Toon posts:

ps3 via hdmi naar Denon versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik zit met een probleempje
ik heb de versterker denon avr samen met 5 b&w aw1 boxen.
nu heb ik men ps3 met hdmi aangesloten op men versterker . maar mijn tv is nog een oudere tv:p, dus zonder hdmi.dus voor men beeld is men ps3 gewoon via een scart op tv aangesloten. is er een oplossing om toch men ps3 geluid in 5.1 te horen via men surround systeem aub?

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Je kan in de opties van je ps3 je geluids uitvoer en videouitvoer apart regelen, dus je zet in audio opties gewoon hdmi als uitvoer en bij video opties je standaard tv kabel. Als dat niet werkt (ik weet niet zeker of hdmi ook alleen geluid doet bij ps3) dan zul je je ps3 gewoon met tulpkabels of optische kabel op je versterker moeten aansluiten

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 13:54
Wat is nu het probleem?
Indien je de ps3 met hdmi naar je versterker hebt aangesloten, heb je dus al het geluid in je versterker.
Dat je het beeld met scart naar de tv stuurt maakt geen ene ********* uit.

Kan je niet gewoon je tv met de receiver anloog verbinden? Ken de denon niet goed, maar met de meeste versterkers lukt dit prima.

[ Voor 43% gewijzigd door Sevenhunt op 21-02-2009 13:07 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
Godsallemachtig, het is mijn of m'n, `men` is wel het meest irritante wat ik gelezen heb voor `mijn`.

Ik snap je probleem niet echt. Je kunt gewoon je PS3 instellen dat hij z'n beeld moet outputten op de Multi-AV-kabel en het geluid via het geluidsoptiemenuutje via HDMI?

• --MeAngry--
  • Laatst online: 15:23

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Kun je in de instellingen van de PS3 niet kiezen dat je het geluid over HDMI wilt transporteren, en het beeld over SCART?

/spuit 88 ondertussen :P

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 21-02-2009 13:05 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Volgens mij heb je een optische uitgang op die ps3 zitten. Sluit deze op je versterker en walla.... ;-)

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
marquis schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:04:
Volgens mij heb je een optische uitgang op die ps3 zitten. Sluit deze op je versterker en walla.... ;-)
En vervolgens kun je geen LPCM 5.1 versturen. Waarom optisch gebruiken als HDMI ook werkt?
--MeAngry-- schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:04:
Kun je in de instellingen van de PS3 niet kiezen dat je het geluid over HDMI wilt transporteren, en het beeld over SCART?
Ja :P

[ Voor 28% gewijzigd door Osiris op 21-02-2009 13:05 ]

• Sevenhunt
  • Laatst online: 02-02 13:54
marquis schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:04:
beetje overbodig dit.
Gewoon via hdmi werkt prima.

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor al de reacties. ik wist niet dat je dat apart kon regelen in je ps3. ik zal dat sebiets eens bekijken.
groeten
kurt
Pagina: 1