Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 19:56:
Graag zou ik duidelijk maken dat wij slechts 1 a 2x per maand gaan indrinken om de stad in te gaan. En weliswaar ben ik nog maar 21, gedachten dat hier 5x per week gedronken wordt en dat wij 's nachts op zijn deur bonken om hem wakker te maken, dat gebeurt echt niet. Wij respecteren zijn wensen.
1 a 2x per maand indrinken op 20 werkdagen is nog steeds 5 of 10% overlast avonden, imho nog redelijk veel maar ok.
Ironisch genoeg was hij een jaar geleden nog student en maakte een andere kamergenoot die werkte weleens 's nachts wakker door bijvoorbeeld te bonken op te deuren en hij vervolgens hard lachen, waarop die kamergenoot weleens boos de kamer uit stormde. Die kamergenoot woont hier inmiddels niet meer, hij had ook al een full-time baan, dus dat was erg begrijpelijk.
Tja, dubbel gevoel heb ik hierbij, in theorie zou ik zeggen totaal niet relevant. Hij heeft nu nog steeds overlast van jullie. Overlast = overlast ongeacht het verleden van iemand.
In de praktijk zou ik het ook raar vinden als iemand een jaar geleden iets zelf deed en het nu opeens hardgrondig afkeurt omdat hij het zelf niet meer doet, beetje hypocriet etc.
Maar hypocriet gedrag verandert niets aan algemeen beschaafde omgangsnormen, dus zeg het in het vervolg gewoon tegen hem als je gaat indrinken ( uit het geen antwoord geven op de vraag concludeer ik dat het niet gezegd is tegen de huisgenoot ), zodat je hem de mogelijkheid biedt om mee te doen, oordopjes in te doen / valium te slikken of iets dergelijks in plaats van dat je hem overvalt met een zooitje overlast.
Vanmiddag heb ik even even achteraan gebeld. Ze zeggen dat ze er inderdaad boetes voor kunnen uitdelen en dat ik de regels moet teruglezen in het regelement dat ik heb gekregen.
Imho eerst de regelementen teruglezen, want dit klinkt gewoon als standaard b*llshit. Of ze kunnen zeggen waar het staat of ze spreken vanuit gevoel en niet vanuit de regelementen, en voor boetes is iets meer dan gevoel noodzakelijk.
We zien het allemaal wel gebeuren. Het is alleen jammer dat je zo'n persoon in je studentenflat hebt wonen, terwijl je de rest allemaal zo mag.
Welcome to the real life where you get to interact with people you don't 100% like
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:54:
Ik heb net even een goed gesprek met de persoon gehad met het verhaal van beide kanten. Hij heeft zich er al uitgebreid in verdiept en contact met de beheerder gehad die deze week zou langskomen volgens hem met een officiële waarschuwing en we zien vanzelf wel wat er gaat gebeuren.
Interpreteer ik het dan goed als ik zeg dat dit niet de eerste keer is dat deze persoon zich eraan ergert? Het feit dat hij zich erin verdiept heeft etc.
Hij zegt dat het voornamelijk om één persoon gaat, waar ik het ook niet mee eens ben, aangezien zij allebei wat koppiger zijn en dat veroorzaakt soms conflicten.
Ben benieuwd hoe het gaat lopen, hij is in ieder geval zeker van zijn zaak dat er al snel een boete aan kan komen. Mijn antwoord was dat ik begrijp dat hij rust wilt, maar dat ik vind dat hij overdrijft en nog een paar andere relevante dingen. Hij doet alsof er een boete voor het huis, behalve hem, zit aan te komen.
Tja, een boete voor het huis zonder hem lijkt me sowieso al onrechtmatig. Of het huis krijgt een boete of bepaalde personen krijgen een boete ( of de huisbaas die boete mag uitdelen is nog twijfelachtiger maar ok ).
Je kan afaik geen boete uitdelen aan een groep minus 1 persoon.
Imho komen er of 7 boetes ( waardoor het hem opeens niet meer om 1 persoon gaat maar om jullie allemaal ) of er komt 1 boete voor het huis en dan mag hij als medebewoner net zo hard meebetalen als de rest.
[
Voor 24% gewijzigd door
Gomez12 op 23-02-2009 23:58
]