Ik gebruik de volgende code om een string te "proper case" (iedere eerste letter wordt een hoofdletter) het werkt prima. Zodra er echter een _ underscore voor een letter of woord staat gaat het mis. Ik heb b.t.w. echt alle speciale karakters geprobeert de _ underscore is de enige.
Waarom gaat het bij een _ underscore mis? Is er een oplossing voor, anders dan mijn huidige (ik vervang nu eerst alle _ underscores)? Ik hoef geen kant en klare oplossing maar een indicatie van het probleem zou ik fijn vinden. Ligt het aan het pattern (kan ik me niet voorstellen) of is dit een glitch in VBScrtip o.i.d.?
Als jullie een volledige code nodig hebben geef het maar even aan. De belangrijkste onderdelen staan er volgens mij wel in.
Waarom gaat het bij een _ underscore mis? Is er een oplossing voor, anders dan mijn huidige (ik vervang nu eerst alle _ underscores)? Ik hoef geen kant en klare oplossing maar een indicatie van het probleem zou ik fijn vinden. Ligt het aan het pattern (kan ik me niet voorstellen) of is dit een glitch in VBScrtip o.i.d.?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| strIn = "?test,test.test/test_test" ... strOut = "?Test,Test.Test/Test_test" ... .Pattern = "\b([a-z])" ... Function ProperCase(match, submatch1, index, source) ProperCase = UCase(submatch1) End Function |
Als jullie een volledige code nodig hebben geef het maar even aan. De belangrijkste onderdelen staan er volgens mij wel in.