Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[vista64] vista de-activated?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik start vandaag (22 feb) mijn pc op, en ik krijg ineens een warning over dat ik vista moet activeren. Ik draai deze voorgeinstalleerde, bij mijn weten legitieme Vista, al enkele maanden, en hij was al geactiveerd. Nu plotseling krijg ik dit.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/33m747p.jpg
Is er iets bekend over een windows update die (per abuis?) de activatie ongedaan maakt? Of zijn er andere acties van microsoft gaande die hiermee verband zouden kunnen houden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 13:11 ]

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Soms als er iets veranderd met de hardware moet er overnieuw geactiveerd worden. Maar als je legitieme versie van Windows is kan je gewoon op Activate Now drukken. Dan is als het goed is de melding ook weer weg.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Het gaat om de volgende hardwarecomponenten (geleend van Wikipedia: Windows Genuine Advantage)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Windows Genuine Advantage checks the following components:

* Computer make and model
    * BIOS checksum.
    * MAC address.
    * A unique number assigned to your computer by the tools (Globally Unique Identifier or GUID)
    * Hard drive serial number.
    * Region and language settings of the operating system.
    * Operating system version.
    * PC BIOS information (make, version, date).
    * PC manufacturer.
    * User locale setting.
    * Validation and installation results.
    * Windows or Office product key.
    * Windows XP product ID.

In principe kun je gewoon op activate klikken inderdaad.

[ Voor 8% gewijzigd door MindStorm op 22-02-2009 18:30 . Reden: url ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb dit ook een keer gehad met mijn Vista64. Was absoluut geen sprake van een verandering in de hardware, dit kwam zo ineens bij een reboot op. Ik kon wel heractiveren gelijk, maar het was wel vreemd.

Hier stond een dode link.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb dit bij mijn Vista 32 gehad, bleek uiteindelijk een virus te zijn dat zich in de licensing service nestelde op de een of andere manier.

Niet dat al dit soort problemen meteen een virus hoeven te zijn uiteraard, bij mij bootte ie wel gewoon in safe mode :P