Ininity Luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
Een jaar of 5 terug (toen ik 15 was) kocht ik van al mijn spaarcenten 2 leuke Infinity zuilluidsprekers, de Reference 31 MK II. Deze gebruik ik nog steeds i.c.m. mijn Pioneer A-109 stereo receiver en Denon DCD-520 (als ik mij niet vergis) om muziek te luisteren. Nu is het zo dat het geluid uit mijn stereo vele malen beter is dan dat van mijn PC, hetgeen logisch klinkt.
Op mijn PC heb ik een goedkoop 5.1 set van Creative (T6100) i.c.m. een creative X-Fi X-treme Gamer geluidskaart.

Helaas klinkt mijn 5.1 set waardeloos, desondanks de goede reviews. De set kost in de winkel dan ook maar ongeveer 50 euro. Voor dat geld, is het inderdaad een leuk setje. Als ik een game speel op de PC door dat Creative setje, doet het al gauw pijn aan mijn oren omdat het geluid simpelweg te hard is voor de speakers. De woofer doet het redelijk, maar ook niet super. Muziek is al helemaal dramatisch.

Ik heb 2 kleinere (zonder grote kast) speakers uit de zelfde serie gezien voor nog geen 50 euro. Dat zou betekenen dat ik nu dan 4.0 geluid zou kunnen krijgen mits ik de juiste aansluitingen etc heb. Hoe kan ik mijn Infinity speakers om mijn PC aansluiten? Heb ik daar een versterker voor nodig? Mijn Pioneer volstaat niet, omdat dit een stereo-versterker is. Waar moet ik dan op letten mocht ik een nieuwe versterker nodig hebben? En is het geluid dan nog wel zo goed, of heb ik dan ook een betere geluidskaart nodig?

Ik heb uiteraard eerst de zoekfunctie gebruikt, maar toch heb ik nog een aantal vragen..

Alvast bedankt,

Ektor

Verwijderd

Ik zou gewoon een surround versterker kopen, daarmee kun je al je wensen vervullen zo te lezen. Met de directe 5.1 input kun je zo 4.0 geluid krijgen en natuurlijk ook 5.0/5.1.

Je kunt dan gewoon je huildige geluidskaart behouden d.m.v. wat extra snoeren te laten lopen naar je versterker.

Heeft je pc ook een digitale uitgang? Zo ja dan kun je d.m.v. 1 kabeltje al 5.1 geluid naar je eventuele nieuwe versterker laten lopen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Kort gezegd,

Om speakers op je geluidskaart aan te kunnen sluiten heb je een losse versterker nodig of speakers met een ingebouwde versterker.

Voor 5.1 geluid heb je ook een 5.1 versterker nodig.

Als je wilt proberen hoe het klinkt kan je ook nu alvast een kabel van geluidskaart naar je huidige versterker leggen, dan heb je als het goed is ook goed geluid, alleen stereo in plaats van 5.1.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
Dank voor de bruikbare informatie!