Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Mijn werkgever heeft mij een arbeidscontract gestuurd. Dit is de 1e keer dat ik ga werken. Ik ga naast mijn opleiding 3 dagen in de week part-time werken.

Ik ga werken op dinsdag, woensdag en vrijdag. Maandag en donderdag moet ik naar de universiteit. Ik moet steeds 2 dagen in de week naar de universiteit, dit is elk blok (5 blokken) verschillend. Ook wens ik tentamenweken geheel vrij te krijgen. Mijn vakantie met ouders (2 weken) is al gepland en ben ook nog van plan met vrienden 10 dagen op vakantie te gaan.

Mijn moeder noemde flexibele uren, vakantieweken, ziektekosten en pensioenopbouw. Over deze onderwerpen staat niets in het voorbeeld-arbeidscontract.

Ik ben bang dat ik straks nog bepaalde benodigdheden heb, welke ik van te voren niet heb aangegeven. Ik vind het erg belangrijk om van te voren duidelijke afspraken te hebben.

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Is er misschien een CAO van toepassing op die baan? Daar staan die dingen meestal wel in.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Kijk ook voor na je baan zoals opzegtermijnen, geheimhoudingsclausules en concurentiebeding.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Backpacker schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:00:
Is er misschien een CAO van toepassing op die baan? Daar staan die dingen meestal wel in.
Er is geen CAO van toepassing. Ook wellicht belangrijk: Ik ga voor een groot ICT-kantoor werken in Nederland, via een klein onbekend uitzendbureau. Het arbeidscontract sluit ik met het kleine uitzendbureau.

Het bruto-uurloon is € 15,00. Ik heb verder geen werkervaring en zal 24 uur per week werken.
Onbekend schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:04:
Kijk ook voor na je baan zoals opzegtermijnen, geheimhoudingsclausules en concurentiebeding.
  • Indien ik tijdens kantooruren iets voor hun programmeer, dan hebben zij de eigendomsrechten. Er is verder geen geheimhoudingsplicht.
  • Indien ik klanten van hun afpak, betaal ik € 10.000 + € 2.500 per extra dag. Een concurrentiebeding is niet van toepassing, wel een relatiebeding dus.
  • Het opzegtermijn is 2 maand, de intentie is minimaal 6 maanden samen te werken en er is een wettelijke proefmaand.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2009 16:09 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En vergeet naast het concurrentiebeding ook een eventueel relatiebeding niet, als die er in staat.

Virussen? Scan ze hier!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:05:
[...]
Indien ik tijdens kantooruren iets voor hun programmeer, dan hebben zij de eigendomsrechten.
Je mag dus ongeveer dezelfde software voor anderen (in je vrije tijd) programmeren?
Er is verder geen geheimhoudingsplicht. Indien ik klanten van hun afpak, betaal ik € 10.000 + € 2.500 per extra dag.
Het opzegtermijn is 2 maand, de intentie is minimaal 6 maanden samen te werken en er is een wettelijke proefmaand.
Ik lees in andere topics dat het wettelijk 1 maand opzegtermijn is.

Heb je ook in het contract staan hoe met overwerk om zal worden gegaan?

Verwijderd

Topicstarter
Overwerk: werknemer zal niet moeilijk doen om overwerk.

Daar heb ik zelf weinig moeite mee, aangezien ik momenteel nog studiefinanciering krijg en niet heel nodig hoef te werken, maar de universitaire werklast is momenteel wat laag en ik ben toe aan een leuke uitdagende baan als deze.

Ik mag dus inderdaad in mijn vrije tijd voor anderen programmeren, mijn job is ook geen programmeur. Ook heb ik nog een VOF lopen hierbuiten.

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Ik bedoel in eerste instantie over het uitbetalen van overwerk (tijd voor tijd of 150% betaling o.i.d.).
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:15:
Overwerk: werknemer zal niet moeilijk doen om overwerk.
Dat is erg gemakkelijk voor de werkgever. :)
Als er een project niet op tijd af komt, mogen ze vragen om 16 uur in het weekend extra te werken, en jij mag daar niets tegenin brengen?

Ik heb hiervoor een werkgever gehad die altijd onmogelijke deadlines stelde. (Een project waar ik 3 weken voor schatte wilde hij binnen een week klaar hebben.) Uiteindelijk werd elk project te laat opgeleverd omdat ik weigerde om 5 dagen per week + zaterdag over te werken.
Daarom raad ik je aan om iets van maximaal overwerken in je contract te laten zetten.

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:05:
Er is geen CAO van toepassing. Ook wellicht belangrijk: Ik ga voor een groot ICT-kantoor werken in Nederland, via een klein onbekend uitzendbureau. Het arbeidscontract sluit ik met het kleine uitzendbureau.
Misschien kan je dat CAO wel van toepassing verklaren? http://www.fnvbondgenoten..._uitzendkra/329474/731771

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:59:
Mijn werkgever heeft mij een arbeidscontract gestuurd. Dit is de 1e keer dat ik ga werken. Ik ga naast mijn opleiding 3 dagen in de week part-time werken.

Ook wens ik tentamenweken geheel vrij te krijgen. Mijn vakantie met ouders (2 weken) is al gepland en ben ook nog van plan met vrienden 10 dagen op vakantie te gaan.
Je gaat drie dagen per week werken en verwacht daarbij dat je een maand op vakantie kan? Naast de vijf weken voor de tentamens? Dat is dus meer dan twee maanden die je vrij wilt hè? :D

Dat je werkgever wat coulant is met studies kan ik nog inkomen, maar ik zou er niet vanuit gaan dat je 2 maanden in een jaar vrij kan nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou erg teleurstellend zijn voor beide partijen, gezien ze weten dat ik studeer en tentamenweken hebben. Ook ga ik er vanuit dat ze begrijpen dat ik geen gehele zomer doorwerk, zonder vakantie tussendoor te nemen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Roamor schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:01:
Je gaat drie dagen per week werken en verwacht daarbij dat je een maand op vakantie kan? Naast de vijf weken voor de tentamens? Dat is dus meer dan twee maanden die je vrij wilt hè? :D
Meer dan twee maanden? 12-13 dagen per maand werken (ruim 4x3). 10 dagen vakantie is 2 werkweken, dus net geen maand ;)

@TS: maar Roamor heeft wel een heel goed punt. Fulltime medewerkers hebben 24-25 vakantiedagen, jij hebt er 14 of 15. Als je al 12 dagen op vakantie gaat (4 werkweken), dan heb je erg weinig over voor speciale gevallen. Als ik eerlijk ben zijn je vakantieplannen wat onrealistisch :) , begin er maar aan te wennen dat de studententijd voorbij is ;) .

Is er trouwens geen algemene CAO voor uitzendkrachten die van kracht is hier?
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:07:
Dat zou erg teleurstellend zijn voor beide partijen, gezien ze weten dat ik studeer en tentamenweken hebben. Ook ga ik er vanuit dat ze begrijpen dat ik geen gehele zomer doorwerk, zonder vakantie tussendoor te nemen.
Welkom in de wereld der werkenden. Begrip is niet relevant, er zijn genoeg mensen die wel de hele zomer door moeten werken.

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 21-02-2009 18:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Onbekend schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 17:06:
Ik bedoel in eerste instantie over het uitbetalen van overwerk (tijd voor tijd of 150% betaling o.i.d.).

[...]

Dat is erg gemakkelijk voor de werkgever. :)
Als er een project niet op tijd af komt, mogen ze vragen om 16 uur in het weekend extra te werken, en jij mag daar niets tegenin brengen?

Ik heb hiervoor een werkgever gehad die altijd onmogelijke deadlines stelde. (Een project waar ik 3 weken voor schatte wilde hij binnen een week klaar hebben.) Uiteindelijk werd elk project te laat opgeleverd omdat ik weigerde om 5 dagen per week + zaterdag over te werken.
Daarom raad ik je aan om iets van maximaal overwerken in je contract te laten zetten.
Dat is wel lastig. Redelijke wijs zou je werkgever kunnen verlangen dat je een keer overwerk. Dat het niet leuk is, is wat anders. Als het structueel is dan mag je altijd weigeren. Al staat je werkgever te steigeren en loopt hij te zwaaien met ontslag papieren.

Overwerk hoeft dus niet in je contract te staan aangezien overwerk vrijwillige bassis dient te zijn. Als je dit wel in je contract laat opnemen. Kan je baas zeggen dat je kijk per maand kan ik verlangen dat je 8 uur over werk. Terwijl als er staat werknemer doet niet moeilijk voor incidenteel over werk. Je zelfs na 2x een keer overwerken kan zeggen sorry werkgever. Ik heb zaterdag andere plannen.

Dan nog is overwerken niet verplicht aangezien nederlandse wet zegt dat een werknemer maar 40 uur mag werken. Als jij een 24 uurs contract heb geld dit natuurlijk ook. als je niet kan overwerken na 24 uur werken dan heeft de werkgever pech

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me vooral om de uitdaging en ik weet zeker dat ik capabel ben, gezien de lage prijs waarvoor ik ga werken tegenover de uitgebreide expertise die nodig is voor het werk.

Indien het echt te lastig wordt te combineren met de studie, dan zou ik inderdaad mijn werk moeten opzeggen. Ik hoop niet dat dit nodig is. Dat zou hun heel wat extra geld kosten en ik zou een leerzame ervaring mislopen.

Overwerk staat in het contract, maar ik ga er gewoon vanuit dat dit werken is tot 7 uur i.p.v. 5 uur in geval van noodsituaties. Thuiswerken is niet van toepassing, maar wil ook niet agressief gaan roepen met allemaal dingen die niet van toepassing zijn: thuiswerken, weekenden overwerken, pensioen, e.d.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
gambieter schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:08:
[...]

Meer dan twee maanden? 12-13 dagen per maand werken (ruim 4x3). 10 dagen vakantie is 2 werkweken, dus net geen maand ;)
2 weken vakantie met vrienden, 2 weken met ouders en vijf tentamenweken (neem ik aan, met vijf blokken). Totaal dus 9 weken of 27 dagen. Ik kom (met een volledige werkweek) niet eens aan zoveel vrije dagen toe... :P
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:12:
Het gaat me vooral om de uitdaging en ik weet zeker dat ik capabel ben, gezien de lage prijs waarvoor ik ga werken tegenover de uitgebreide expertise die nodig is voor het werk.

Indien het echt te lastig wordt te combineren met de studie, dan zou ik inderdaad mijn werk moeten opzeggen. Ik hoop niet dat dit nodig is. Dat zou hun heel wat extra geld kosten en ik zou een leerzame ervaring mislopen.
Ik weet niet wat je capaciteiten zijn, zal ik ook niet over oordelen, maar je beschrijft het als een veredelde stage. In de huidige economische omstandigheden heb je als werknemer helaas niet zoveel te eisen, zeker niet als je zelf daar als "leerling" komt om werkervaring op te doen.

Verwijderd

...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 16:53 ]

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 20:35:
Er staat vaak in opgenomen dat de eerste 2 of 3 dagen eigentijd zijn. Je krijgt er dus niet voor betaald. echter als jij 3 of 2 dagen werkt zijn 2,3 dagen een volledige werkweek. IMO is dat niet eerlijk en zou net als het vakantie geld, vakantiedagen e.d. ook dit naar rato gezet worden.
Je bedoelt dat je naar het percentage moet kijken. Maar als iemand twee dagen ziek is, zijn dat gewoon twee dagen. En niet 66,7% van een hele werkweek.
Het is gewoon de bedoeling dat je voor een of andere verkoudheid niet meteen een dagje thuis blijft...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Roamor schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 20:00:
2 weken vakantie met vrienden, 2 weken met ouders en vijf tentamenweken (neem ik aan, met vijf blokken). Totaal dus 9 weken of 27 dagen. Ik kom (met een volledige werkweek) niet eens aan zoveel vrije dagen toe... :P
You're right, ik had de tentamenweken overzien :D :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:58
als je een contract tekent bij een uitzendbureau zijn ze verplicht een CAO mee te geven, die kun je ook op de website van je uitzendbureau downloaden als het goed is.

In je profiel staat dat je 28 bent, je hebt hiervoor nog nooit een baantje gehad? Nagoed, maakt ook verder niet uit. Maargoed pas op met beloftes van je werkgever. Elke werkgever lijkt in eerste instantie de ideale werkgever, maar in de meeste gevallen kom je snel genoeg achter de waarheid.

Maargoed, laat dat je indruk niet verpesten, er zijn ook genoeg leuke werkgevers. Het nadeel is alleen dat je vaak een tijdje voor hem moet werken voor je precies weet in welke groep hij hoort. Althans, hoe meer werkgevers je mee maakt, hoe sneller je weet wat voor type het is.

Qua vakantie kun je natuurlijk wel met je werkgever afspreken om onbetaald verlof te nemen, maar geef dit wel zo snel mogelijk aan, het liefst voor je begint want hij is niet verplicht om dat toe te staan. In zo'n geval is het vaak een kwestie van geven en nemen

[ Voor 14% gewijzigd door bolleh op 21-02-2009 22:29 ]

Verwijderd

wat dacht je van een nevenactiviteiten beding? die wil je dus niet hebben.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:48
To_Tall schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:09:
Dat is wel lastig. Redelijke wijs zou je werkgever kunnen verlangen dat je een keer overwerk. Dat het niet leuk is, is wat anders. Als het structueel is dan mag je altijd weigeren. Al staat je werkgever te steigeren en loopt hij te zwaaien met ontslag papieren.
Kwestie is gewoon om daar duidelijk over te zijn: als overwerk nodig is vanwege een fuckup van jou of je team, of vanwege onvoorziene problemen die de relatie met een klant ernstig gaan verstoren als er niet meteen iets aan gebeurt, OK. Die dingen gebeuren.

Als het echter een gevolg is van onrealistische planningen, *en* je dat al van tevoren hebt aangegeven (het feit dat die planning niet realistisch is), dan moet je het gewoon weigeren. Anders gebeurt het bij het volgende project gewoon net zo makkelijk weer.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Onbekend schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 21:48:...Het is gewoon de bedoeling dat je voor een of andere verkoudheid niet meteen een dagje thuis blijft...
Je kunt alleen zelf beoordelen of je een dergelijke regeling wilt accepteren. Misschien kan je het eruitonderhandelen of laten staan voor iets anders?

Daarbij komt dat werknemers dan gewoon een paar extra dagen thuisblijven bij ziekte om hun dagen weer 'terug' te krijgen.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 18:04
Waar je ook nog op moet letten is het maximale bedrag wat je mag bijverdienen. Als je zoveel werkt en zo betaald krijgt, ga je met gemak door het maximale bedrag heen wat je mag bijverdienen naast je studie.

Ik werk zelf 16 uur per week bij een internetbureau in Groningen. Met een bachelor was dat prima te combineren, maar nu ik met mijn masteropleiding bezig ben valt het me zwaar.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:21

RvL

Om Skaah even aan te vullen wat betreft het teveel bijverdienen: dat betekent dus dat je je complete studiefinanciering voor dat jaar terug kan betalen. En daar wordt je niet vrolijk van verwacht ik zo.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
RvL schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:32:
Om Skaah even aan te vullen wat betreft het teveel bijverdienen: dat betekent dus dat je je complete studiefinanciering voor dat jaar terug kan betalen. En daar wordt je niet vrolijk van verwacht ik zo.
Vergeet ook niet het verlies (of gedeelte ervan) aan kindergeld.

Want ik zit nu ook in de zelfde situatie. Woensdag had ik mijn sollicitatiegesprek en vandaag kreeg ik telefoon dat men mij wil aanwerven (1e job 8) ). Maandag moet ik langsgaan om mijn arbeidsovereenkomst te overlopen. Daarom volgende genoteerd wat ik denk dat toch belangrijk is. De functie is: internet commercieel consulent.

 Naam werkgever
 Datum contract
 Duur contract + voltijds, proeftijd
 Wanneer wordt het loon uitbetaald
 Functie omschrijving
 CAO van toepassing
 Statuut bediende
 Opzegtermijnen
 Geheimhoudingsclausules
 Concurrentiebedingen
 Bruto uurloon
 Commissie (%)
 Vast gedeelte
 Regeling aantal uren / overwerk
 Overwerk
 13e/14e maand
 Aantal dagen vakantie
 Flexibele uren
 Vakantiedagen + vakantiegeld
 Verzekeringen (hospitalisatie-groeps)
 Vrijstellingen verzekering
 Extra legale voordelen
 Extra legale voordelen (wagen, pc, gsm) voor privé gebruik?
 Welke wagen?
 Wagen laten besturen door derden?

Zijn er nog belangrijke dingen die als vertegenwoordiger niet over het hoofd gezien mogen worden?

[ Voor 62% gewijzigd door nvidia op 13-03-2009 21:11 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-10 21:11

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

nvidia schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 19:46:
[...]

Vergeet ook niet het verlies (of gedeelte ervan) aan kindergeld.
Studiefinanciering = geen kindergeld
Volgens mij is het zo dat je nog wel studiefinanciering krijgt van de maanden voordat je over het maximum (10.000 Euro bruto of zoiets) bedrag heen gaat, met 15 euro per uur/3 dagen per week ga je daar wel ruim over heen denk ik (ook geen OV-jaarkaart meer meen ik).

Overigens kan je wellicht wel iets afspreken met onbetaald verlof, maar ik zou dat VOORDAT je iets tekent.

groeten

Pagina: 1