Toon posts:

[dvd +rw] werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Ik heb al geruime tijd een paar 'kapotte' dvd +rw's. En omdat ik er weer wat nodig ben probeer ik deze weer te laten werken, helaas lukt dat dus niet. De feiten:
  • Windows geeft aan: Bestandssysteem = CDFS; Beschikbaar = 0 bytes; Totale grootte = 0 bytes;
  • NTI CD & DVD Maker loopt vast bij deze dvd's
  • Met Windows iets branden geeft hij in de wizard aan: De geplaatste schijf is geen beschrijfbare cd of de beschrijfbare cd is vol.
  • De DVD speler loopt vast zodra de dvd erin zit.
Weet iemand hoe ik dit op los ?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:23
Firmware al eens geupdate ? Dat moet je regelmatig doen met name voor (nieuwe) DVD RW's.

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me niet nodig, of heeft het dvd schijfje zelf ook een firmware :? . Er zijn maar 3 DVD's die het niet doen. Overige CD's en DVD's werken wel gewoon.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:23
In de firmware zit vaak toegevoegde ondersteuning voor nieuwe karakteristieken van nieuwe media.

Verwijderd

Topicstarter
Er is zo te zien geen nieuwe firmware :/

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Probeer ze eens met Nero CD-DVD Speed te formatteren (Extra -> Erase). Zo heb ik er ook al een paar kunnen redden.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, dat werkt ook niet ...

Verwijderd

Topicstarter
Schopje, als niemand het weet zal ik ze maar weggooien :(

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
www.cdfreaks.com ga naar het forum, daar vind je meer info.
http://www.cdrlabs.com/ hetzelfde.

Voor de rest rw is gewoon rotzooi, bij bedrijven gebruiken ze het ook niet, omdat het vaak mis gaat.
Zelf gebruik ik het om te testen maar mee niet.

Op cdfreaks staat een beschrijving hoe je een dvd na het kan testen, leer dit, dan weet je waarom.
Pagina: 1