedaan, op hardware nivo, of software... Dion_b zegt dat het doorgaans op hardware nivo gedaan wordt....

Is dat ergens na te gaan, of de Intel 2200 BG kaart op hardware nivo dit doet?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2009 18:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net antwoord gekregen van Intel:

Codering wordt in software gedaan.
Pagina: 1