Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag weten of Ecc memory beter is dan gewoon .
Simpel : is het een aanrader of zitten er nadelen aan ?

heb gegoogled en kwam op de volgende uitleg

Short for Error-Correcting Code memory, a type of memory that includes special circuitry for testing the accuracy of data as it passes in and out of memory.

Maar ik als noob weet dan nog steeds niet of ik dit geheugen moet kopen of beter niet.
help :?

Verwijderd

Voor de consument heeft ECC geheugen niet zoveel zin aangezien het een hele meerprijs is en meestal alleen in servers wordt gezet. ECC controleert gewoon de juistheid van de data in het geheugen zodat er niks verkeerds aan instructies wordt doorgestuurd.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-07 08:40

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Nee niet kopen, dit is voor servers bedoeld. Waarschijnlijk werkt het wel, maar je hebt er niets aan. Het is dus bedoeld voor servers, dit geheugen controleert of er fouten optreden bij de data verwerking in het geheugen, om zo de stabiliteit van de server, welke dagen achtereen 24h per dag staat te rekenen te vetbeteren.

edit: spuit elf ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jdm8 op 21-02-2009 22:23 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

RAM FAQ - ECC

In onze FAQ verwijzen we er al naar. Verder is het de bedoeling dat je meldt op welke termen je googlede, dan kunnen we met je meedenken en/of je de goede kant op wijzen zonder het wiel opnieuw voor je uit te moeten vinden.

Als ik google op "Is ecc worth it for normal home users?" vind ik anders meer dan genoeg uitleg van zowel wat ECC is als wat in praktijk de afwegingen kunnen zijn. Ook op andere vergelijkbare zoektermen komt er nuttige info naar boven.

Aangezien je de moeite niet nam om te melden wat jij zocht heeft dit topic niet veel zin verder.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.