Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 09:04
Hallo,

Toen ik vandaag mijn PC opstartte viel mij op dat mijn externe harde schijf, een 500 GB Western Digital Elements, niet aansprong, iets wat hij normaal altijd wel deed.

Na wat kabeltjes in en uit te pluggen viel mij op dat het lampje van de de adapter niet aan was, toen heb ik dus aan beide kanten de adapter eruit geplugd, er eerst hem weer in het stopcontact in gedaan, het lampje ging toen weer aan, maar zodra ik hem in de HD plug, gaat het lampje dus weer uit, ook al haal ik hem dan weer uit de HD, hem lampje blijft uit totdat ik hem weer opnieuw in het stopcontact steek.

Dus er zijn nu 3 mogelijke situaties (van kwaad tot erger):

1.De voeding is gewoon defect.

2.De HD controller is ergens defect, maar hopelijk is de HD zelf nog wel in orde.

3.De hele bende is naar de filistijnen. :'(

Nu rest er dus de vraag, wat nu?

Op de HD zit nog garantie, maar als de schijf zelf nog wel intact is wil ik natuurlijk wel mijn data terug hebben, daarom wil ik op dit moment niets liever dan hem uit die case halen en kijken of de schijf zelf nog wel functioneel is, maar dan is mijn garantie dus foetsie.

Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Ik zou die adapter eens doormeten.

En is je data je meer waard dan de prijs van een externe disk van 500GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazza
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 09:04
En is je data je meer waard dan de prijs van een externe disk van 500GB?
Het probleem is dat ik niet zeker weet of de HD zelf kapot is, als dit niet het geval is zou hij prima in een externe case verder kunnen werken, en die kost maar iets van 20 euro.

Ik vindt het zowiezo onzin dat je garantie vervalt als je de case openmaakt, bij laptops en dergelijke kan je gewoon ook de HD vervangen zonder dat de garantie vervalt, dus dat zou hier ook geen probleem bij moeten zijn.

We praten in dit geval wel over een HD waar persoonlijke informatie opstaat, en fabrikanten kunnen niet verwachten dat consumenten zomaar een schijf vol persoonlijke gegevens gaan terugsturen in geval van een mogelijk defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mss_nl
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-07 12:54
Ik heb sinds vandaag ditzelfde probleem bij mijn 1TB schijf, echt balen!! :X :X

Ik heb hierop even gegoogled en een aantal ervaringen van anderen tegengekomen. In de meeste gevallen is dit op te lossen met een andere adapter. Maar aangezien deze adapters niet of nauwelijks te koop zijn kan dit een probleem opleveren.

Ik zal volgend week proberen om van een collega een adapter te lenen en mijn data te backuppen. Daarna naar de winkel om dit opgelost te krijgen, wat misschien lastig zal zijn omdat de adapter buiten de garantie kan vallen. Mocht dit niet lukken, is het natuurlijk altijd mogelijk om de HDD eruit te halen en in een ander case te plaatsen.

Dus volgend week hoor je meer hierover. Mocht je zelf al een oplossing gevonden te hebben, laat het dan even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mss_nl
Zoals vermeld in mijn vorige post heb een adapter geleend van een collega --> De HD doet het weer!! :*)

Ik heb nog ook even contact gehad met de klantenservice (online) van Western Digital, deze vertelden mij dat ik contact moet opnemen met de locale (telefonische) klantenservice voor een vervangend adapter of vervanging van de HD en adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mss_nl schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 00:07:
Zoals vermeld in mijn vorige post heb een adapter geleend van een collega --> De HD doet het weer!! :*)

Ik heb nog ook even contact gehad met de klantenservice (online) van Western Digital, deze vertelden mij dat ik contact moet opnemen met de locale (telefonische) klantenservice voor een vervangend adapter of vervanging van de HD en adapter.
Goed om te lezen, ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem! Wellicht een waarschuwing voor andere kopers, gebeurd dus wel vaker bij WD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mss_nl
De adapter valt gewoon nog wel onder de garantie, kwestie van bellen met de (vriendelijke) klantenservice en je probleem uitleggen. Ik krijg mijn vervangend adapter als het goed is morgen binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, althans, dat denk ik.

In principe kan ik mijn schijf gewoon benaderen en dan is er niets aan de hand. Maar op het moment dat ik begin met iets te kopieëren van bijvoorbeeld 1 gigabyte doet mijn schijf daar gemiddeld 2 uur over. Het lijkt wel alsof de powersupply constant uit gaat want ik hoor steeds de schijf zelf stoppen en starten met draaien. Heel gek. Ik kan alleen weinig over dit onderwerp op google vinden dus ik dacht mischien kunnen jullie mij helpen. Ik zat zelf te denken aan een defecte i/o chip, die het van usb naar ata omzet. Rare WD elements 1 tb is pas 2 maanden oud!

Dank voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb enige tijd terug hetzelfde probleem gehad met de meegeleverde adapter... Schijnt vaak voor te komen bij deze externe schijven.

Via internet deze besteld:

http://www.informatique.nl/580822

Werkt weer prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat raar eigenlijk dat zoiets kan liggen aan de power supply. Nooit geweten dat dat zoveel invloed kan hebben.

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaisie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-03 07:50
ik heb vandaag het zelfde meegemaakt..

ik raakte in de stress dat mijn hd waarschijnlijk gecrashed zou zijn.. maar na het lezen van diversen reacties denk/hoop ik dat ik het zelfde heb en een nieuwe adapter nodig heb.

Morgen maar even met de helpdesk bellen op 00800- 27549338

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

WD Elements hebben een zeer slechte voeding. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 11:48:
Ik heb enige tijd terug hetzelfde probleem gehad met de meegeleverde adapter... Schijnt vaak voor te komen bij deze externe schijven.

Via internet deze besteld:

http://www.informatique.nl/580822

Werkt weer prima.
Ik heb 2 WD Elements schijven van 1TB.
1 heeft deze aansluiting (Adapter op de stekker),
de andere heeft een losse adapter + een ander type stekker. Helaas heb ik dus hetzelfde probleem.
Blij om hier te lezen dat het dus echt aan de adapter ligt en niet aan de harde schijf.
Wel vreemd dat dezelfde disks totaal verschillende aansluitingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoon and fork
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-07-2009
Ik heb een half jaar geleden ook een WD 1TB Elements externe hardschijf gekocht die precies dit zelfde probleem begon te vertonen na een onweersbui (en ik had toch echt alle stekkers er uit getrokken) dus ik dacht dat door piekstroom me adapter de geest had gegeven. Ik ga naar de lokale mycom waar ik de schijf had gekocht en daar zeiden ze dat het blijkbaar een veel voorkomend probleem was met deze schijf/adapter (en hoogst waarschijnlijk toeval dat het net met die onweersbui samen viel), ze hebben toen (kostenloos) een andere adapter voor me bestelt die ik paar dagen later kon ophalen.
Probleem opgelost, schijf doet het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 500 GB Elements met al een paar weken hetzelfde probleem.

Lange tijd was ik er nog niet aan toe gekomen om er achteraan te gaan, maar toevallig was ik daar net mee bezig. Ik kwam dit artikel tegen met een heleboel soortgelijke reacties:

http://www.rustylime.com/show_article.php?id=1189

Nu heb ik ook een 1 TB Elements en ik moet zeggen dat ik na het lezen van het e.e.a. er niet echt geruster opgeworden ben..

Denk, ook omdat ik net bezig was met het inrichten van een NAS machine, dat ik maar een 1.5TB EcoGreen F2 van Samsung ga halen om toch nog maar even een kopie te hebben van het e.e.a.

Hoop dat ik die 500 GB weer aan de praat krijg door een andere voeding, of door hem in mijn NAS SATA wisselrack te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• august66
  • Laatst online: 25-08 17:46
De adapter van mijn 500GB Elements heeft het gisteren ook begeven. Elders op het net las ik suggesties als 'ga naar je lokale elektronicaboer en koop een geschikte el cheapo 12v-adapter', maar dit topic leverde een beter antwoord; ook mijn adapter wordt kosteloos vervangen na een belletje naar de helpdesk. Hoewel dit hierboven al bevestigd wordt, vond ik het niet nutteloos hierover nog een bericht te plaatsen. Het pleit voor WD en geeft (enigszins) aan dat ze consistent zijn in hun 'beleid'. Dat ze wellicht impliciet erkennen dat de adapter niet van hoge kwaliteit is, lijkt minder relevant; ze lossen het immers netjes op. Ik hoop wel dat ze inmiddels een betere adapter bij de Elements-schijven stoppen, feit blijft dat hij te snel kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het telefoon nummer klopt nieet meer en ik zit dus ook met dit zelfde probleem baal er echt van.
iemand die me kan helpen aan een correct nr nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gevonden gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Allen,

Daar mijn Asus notebook ter reparatie weg moest, heb ik al mijn data als backup op mijn WD Elements 1TB gezet. Zonder problemen verlopen.
Vandaag wil ik die WD Elements koppelen aan een Asus Netbook, doch de WD reageert niet meer:-((( Wat en hoe ik het ook doe, er komt geen respons zowel van de HD niet, als nieuwe hardware op de netbook ook niet.
Nu heb ik zelfs twijfels over de adapter die ik hier heb, vraag me af of ik de goeie adapater weer gepakt heb:-(( Ik baal als een stekker, want AL mijn data staat op die WD...echt alles...heel veel persoonlijk spul en foto's.
Heeft iemand een foto van de adapter die er bij hoort? Kan ik zien of ik de juiste gebruik. Want ik twijfel.
Kan me gewoon niet voorstellen dat die WD ineens stuk is.

Please...help en of tips
Pagina: 1