Hallo,
Een vriend heeft mij een externe harde schijf van 400 Gb gegeven (zonder jumperkes, gewoon een usbpoort en voedingaansluiting) die niet meer wordt herkend in windows en waar dus ook geen drive letter voor ingesteld wordt. Windows heeft de schijf wel zonder "problemen" geïnstalleerd en geeft wel weer dat het een "opslagapparaat" is. Hij begint ook te spinnen als ik hem aansluit. Er is naar zijn weten niets gebeurd met de harde schijf, hij stopte gewoon plots met werken.
Ik heb Data Lifeguard van Western Digital reeds uitgeprobeerd (zoals in de faq vermeld wordt) maar ik krijg enkel de 2 interne harde schijven te zien... GetDataBack geeft ze ook niet weer.
Ik heb de BIOS geopend om te zien of de harde schijf daar tevoorschijn kwam, maar krijg enkel de 2 fixed disks (tevens van WD trouwens) van 160 gb zien.
Bij Norton Disk Doctor krijg ik volgende foutmelding voor disk 3 en 4:
Als ik hem op mijn mac aansluit en schijfhulpprogramma open krijg ik "2 TB WD Media" wel te zien, helaas is deze niet te controleren op fouten. Ik kan hem op deze manier denk ik dan wel wissen en/of partitioneren.
Dit krijg ik te zien als ik "informatie" open van de "2 TB WD Media".
Ze werd gebruikt op windows en "was" dus gepartitioneerd als FAT32/NTFS.
Ik dacht hem open te vijzen om te zien of ik hem niet kon connecteren via IDE of iets dergelijks, maar dan zag ik een "warranty void if removed"-stikkertje...
Enige suggesties wat ik nog zou kunnen doen?
Verwijzing naar naar illegal software verwijderd.
_Dune_ moderator OM
Een vriend heeft mij een externe harde schijf van 400 Gb gegeven (zonder jumperkes, gewoon een usbpoort en voedingaansluiting) die niet meer wordt herkend in windows en waar dus ook geen drive letter voor ingesteld wordt. Windows heeft de schijf wel zonder "problemen" geïnstalleerd en geeft wel weer dat het een "opslagapparaat" is. Hij begint ook te spinnen als ik hem aansluit. Er is naar zijn weten niets gebeurd met de harde schijf, hij stopte gewoon plots met werken.
Ik heb Data Lifeguard van Western Digital reeds uitgeprobeerd (zoals in de faq vermeld wordt) maar ik krijg enkel de 2 interne harde schijven te zien... GetDataBack geeft ze ook niet weer.
Ik heb de BIOS geopend om te zien of de harde schijf daar tevoorschijn kwam, maar krijg enkel de 2 fixed disks (tevens van WD trouwens) van 160 gb zien.
Bij Norton Disk Doctor krijg ik volgende foutmelding voor disk 3 en 4:
Maar dat kan natuurlijk over de virtuele harde schijf gaan die is aangemaakt... In alle andere programma's wordt de usb harde schijf nl. niet weergegeven.Norton Disk Doctor cannot obtain disk characteristics of hard disk 3 and is unable to te****
If this is a fixed disk or an external hard drive, ensure the cables are prope****
Als ik hem op mijn mac aansluit en schijfhulpprogramma open krijg ik "2 TB WD Media" wel te zien, helaas is deze niet te controleren op fouten. Ik kan hem op deze manier denk ik dan wel wissen en/of partitioneren.
Dit krijg ik te zien als ik "informatie" open van de "2 TB WD Media".
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Naam : WD Media
Type : schijf
Partitie-indelingsschema : Niet-geformatteerd
Schijfidentificatie : disk1
Medianaam : WD Media
Mediatype : Algemeen
Verbindingsbus : USB
USB-serienummer : 202020202020202020202020
Apparaathiërarchie : /PCI0@0/EHC2@6,1/@2:0
Beschrijfbaar : Ja
Verwijderbaar : Ja
Mac OS 9-besturingsbestanden geïnstalleerd : Nee
Totale capaciteit : 2 TB (2.199.023.255.552 bytes)
S.M.A.R.T.-status : Niet ondersteund
Schijfnummer : 1
Partitienummer : 0 |
Ze werd gebruikt op windows en "was" dus gepartitioneerd als FAT32/NTFS.
Ik dacht hem open te vijzen om te zien of ik hem niet kon connecteren via IDE of iets dergelijks, maar dan zag ik een "warranty void if removed"-stikkertje...
Enige suggesties wat ik nog zou kunnen doen?
Verwijzing naar naar illegal software verwijderd.
_Dune_ moderator OM