Updating ESCD... en dan doet ie niets meer

Pagina: 1
Acties:

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 20:04

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Als ik mijn P166 aanzet start ie keurig op totaan de melding "Updating ESCD...", en dan doet ie niets meer, ik heb hem al wel een uur aanstaan, maar nog steeds geen vooruitgang :(:(

Ik heb al mijn bios gereset, alle pci/isa kaarten eruit gehaald en alleen de videokaart er in laten zitten, maar nee hoor, hij doet het niet :(

Wie kan mij helpen?
thanx

Inderdaad...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
hmm bios is dus gereset ?..

probeer eens aleen met een flopdrive en verder geen shiut (jawel je graf. kaart!)

en probeer eens een andere flop...

dom werkt, maar je moet met "nix beginne"en dan langzaam alles uitsluiten....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Hij komt niet eens zover dat ie de floppy gaat controleren.
Ik heb alle kaarten er uit gehaald, en de graf. kaart van slot verwisseld, maar nee hoor :(:(

Hellûp

Inderdaad...

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ESCD

wat is dat eigenlijk?

specs

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Extended System Configuration Data

In personal computers with Windows, ESCD (Extended System Configuration Data) is data that provides a computer's basic input/output system and the operating system with information for communicating with plug and play (PnP) devices. Full PnP capability requires a PnP BIOS. When a computer is started, the BIOS records in the ESCD information about how older (legacy application) devices are configured to the system. A pre-PnP device has an inflexible configuration (for example, a specified interrupt request setting). PnP-attached devices can automatically be configured around the existing older configurations (or, when necessary, configured manually).

www.whatis.com ;)

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Kan ik dat ESCD niet uitschakelen dmv jumpers? want met de search-optie kwam ik bij topics, maar daar wordt gezegd dat je die via het bios uit kan schakelen, maar die optie kan ik nergens vinden :(

Inderdaad...

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
... is je mobo batterijtje niet leeg toevallig?
(heb ik ook weleens gehad).

Verwijderd

Trek je geheugen en videokaart er eens uit en hoop dat hij heel hard gaat piepen. Als batterij d'ruit-d'rin niet werkt dan.
Anders: groot probleempje met mobo.:(

Verwijderd

Je moet even Diskmanager (te downloaden bij de maker van je HDD ) downloaden of een opstart diskette maken met daarop FDISK en FORMAT, fdisk je hardeschijf dan formateren of gebruik diskmanager.

Suc6

ik hoop dat het werkt

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 20:17 schreef caphex het volgende:
Je moet even Diskmanager (te downloaden bij de maker van je HDD ) downloaden of een opstart diskette maken met daarop FDISK en FORMAT, fdisk je hardeschijf dan formateren of gebruik diskmanager.

Suc6

ik hoop dat het werkt
Dit slaat dus echt nergens op!|:(

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Ik heb het weleens omdat mijn harde schijf niet opstart.

Boot ie wel van een bootflop als je de ide kabels eruittrekt?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Hij komt niet eens zover dat ie de floppy controleerd, dus dat is geen optie (ik heb er namelijk al een opstartdisk in gedaan, maar hij leest niets).

Maar nu kreeg ik net wel deze melding:
CMOS reading error (of zoiets)
CMOS battery error

Dus de batterij zal wel leeg zijn, ik heb er al een andere in gedaan (uit een oude comp.) maar nog steeds dezelfde foutmelding, ik zal morgen ff een nieuw batterijtje kopen, en hopelijk werkt ie dan wel.

alvast bedankt :)

Inderdaad...

Verwijderd

Je moet in je bios ergens de optie "reset configuration data" op "yes" zetten. dan wordt de ESCD gereset. waarschijnlijk loopt hij dan weer door. Er wordt gewoon een verkeerd adres of IRQ of iets dergelijks door de BIOS aan een device toegewezen.

Heb je de laatste tijd een kaart in je computer verplaatst of er een nieuwe bijgeplaats, of iets vervangen? (geluidskaart, videokaart bijvoorbeeld?)

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik heb helaas nog geen nieuw batterijtje gekocht.
Ik heb wel nieuwe kaarten er bij geplaatst, de hele zooi zat eerst een op een ander moederbord (precies hetzelfde type), maar toen ik daar een ISDN kaart bij deed, begon ie te piepen en continu de floppy laten draaien, en dat mobo'tje doet nu niets meer :(
Toen heb ik dit ander mobo'tje gepakt en alleen de videokaart er op gepropt, en toen kreeg ik deze melding :(

(ik had deze melding ook bij m'n eerst mobo, maar na 10 keer opstarten deed ie het niet meer)

Ik ga wel weer ff verder klooien.

Inderdaad...

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
En na een paar weken heb ik nog steeds geen resultaat....
Er zit nu een nieuwe batterij in, en ik krijg ook geen meldingen meer over een CMOS probleem.

Ik heb er al een andere bios-chip van een zelfde mobo in gedaan, maar die deed het helemaal niet.

Als ik alle kaarten eruit haal (ook de video) dan start ie volgens mij wel gewoon op, want dan controleert ie de floppy wel, en anders komt ie niet eens zo ver.

Ik vind het maar vaag !!!!

Inderdaad...

Verwijderd

quote.

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op dinsdag 27 februari 2001 20:17 schreef caphex het volgende:
Suc6

ik hoop dat het werkt

>>> Dit slaat dus echt nergens op!

Heb je het al eens gerpobeerd dan wijsneus?

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Dat slaat toch ook nergens op, want ik kan de computer toch niet meer opstarten, hij komt namelijk niet zover dat ie de floppy gaat controleren, dus hoe moet ik dan ooit fdisk of format uitvoeren ?

Inderdaad...

Verwijderd

Sorry, mijn fout, dan heb ik daar overheen gelezen |:(
Pagina: 1