Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] wil niet booten met UTP-kabel ingeplugd

Pagina: 1
Acties:

• Pinocheckio
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-11 14:47
Vandaag de voeding vervangen en de pc verhuisd. Nu wil de pc enkel nog de bureaublad-achtergrond tonen. Na een voor een de apparaten weer aan te sluiten blijkt het de ethernet-kabel te zijn. Als ik deze uittrek en na het volledig opstarten weer insteek werkt het zonder problemen. Maar als de kabel tijdens het booten erin blijft steken blijft windows gewoon hangen na het aanmelden. Aangezien dit nogal een omslachtige oplossing is heb ik dit liever toch op een andere manier.

Ik dacht dat het aan de kabel lag omdat ik hem moest doortrekken en hem misschien vernield had, maar met en andere kabel is er niks veranderd.

hardware: Asus M2N-MX, AMD 4000+X2,Patriot 2GB, Samsung Spinpoint 500GB, Corsair 400W

Verwijderd

bekend probleem met bepaalde asus (barebone) moederborden.
mijn oplossing steek er een losse netwerkkaart in. Het is ons niet gelukt het probleem op te lossen. (bios-update werkte niet, drivers verwisseld etc) Ook in vista heb je hetzelfde probleem helaas.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 15:01:
bekend probleem met bepaalde asus (barebone) moederborden.
mijn oplossing steek er een losse netwerkkaart in. Het is ons niet gelukt het probleem op te lossen. (bios-update werkte niet, drivers verwisseld etc) Ook in vista heb je hetzelfde probleem helaas.
^^^^ klopt.

• Pinocheckio
ja maar hij werkt al een jaar of 2 zonder enig probleem? En nu bij het veranderen van de voeding gebeurt dit opeens, kan dit?

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11 19:21

empy

Rijdt rondjes

Hangt 'ie nu toevallig in een netwerk met nog een zelfde asus mobo? Ik weet namelijk dat Asus een series bordjes heeft uitgebracht die allemaal hetzelfde MAC-adres hadden, wij hadden op de zaak 3 kassa's vervangen met dat soort systemen, waarna het hele netwerk plat ging. Pinnen die niet meer werkten enzo, uiteindelijk ook losse kaartjes ingebouwd.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:03
ik heb dit probleem ook gehad. je kan biosreset proberen en dan de nieuwste lan driver installen.anders bordje lekker rma.

• Pinocheckio
Ja heb hem weer in gang gekregen door een oud netwerkkaartje erin te steken, voorlopig geen gigabit dan maar voor mijn ouders.
Vind het wel raar dat als dit probleem vaak voorkomt met asus bordjes dat hiervoor geen bios-update wordt voor gemaakt...

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1