Vraagjes Bose SoundDock(s) voor de iPod

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren (en dames),

Ik wil een Bose SoundDock gaan aanschaffen maar zit nog met een aantal vraagjes;

Ik zit te twijfelen tussen de 'Bose SoundDock Series II' (de directe opvolger van de originele Bose SoundDock) en de 'Bose SoundDock Portable';

1) Is er een kwaliteitsverschil tussen beide SoundDocks? Met 10,3cm is de Portable zo'n 6 cm minder dik/diep dan de Series II (terwijl de Portable wel een accu heeft). Dat zou doen vermoeden dat de Portable toch ergens aan kwaliteit heeft moeten inleveren. Weet iemand daar meer over?

2) Weet iemand of de iPod Touch (2nd generation) zich kan opladen als ie gedockt staat op de Bose SoundDock (Series II en Portable)?

3) De SoundDocks komen in twee kleuren, zwart en wit. Welke kleur zouden jullie aanraden voor een iPod Touch? Wit trekt me in eerste instantie meer, maar de zwarte past misschien weer juist beter bij een Touch. Anderzijds, het schijnt dat het witte adapter-stukje dat je nodigt hebt om een iPod Touch in een Bose SoundDock te plaatsen erg lelijk is bij een zwart SoundDock...

Bij voorbaat erg bedankt voor jullie inzichten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:00:
Heren (en dames),

Ik wil een Bose SoundDock gaan aanschaffen maar zit nog met een aantal vraagjes;

Ik zit te twijfelen tussen de 'Bose SoundDock Series II' (de directe opvolger van de originele Bose SoundDock) en de 'Bose SoundDock Portable';

1) Is er een kwaliteitsverschil tussen beide SoundDocks? Met 10,3cm is de Portable zo'n 6 cm minder dik/diep dan de Series II (terwijl de Portable wel een accu heeft). Dat zou doen vermoeden dat de Portable toch ergens aan kwaliteit heeft moeten inleveren. Weet iemand daar meer over?

2) Weet iemand of de iPod Touch (2nd generation) zich kan opladen als ie gedockt staat op de Bose SoundDock (Series II en Portable)?

3) De SoundDocks komen in twee kleuren, zwart en wit. Welke kleur zouden jullie aanraden voor een iPod Touch? Wit trekt me in eerste instantie meer, maar de zwarte past misschien weer juist beter bij een Touch. Anderzijds, het schijnt dat het witte adapter-stukje dat je nodigt hebt om een iPod Touch in een Bose SoundDock te plaatsen erg lelijk is bij een zwart SoundDock...

Bij voorbaat erg bedankt voor jullie inzichten! :)
3. Het adapter stukje wat je standaard krijgt is inderdaad wit, maar als het goed is zitten er in het pakket van de bose ook nog adapterstukjes, en als je de zwarte besteld is dat adapterstukje als het goed is zwart..

2. Ja lijkt me wel, denk alleen dat als de portable op zijn accu werkt dat hij dan niet je ipod oplaat, maar dat weet ik nie zeker

1. Dit weet ik niet, de portable is wel een stuk duurder, maar wel kleiner. Meestal zijn portable dingen qua geluid minder als gewone, dus denk ook dat dat hier geld. Maar daarvoor zou je wat reviews op moeten zoeken

[ Voor 6% gewijzigd door darkpluisje op 22-02-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:51
Sowieso vind ik die Bose dingen (eigenlijk alle iPod speakers) ONTZETTEND lelijk klinken. Echt heel erg slecht wat ik daarvan hoor. Wel mooie dingen, maar ik heb dan liever of een goede koptelefoon, of een fatsoenlijke HiFi installatie :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Killzone schreef op maandag 23 februari 2009 @ 01:28:
Sowieso vind ik die Bose dingen (eigenlijk alle iPod speakers) ONTZETTEND lelijk klinken. Echt heel erg slecht wat ik daarvan hoor. Wel mooie dingen, maar ik heb dan liever of een goede koptelefoon, of een fatsoenlijke HiFi installatie :) .
Probleem is dat ik gewoon geen ruimte heb op mijn (studenten)kamer om een HiFi installatie te plaatsen. Een iPod docking station wordt het sowieso, de vraag is eigenlijk alleen nog welke. De Bose is relatief compact, vind ik er zo'n beetje het mooiste uitzien van alle docking stations, en schijnt iig nog redelijk goed geluid te produceren. (Wat ik heb begrepen is dat Bose het geluid enigszins vervormd. Echte audiophiles hebben daar een hekel aan, maar voor de doorsnee luisteraar (waar ik onder val) schijnt het daarentegen weer wel te kunnen waarderen.) Daarnaast, dat er goedkopere docking stations zijn die dezelfde (geluids)kwaliteit produceren geloof ik meteen. Geld is echter niet het probleem. Dan zul je misschien zeggen, kijk eens naar de Zeppelin, maar dat ding is gewoon weer te groot. Als je nog een goede suggestie/advies hebt hoor ik die graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Bose Soundoch Series 2 en ben er wel tevreden mee.
Ik zou je aanraden om de serie 2 te nemen omdat je waarschijnlijk de sounddock alleen thuis gaat gebruiken.
En ter informatie ja je kunt er je iPod mee opladen ,want vanaf het moment dat je deze er in steekt begint deze automatisch op te laden. ;)
PS:ik gebruik hem zelf in combinatie met een ipod nano 4g. :)Maar ik denk niet dat je problemen zult krijgen met een iPod touch. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 14:44 ]