Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds 3 weken een nieuw systeem
Maar nu heb ik het probleem dat als ik ga gamen dan freezed de game al na 20 minuten.
Het beeld blijft dan hangen en ook de toetsenbord/muis lampjes gaan uit.
En het geluid blijft hangen.
soms freezed die ook als ik gewoon in windows bezig ben.
En als die freezed kan ik alleen nog maar opnieuw opstarten via de knop op de voorkant van mijn computer. En als die dan opnieuw opstart freezed die vaak meteen weer in windows.
En als ik iets ga doen in windows zoals interneten dan kan ik wel 2 a 3 uur bezig zijn voordat die pas weer freezed.
Als ik een 3d bestand open of een game speel dan knipert het beeld als ik het beeld draai.
Verder knippert het beeld ook 1 keer net voordat die freezed.

Ik zelf denk dat het aan mijn videokaart ligt.
Ook tikt mijn voeding als ik hem na een nacht uit staan weer aanzet.
Maar dat verdwijnt dan langzaam na een minuut of 4.

Verder heb ik op internet iets gelezen over dat mijn werkgeheugen niet sneller mag staan ingesteldt als de frondside bus van mijn processor.
Maar toen ik mijn geheugen op 1333mhz instelde maakte dat niks uit.

mijn systeem specs zijn:
moederboord: asus p5q3
videokaart: club 3d 4870 1gb oc
processor : intel core 2 quad q9300
werkgeheugen : ocz 1600mhz gddr3 4gb
voeding : coolermaster m620 600wat
behuizing : coolermaster haf
windows 64 bit versie

ik heb mijn pc bij zercom gekocht en laten assambleren.
Zercom zegt ook een hardware test te hebben gedaan.
maar de software heb ik zelf geinstaleert.

weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?
alvast bedankt voor de hulp.

edit:
ik heb 02/25/2009 in catalyst control center ingesteld dat de memory van mijn videokaart op 900 moet draaien
inplaats van 925.
dat zorgde ervoor dat die minder snel vast liep en dat het knipperen weg ging.
maar toen ik 02/26/2009 gta weer opstarte liep die weer vast.
alleen dit keer met een niet stoppende bios piep.
en als ik dan restart dan is het weg.
nu denk ik dat mijn videokaart kapot is want een overvclockt edition hoordt gewoon op 920 mhz te draaien zonder freezes.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 13:21 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Test je geheugen eens met Memtest86.

offtopic:
Kan je misschien iets aan je spelling doen ? Je TS is bijna niet te lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 21-02-2009 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nog niet met memtest geprobeert maar wel met windows geheugen controlle maar daar gaf die geen fouten.
maar maakt het veel verschil als ik memtest gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Memtest86 wordt gezien als zo'n beetje het beste geheugen test programma. Ik raad je aan om die eens te draaien.

Het probleem is dat het hier aan heel erg veel dingen kan liggen. Het kan je voeding zijn, het moederbord, de videokaart, enz enz. Alleen jij kan testen waar het probleem precies zit. Je zou bijvoorbeeld eens een Linux Live CD kunnen branden en kijken of je daar ook problemen mee hebt, als je daar ook die problemen mee hebt kan je de software eigenlijk wel uitsluiten.

Omdat er erg veel mensen soort gelijke problemen hebben is er een goede FAQ geschreven. Ik raad je aan om zoveel mogelijk dingen te proberen die daar aangegeven worden.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het is voor ons gissen om er achter te komen waar het probleem zit. Jij kan met behulp van de FAQ erg veel dingen proberen om er achter te komen waar het probleem zit.

Draai anders eens een tijdje met een andere videokaart als je die hebt. Dan kan je er achter komen of het aan de videokaart ligt. Een andere voeding proberen is ook zeker aan te raden. En zo zijn er nog 10 tallen dingen die je kan proberen.

Succes verder :)

[ Voor 12% gewijzigd door PilatuS op 21-02-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klok je videokaart core eens een stukje terug, Bv. naar 775 / 780 en kijk of het dan nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn moederbord heeft expressgate ingebouwd en dat is een een os dat op het moederboord zit geintergeerd
en dat is volgens mij van linux maar daar freezed die ook wel eens
en de troublshooter heb ik al eens doorgelezen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
En de troublshooter heb ik al eens doorgelezen
Ja, en ?

Alleen doorlezen heb je natuurlijk niets aan. Je zal toch echt dingen moeten gaan proberen. Zoals ik in mijn vorige post aangeef, wij hebben geen glazenbol. We kunnen je niet vertellen, doe dit, en het is opgelost. Je zal toch echt zelf dingen moeten gaan proberen.

Heb je nou bijvoorbeeld al die Memtest gedraait ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Branden een van de LED`s op de video kaart ?
De 4870 heeft namelijk 3 leds, waar die precies voor zijn weet ik niet, maar dat staat overal op internet ( google ). Maar het zijn in ieder geval LED`s die niet horen te branden ! Als dat wel zo is, dan is er wat mis met je video kaart ! ( Of de voeding meen ik me te herinneren)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie geen leds op mijn videokaart branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg memtest niet aan de praat ik heb geprobeerd hem op mijn memory stick van 1 gb te zetten
en vervolgens in te stellen dat mijn moederboord er een cd emulator van maakt en dan boot vanaf die stick.
verder denk ik dat het niet aan mijn voeding ligt want dat freezen is eigelijk alleen als ik mijn videokaart stress .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En wat doet je videokaart als er gestresst wordt? Juist, veel stroom eten. Op dat moment is er een hoge belasting op je 12V lijn. Als je voeding dat niet trekt, krijg je ellende in de vorm van freezes, crashes, BSODs en de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan het ook zijn dat er iets tegen de fan van mijn voeding zit.
omdat als koud opstart dan tikt de voeding ongeveer 5 minuten en dan wordt het langzaam minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels mijn computer een week bij zercom weer staan maar nu zeggen hun dat memtest errors gaf en mijn werkgeheugen dus kapot is maar hoe kan het dan dat door de instellingen van mijn videokaart te veranderen mijn systeem minder snel vastliep ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

... daar had je natuurlijk ook zelf achter kunnen komen... voortaan toch maar de troubleshooter doorlopen?
Pagina: 1