Mac adres zoeken Netwerk Hardeschijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169907

Topicstarter
Hoe vind ik het Mac-adres van een Iomega externe harddisk met netwerkaansluiting? Momenteel via LAN aangesloten op een Belkin router. Om hem werkend te krijgen heb ik de Mac-Filtering in de router uit moeten zetten. Op de client list in de router zie ik alleen de aangesloten computers maar niet de externe harddisk.
Enig idee hoe het ik Mac-adres kan achterhalen zodat ik de Mac-Filtering functie van de router weer kan gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-06 15:39
mac filtering lekker uit laten staan?

Is in de meeste gevallen toch zinloos, vanuit veiligheidsoogpunt is het te verwaarlozen,een goede WPA2 key is (Veel) zinniger. MAC houd iemand 10sec extra bezig, thatsall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 169907 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 19:41:
Hoe vind ik het Mac-adres van een Iomega externe harddisk met netwerkaansluiting? Momenteel via LAN aangesloten op een Belkin router. Om hem werkend te krijgen heb ik de Mac-Filtering in de router uit moeten zetten. Op de client list in de router zie ik alleen de aangesloten computers maar niet de externe harddisk.
Enig idee hoe het ik Mac-adres kan achterhalen zodat ik de Mac-Filtering functie van de router weer kan gebruiken? :)
Ik neem aan dat het ding via IP werkt. Dan kun je in een command shell (Start -> Uitvoeren -> 'cmd' -> enter) het commando `arp -a` uitvoeren. Dan zie je een overzichtje van je ARP-cache en dus ook de IP-adressen en MAC-adressen die bij elkaar horen van recent bereikte apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Sticker op de behuizing?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Inderdaad. Elk netwerkapparaat heeft normaal gezien een label met het MAC-address

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237999

Als je het IP adres van je netwerkschijf kent, kun je op de command line het volgende commando intypen: arp -a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169907

Topicstarter
Het arp -a commanda bracht uitkomst, ;) It works ! Bedankt voor de tips !
Pagina: 1