[HDD] intern aan overlijden[Image] naar nieuwe HD vraagje

Pagina: 1
Acties:

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb hier een harde schijf liggen met Windows XP van een bekende en die is aan het overlijden, ik wil hier een Image van maken en copieren naar een andere HD. Ik ben wel goed bekend met Backuppen Images enz. Maar de schijf waar ik het op ga zetten is een ander met en 80 GB, de oude schijf is 40 GB met 2 partities...
Besturingssystemen compleet overzetten naar een andere drager heb ik niet zoveel ervaring mee.

Mijn vraag is gaat dit wel werken? gaat het besturingssysteem XP er straks niet over vallen ofwel problemen veroorzaken als hij ziet dat de schijf ineenkeer 40 GB groter is en een ander merk is?

Zou dit het geval zijn, is dan b.v. eerst een partitie op de nieuwe schijf aanmaken van de zelfde grootte de oplossing of ga ik gezeik krijgen met Windows XP?

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Verwijderd

Hier stond informatie en een link naar illegale software, wat duidelijk niet gewenst is op GoT of Tweakers.net

_Dune_ moderator OM

[ Voor 96% gewijzigd door _Dune_ op 22-02-2009 22:20 ]

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
Idd, Mag worden verwijderd. ;) Ik vroeg ook helemaal niet naar software. :?
Maar laat maar, ik heb het al voor elkaar, het antwoord gevonden op een of andere wiki....

Eerst heb ik de Partities qua grootte nagemaakt, overgezet. Na het opstarten van de nieuwe schijf de rest van de partities groter gemaakt met unlocated disk space. :)

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Verwijderd

BAS80 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:14:
Idd, Mag worden verwijderd. ;) Ik vroeg ook helemaal niet naar software. :?
Maar laat maar, ik heb het al voor elkaar, het antwoord gevonden op een of andere wiki....

Eerst heb ik de Partities qua grootte nagemaakt, overgezet. Na het opstarten van de nieuwe schijf de rest van de partities groter gemaakt met unlocated disk space. :)
Ok Bas, Sorry dat ik een uitvoerig antwoord heb gegeven op je vraag, in dit geval met een softwarelink.
Dat ik, door jarenlang, de betreffende software te gebruiken, was het door me hoofd geschoten dat het illegale soft betreft en ja, dat was mijn fout. Ook zal ik de fout niet meer maken om op een topic cq reactie van jou te reageren. Het is bij mensen toch nooit goed.

Met vriendelijke groet,

KeDeShCh