Toon posts:

BSOD: The volume that was replaced...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik een programma installeer of een wijziging aanbreng in de registry (win98se), dan krijg ik af en toe na een reboot een BSOD met de melding:
"The volume that was replaced had open files on it. Next time please check first to see if the volume can really be removed."
Het systeem genereert dan vervolgens een exception error op iedere service die gestart wordt, totdat Kernel32 aan de beurt is en dan is het einde oefening |:(
Ik moet dan meestal eerst een keer in safe mode opstarten weer normaal te kunnen opstarten.
Kan dit misschien iets maken hebben met het TE snel afsluiten van Windows, of heeft het misschien iets te maken met caching van de drives? (alle caching staat op default van Windows).

Betreft: A7V met IBM-DTLA-307045 op ATA100.

Kent iemand dit probleem??? :?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand???

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04 13:16

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik had dit probleem ook met mijn a7v. Ik heb het nooit weten op te lossen. Ik het de a7v verkocht en een abit kt7a-raid weer gekocht. Nu ben ik er net achter dat mijn geheugen brak is en ik helemaal geen ander mobo had hoeven kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn geheugen "geforceerd" op 7ns. Ik zal 'em eens terugzetten op SPD, misschien dat het dan beter gaat.
Bedankt voor de tip :)

Verwijderd

Topicstarter
Juist ja... interne ZIP drive eraf gehaald en problem solved...

Thanx voor alle reacties...

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 12:04 schreef MisterSmith het volgende:
Juist ja... interne ZIP drive eraf gehaald en problem solved...

Thanx voor alle reacties...
Sorry dat ik dit topic weer uit het graf omhoog schop, maar ik ben benieuwd of de ZIP er weer normaal aangehangen kon worden, of iemand anders er ervaring mee heeft... heb zelf namelijk hetzelfde probleem, en weet MisterSmith niet zelf te benaderen...

Mijn interne zip250 is sec.master op A7V en win98FE en de drivers van de iomega cd (versie 2.5).

Ik zou toch graag die zip aan m'n systeem willen..

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer hem eens aan een andere IDE poort te hangen, of een andere kabel te gebruiken?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 22:29 schreef blackd het volgende:
Probeer hem eens aan een andere IDE poort te hangen, of een andere kabel te gebruiken?
Nope geen effect.. heb geprobeerd als sec. slave, met andere kabel.

Is dit een structureel Iomega probleem, of gaat het alleen om de zip250? :?

edit:

of misschien de A7V (bios 1009)?

Verwijderd

bios upgraden en nog eens proberen. heb zelf ook problemen gezien met interne ZIPs, en alhoewel ik heel blij ben met z'n ZIP100 (extern op LPT, dat wel) vind ik die interne dingen maar rammelig.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
Tis gewoon een structureel VIA probleem. Op school hebben we in 50% van de computers een ZIP drive zitten, 75% van deze computers zijn Durons en Athlons met een Asus A7V-E en 100% van die computers met een Asus A7V-E willen NIET werken met een ZIP-drive.
Thuis met een MSI K7TTurbo-R ook problemen met mn ZIP, heb em aan een promise controller gehad, was ik van het probleem af. Nu een SiS 735 (ECS) bordje, nergens meer last van :)

Verwijderd

Op woensdag 15 mei 2002 14:23 schreef KnetterGek het volgende:
bios upgraden en nog eens proberen.
[...]
bios nu 1011, nog steeds hetzelfde prob.. :(
Op woensdag 15 mei 2002 16:44 schreef _JGC_ het volgende:
Tis gewoon een structureel VIA probleem. Op school hebben we in 50% van de computers een ZIP drive zitten, 75% van deze computers zijn Durons en Athlons met een Asus A7V-E en 100% van die computers met een Asus A7V-E willen NIET werken met een ZIP-drive.
Thuis met een MSI K7TTurbo-R ook problemen met mn ZIP, heb em aan een promise controller gehad, was ik van het probleem af. Nu een SiS 735 (ECS) bordje, nergens meer last van :)
Dan ga ik 'm nu ff op m'n ata-100 hangen.. 8-)
ben zo terug...

Verwijderd

Heeft ff geduurd voor m'n pc weer op wilde starten... :(

maar... geen effect als ie aan m'n promise hangt... |:(

Nu ook voor het eerst hetzelfde probleem gehad terwijl de zip drive helemaal niet aan het systeem hangt... :?

Het is trouwens allemaal begonnen toen ik een nieuwe IBM schijf (120GXP 60gb) installeerde. Daarvoor geen problemen.

Iemand nog suggesties?

Zelf heb ik aan de voeding zitten denken, maar waarom dat deze foutmelding levert zou ik niet weten...

Ga nu tukken :Z

Morgen beginnen onderdelen stuk voor stuk uit te schakelen (als niemand betere ideeen heeft..)

Verwijderd

Voor alle tweakers die in de toekomst nog met dit probleem geconfronteerd worden...

Dit probleem schijnt compleet zijn oorzaak te hebben bij de promise ATA-100 controller in combinatie met windows. Zo ook bij mij. Op deze site vond ik de informatie die ik nodig had:

http://www.softsynth.com/jsyn/support/removed_error.html

Alles opgevolgd, nu draait het m'n systeempje weer als een zonnetje! 8-)
Pagina: 1