Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Hi,

Mobo en geheugen binnengekregen, nu zie ik dat het OCZ geheugen op 1,9V zit en het moederbord als standaard aangeeft 1,5V voor geheugen?
Mobo geeft aan dat voor 1666 aan te kunnen er overclocked moet worden, heb ik nu een slechte koop gedaan of simpelweg op 1,9V zetten en alles werkt of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
DDR3 is standaard inderdaad 1.5V, jij hebt overclock geheugen gekocht welke een (veel) hogere spanning nodig heeft om z'n maximale snelheid te halen. Je zult dus handmatig de snelheid en spanning in moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

1,5V is de standaard spanning voor DDR3-modules. Deze specificaties van de fabrikant geven echter 1,9V aan voor deze reepjes. Stel dat sowieso in. En daarna nog de juiste snelheid instellen voor het geheugen. Je kan alleen in het BIOS maximaal 1333MHz instellen denk ik, vandaar dat je basis-frequentie moet verhogen om een geheugensnelheid van 1600MHz te krijgen. Bij Gigabyte staat dit allemaal in een menu genaamd 'MB Intelligent Tweaker'.

Dus je hebt geen miskoop gedaan, alleen had ik vooraf iets meer research gedaan als ik jou was. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Hoi,

Ik heb in je vorige topic uitgelegd dat het kon, en dat ik hetzelfde aan heb geschaft. De voltage moet je inderdaad in de bios op 1.9 zetten, wat in de bios op +0.3 neerkomt (ja ik weet dat 1,5 de standaard is, maar je zult het vanzelf zien in je bios). Mijn geheugen draaide op 1066, heb toen de multiplier van FSB naar geheugen op 4 gezet, waardoor het 800 MHz per module werd, en de timings ingevuld die OCZ aangeeft. Daarna geboot en getest, draaide direct zoals het moet, mijn geheugen draait dus nu op 1600, met 7-7-7-24 (Samen met AMD X3 720BE clocked op 3500MHz draaide het vannacht 10 uur Prime95 stabiel hier, geheugen wordt daarmee ook getest, dat draait hier dus prima).

Het is dus geen slechte aankoop :p, maar ik had ook je in je vorige topic uitgelegd toen je vroeg of het kon: Ja het kan, maar je zult het er zelf moeten krijgen met instellingen, het gaat er niet vanzelf op draaien.

[ Voor 22% gewijzigd door the_RJ op 21-02-2009 16:19 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
thanks voor de uitleg.
Heb helaas een zeer slecht langetermijn geheugen :)
De manual gaf al aan dat hiervoor een aparte functie aanwezig was -> Intelligent tweaker.
Nu nog wachten op kast en raid schijven en ik kan gaan samenzetten :d

Dat zal me wel een dag of 3 kosten eer ik hem kan opgestart krijgen :d

[ Voor 13% gewijzigd door Graviton12 op 21-02-2009 19:44 ]