[Vista] program too big to fit in memory

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een nieuwe laptop gekocht bij de Media Markt: een Acer Aspire 5735
Nu wil ik een aantal programma'tjes installeren, maar ik krijg bij elk .exe bestandje wat ik wil installeren de melding: Program too big to fit in memory.

Ik snap hier niks van, heb er nog helemaal niks mee gedaan (op voorgeinstalleerde troep verwijderen na). Kan me toch niet voorstellen dat het geheugen van 4GB + een harde schijf van een paar honderd GB niet genoeg is voor een simpel programma'tje van een paar honderd MB te installeren.

Kan iemand mij hiermee helpen? Baal er toch wel een beetje van :(
Heb al gegoogled, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van..

(ligt overigens niet aan het installatiebestand, heb em onder XP geprobeerd, en daar doet tie het prima, en volgens de beschrijving zou het ook onder vista moeten werken)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:31
Niet toevallig de pagefile uitgeschakeld? Verder even het geheugen testen met memtest. Wat je verder nog kunt proberen is microsoft windows installer opnieuw te installeren. (laatste tip gevonden op http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-59543_35_0.html )

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Keb ff moeten zoeken waar ik het moest vinden..
Pagefile: het totale wisselbestandgrootte staat op 3300 MB (ga er vanuit dat je dit bedoelde)

Heb via google zo'n memtest gedownload, maar daar kwam niks uit, geen foutmeldingen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die melding is wel heel erg oud :)
Dat komt omdat de installer waarschijnlijk een 16bits dos emulatie probeert, en daarvoor gelden een aantal geheugenrestricties (moet je echt ver in de Win.311 geschiedenis duiken onderhand).
Dat was vroegah ja.
Corrupte installers willen dat ook veroorzaken, dan komt de program header niet goed over..
een PE file (exe) geeft in de eerste paar bytes aan wat voor type prog het is, en bij het ontbreken daarvan krijg je deze melding.

Welke variant heb je, 64 bits? En welk programma is dat wat je probeert te installeren?

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 21-02-2009 21:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:27:
Welke variant heb je, 64 bits? En welk programma is dat wat je probeert te installeren?
32 bits
Et zijn 2 bestanden wat ik wil installeren: Norton 360 en Nero 6.6 (nou moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet weet of die laatste wel onder Vista kan, maar Norton zowiezo wel)

En het kan best een oude foutmelding zijn, maar mijn laptop is toch echt pas nieuw :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zie edit - en welke Windows versie je exact hebt, dat lijkt me niet echt lastig om te achterhalen toch? :)

PS: Nero 6.6? zou ik niet doen.

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 21-02-2009 21:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:35:
Zie edit - en welke Windows versie je exact hebt, dat lijkt me niet echt lastig om te achterhalen toch? :)

PS: Nero 6.6? zou ik niet doen.
Paste net me bericht aan... tis een 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

90% van de gevallen waarin dit optreed is de executable corrupt. probeer hem eens op een andere manier op de acer te zetten?

http://blogs.msdn.com/old...ve/2006/01/30/519388.aspx

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb in de tussentijd vanalles geprobeerd. Het maar een nieuw progje gedownload, maar nu krijg ik de melding: "Kan dit installatiepakket niet openen. Neem contact op met de leverancier van de toepassing om te controleren of het pakket een geldig Windows Installer-pakket is."

Heb nu ook Windows Installer opnieuw geinstalleerd, maar dit helpt ook geen bal.
Wordt er eerlijk gezegt nu echt een beetje moedeloos van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Krijg je de melding ook als je iets probeert te installeren van bijvoorbeeld een CD of USB stick - dus niet een vers gedownloade setup?
Als dat namelijk wel werkt kan het zijn dat je downloads corrupt zijn geraakt door bijvoorbeeld een brakke netwerk driver of (in geval van Nvidia is dat al eens gebeurd) een foute firewall plugin.

En omdat je zo te zien nogal verouderde software installeert: zorg ervoor dat je spullen ook geschikt zijn voor Vista.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 21-02-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Je Windows installer lijkt me gewoon corrupt te zijn. Installeer die eens opnieuw. Check hier: http://www.microsoft.com/...D056D6F9F4&displaylang=en

[ Voor 42% gewijzigd door YellowOnline op 21-02-2009 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via USB of Harde schijf maakt niet uit, werkt allebei niet.. Software is geschikt voor Vista (heb ik nu naar gekeken)

Windows Installer had ik al opnieuw geinstalleerd, maar heeft ook niks geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-07 21:37
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 23:43:
Via USB of Harde schijf maakt niet uit, werkt allebei niet.. Software is geschikt voor Vista (heb ik nu naar gekeken)

Windows Installer had ik al opnieuw geinstalleerd, maar heeft ook niks geholpen
Het is een Acer, probeer alle Acer programma's er eerst eens af te gooien ? (Zoals de Empowering Technology zut) Zal niet voor het eerst zijn dat die allerlei rare meldingen en problemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

Hoeveel geheugen wordt er door Windows herkend?

Info: The system memory that is reported in the System Information dialog box in Windows Vista is less than you expect if 4 GB of RAM is installed

[ Voor 33% gewijzigd door Edgarz op 22-02-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb toch maar een systeemherstel er tegenaan gegooit, en op wonderbaarlijke wijze doet tie het weer (ben benieuwd voor hoe lang)

Maar toch bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:24:
Keb ff moeten zoeken waar ik het moest vinden..
Pagefile: het totale wisselbestandgrootte staat op 3300 MB (ga er vanuit dat je dit bedoelde)

Heb via google zo'n memtest gedownload, maar daar kwam niks uit, geen foutmeldingen oid.
Niet dat het er nu nog mee te maken heeft, maar als je een goede Memtest wilt doen moet deze toch echt een paar uur draaien, dat had je nu niet gedaan ;)
Pagina: 1