Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Weekje Geneve, auto of vliegen?

Pagina: 1
Acties:

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik ga in april samen met een vriend een andere vriend opzoeken die in Geneve (Zwitserland) woont. We zullen in die periode voornamelijk de omgeving gaan verkennen. De opties zijn:

1. Naar Geneve vliegen en ter plekke alles met OV of huurauto (EUR 50 pd) doen
2. Naar Geneve rijden en ter plekke de eigen auto hebben

Puur op verplaatsingskosten van en naar Geneve is de eigen auto goedkoper. Maar nu komt het. De vriend in kwestie woont ongeveer hier, en parkeren is volgens ons dramatisch (hij heeft geen auto, dus geen ervaring).

Weet iemand wat parkeren kost in Geneve, of er mogelijkheden zijn de auto buiten het centrum gratis te parkeren, of andere handige tips?

Ik vind hier een parkeergarage in het centrum, alwaar ik leer dat de auto daar laten overnachten zo ongeveer 20-30 frank kost (met een koers van 1,50 dus ongeveer 13-20 euro)

[ Voor 19% gewijzigd door SeatRider op 22-02-2009 13:21 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 12:21

JT

VETAK y0

Wat kost een vliegticket? En die Google Maps link werkt niet.

Wat misschien wel een overweging is, is de route die je er naartoe rijd, die kan erg mooi zijn :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dus je wil off season naar een bekende vakantie bestemming, en je bent bang voor te weinig parkeergelegenheid :?

13-20 euro is niet zo slecht hoor per dag aan parkeren, ik ben hier in al 2 euro per uur kwijt, laat staan in amsterdam

huurauto of gewone auto, betalen moet je toch

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 22-02-2009 13:14 ]

Iperf

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Betalen moet je dus sowieso of je nu met eigen vervoer gaat of een auto huurt. Idd is het tarief niet exorbitant hoog als je het vergelijkt met andere grotere steden in Europa.

Je kunt je ook afvragen of je je auto wel zomaar ergens op straat wilt achterlaten, ik weet niet hoe Geneve is maar in sommige steden kun je je auto met buitenlands kenteken beter niet op straat laten staan.

Wat ze in Saint Tropez altijd zeggen; als het goedkoop moet moet je de Nederlanders volgen, die weten altijd de goedkoopste restaurantjes te vinden... ;)

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
JT schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:13:
Wat kost een vliegticket? En die Google Maps link werkt niet.
Retourtje ongeveer 100 euro pp met EasyJet, denk wel dat daar nog tax overheen komt.

Linkje fixed :)
Wat misschien wel een overweging is, is de route die je er naartoe rijd, die kan erg mooi zijn :)
Daarom vind ik het zelf ook niet erg om te rijden. Suggesties voor een mooie route? :)

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Parkeren bij Parc des Bastions overdag is lastig en duur. In de avonduren kun je voor 2 frank een hele avond in een parkeergarage staan. In Meyrin of eventueel nog een klein stukje verder bij CERN kun je gratis parkeren en met bus 56+tram 14/16 zit je voor 3 frank p.p. met 20 minuten in het centrum. Als je de omgeving wilt verkennen is een auto wel een must. Het OV aan de Zwitserse kant van de grens is prima, maar als je naar Frankrijk gaat is het zo goed als afwezig.

• Chaos
  • Niet online
Daarom vind ik het zelf ook niet erg om te rijden. Suggesties voor een mooie route? :)
Grofweg heb je de keuze uit Duitsland of Frankrijk. Als je door Duitsland gaat kom je bij Basel Zwitserland binnen, de route van daar tot Geneve is mooi. Via Frankrijk is het mooi om vanaf Dijon over de binnenwegen te gaan en dan bij de Col de la Faucille de Jura over. Neem de ene weg heen en de andere terug zou ik zeggen.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Volgens Skyscanner kan een retourtje met Easyjet al vanaf 75 euro, inclusief beslasting (maar exclusief evt. toeslagen voor bagage e.d.). Moet je wel op de goedkope dagen vliegen:
http://www.skyscanner.nl/...009.html?charttype=1&di=1

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 12:21

JT

VETAK y0

SeatRider schreef op zondag 22 februari 2009 @ 13:23:
[...]

Retourtje ongeveer 100 euro pp met EasyJet, denk wel dat daar nog tax overheen komt.

Linkje fixed :)

[...]

Even kort uit m'n hoofd, weet niet of het om is en zoja, hoeveel, maar probeer anders via de Eiffel en het Zwarte Woud te gaan, wat binnendoor weggetjes erbij. Evt zelfs een overnachting er boeken? :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• benoni
  • Niet online
Misschien wel deze route, een beetje aanpassen hier en daar :9

Je moet die route niet precies volgen, want ik heb nog niet alles precies gemarkeerd. Bijvoorbeeld in het Saardal ligt de lijn over een vrij drukke verkeersweg, daar is het misschien leuker om langs Bitburg en Trier te gaan. De laatste keer zijn wij daar langs de Franse kant gereden, daar ligt een relaxte binnenweg door het bos. De belangrijkste bezienswaardigheden op deze route zijn het gebied van Eifel en Ardennen, de kleine stadjes in het Saargebied, de cols in de zuidelijke Vogezen en de grotten en rivierdalen in de Jura :)

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11 14:39

Local Host

Het forum is om te leren.

Chaos schreef op zondag 22 februari 2009 @ 15:25:
Parkeren bij Parc des Bastions overdag is lastig en duur. In de avonduren kun je voor 2 frank een hele avond in een parkeergarage staan. In Meyrin of eventueel nog een klein stukje verder bij CERN kun je gratis parkeren en met bus 56+tram 14/16 zit je voor 3 frank p.p. met 20 minuten in het centrum. Als je de omgeving wilt verkennen is een auto wel een must. Het OV aan de Zwitserse kant van de grens is prima, maar als je naar Frankrijk gaat is het zo goed als afwezig.
Ik zet mijn auto altijd in Parkeergarage Centre neer. Je stapt uit en je staat midden in het centrum van Geneve. Kosten zijn niet erg duur 2 euro per uur omgerekend. Je kunt daar zowel met euro's als zwitserse franken betalen.

Tip als je wat wilt eten -> zoek een pizzeria :)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Local Host schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:29:
[...]

Want? Die zijn daar erg goed?

Money for nothin' and your chicks for free

• Local Host

Local Host

DeeJee schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:43:
[...]

Want? Die zijn daar erg goed?
Ja, je kunt er erg goed eten ( niet alleen pizza ) voor niet al te veel geld. Gewone restaurant zijn er in mijn beleving een stuk duurder.

Owja in Zwitserland kennen ze nog geen rookverbod in de horeca dus voor de roker ook erg fijn ^_^

• Chaos
  • Niet online
Ik zet mijn auto altijd in Parkeergarage Centre neer.
Hm, ken ik niet. Is dat een particuliere garage? Hij staat ook niet op de gemeente website.
En voor als je de pizza zat bent:
- Fiesthai (onder het station), laat je niet afschrikken door de wat shabby buitenkant... het eten en vooral de eend is super;
- Sushitrain (rue Neuve du Molard), hip restaurant waar de sushi voorbij komt rijden op een treintje. De kleur van het bordje geeft de prijs en achteraf reken je de lege bordjes af. Na acht of negen uur 's avonds is de sushi voor de halve prijs en dan is het echt spotgoedkoop.

• Local Host

Local Host

[quote]Chaos schreef op maandag 23 februari 2009 @ 15:04:
[...]

Hm, ken ik niet. Is dat een particuliere garage? Hij staat ook niet op de gemeente website.

[...]

http://maps.google.nl/map...553094875&li=lmd&z=14&t=m

Die dus :) Beetje lastig vinden misschien omdat deze niet opvalt, maar bij mijn TomTom staat ie in de POI

Je rijdt in die garage eigenlijk in 1 grote draaikolk naar beneden.

Nog even over de reis zelf. Ik moet zelf regelmatig naar Rolle ( 25 km van Geneve ) en rij altijd over Duitsland en dan bij Basel de grens over . ( laatste tankstation voor de grens even je Vignet halen staat duidelijk op de borden "Vignet hier" ) Op een of andere manier pikt de douane altijd de NL auto's eruit voor een grondige controle. Houd rekening dat je zomaar een half uur vertraging kunt oplopen en vervolgens zelf je auto weer kunt inladen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Local Host op 23-02-2009 15:15 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Goed, morgenochtend vertrekken we dus, maar ik zoek me rot naar een mooie (bergachtige) route, als het gegeven is dat we het eerste stuk via Duitsland rijden, en dus bij Basel de grens over gaan. Wat ik leuk zou vinden is nog ff ergens een bergpas meepikken. Mag best ietsjes om zijn. Iemand een idee?

• benoni
  • Niet online
Op de route die ik aanhaalde is de Route des Crêtes een mooi stuk om te rijden, daarna kun je een Ballonnetje over en de Jura induiken.

Als je echte bergritten wilt rijden zou je een rondje van één of twee dagen zuidoostelijk van Genève moeten pakken, bijvoorbeeld om de Mont Blanc heen naar Aosta (Italië), met cols als de Roselend; Petit Saint Bernard; Grand Saint Bernard, of een lus over de Iseran; Mont Cenis; Galibier enzo. Maar als je morgen weggaat is je keuze voor een route over de hoge Alpencols beperkt, alle mooie cols zijn nog ingesneeuwd. Ik zat al even rond te zoeken, als dit de actuele gegevens zijn, dan kun je daar zowat alle mooie cols nog niet rijden. In de Vogezen en de Jura gaat het wel, maar daar staat er nog wel bij dat je 'Equipements Spéciaux' moet hebben ;)
Pagina: 1