Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Instalatie van zowel Vista als 7 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Shaddix
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik dacht vandaag "laat ik men xp-desktop eens upgraden"

ik wou eerst windows 7 proberen, maar gezien dat niet lukte probeerde ik toch vista maar, wat uiteindelijk ook niet lukte

het probleem is dat ik helemaal nerges geraak in de instalatie, zowel windows 7 als vista hebben het volgende probleem:

ik boot men pc met de instalatie-dvd, dan krijg je het laadscherm te zien (in Vista zo'n balkje, en bij 7 zo dat flashende windowslogo), dit duurt zéér lang (ik schat een kwartier) voor dit weg is

dan komt de achtergrond te voorschijn, waneer ik denk dat ik aan de slag kan, dan komt de rest niet

heel de tijd zie ik enkel de achtergrond, geen dialoog of iets

kent iemand het probleem en of een oplossing hiervoor?
alvast bedankt

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
De Specs van je pc hier neerzetten wil ook wel een handje helpen anders blijft het koffiedik kijken.

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Ik heb dat probleem in het verleden ook gehad met installaties van Vista, opstarten vanaf dvd en dan duurt het een eeuwigheid voordat je op installeren kan klikken.

Want als het goed is, begint de dvd te spinnen voordat het schermpje komt. Ik had de dvd speler vervangen met die van mijn broertje. En kon hem toen gewoon installeren. Na alles klaar te hebben, eigen dvdspeler er weer in. En nooit problemen meer gehad.

• Shaddix
men specs:

4 GB RAM
AMD X2 4200
Bootschijf is 40GB, verbonden via IDE, een extra schijf van 320GB via Sata
Moederbord: MSI K9NU Neo

[ Voor 69% gewijzigd door Shaddix op 21-02-2009 22:14 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)
Zoals je merkt, het is wel zo handig om met relevante gegevens op de proppen te komen in je topicstart wil iemand er echt iets mee kunnen doen.
(daarom vragen we dat ook in de aanmeldingsvoorwaarden al ;) )
De tip om het eens met een andere DVD drive te proberen lijkt me sowieso een goede en voor de hand liggende om eens te proberen.
Ook het ontkoppelen van je dataschijf kun je proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 21-02-2009 22:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Als je sata apparaten gebruikt dan toch s een floppy maken en via de F6 methode pre installatie laden.
Had ik ook erg veel problemen mee ( installs die ergens halverwege een BSOD kregen). Blijkbaar zijn de drivers die met vista // win7 worden meegeleverd niet helemaal jofel aangezien daarna alles als een zonnetje installeert.

Edit: Zie dat je nu je systeemspecs hebt neer gezet en die liggen heel erg dicht bij die van mij
nl. een K9N neo2 met een X2 5000+

[ Voor 17% gewijzigd door arbraxas op 21-02-2009 22:11 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hij zegt dat het laden al traag gaat voordat hij in het scherm met de harde schijven komt. Zoals al is aangegeven verwissel je DVD/CD drive eens of probeer anders een van de twee hdd's af te koppellen.

• Shaddix
ik heb al vaak problemen gehad met die dvdspeler, misschien ligt het probleem inderdaad daar
ik zal het eens uittesten

alvast bedankt

• Shaddix
ik heb nu zowel een nieuwe dvdlezer aangekoppelt, als de extra schijf afgekoppelt
maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem..
Pagina: 1