• fractus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik heb net een abonnement bij CAIWAY voor digitale televisie. Ik kreeg zo'n doosje thuis met smartkaart enzo. Toen dacht ik dat ik die smartkaart in mijn tv kon steken, maar dat kon dus niet.

Ik heb een sony lcd KDL - 40v4210.

Toen ben ik even gaan rondneuzen, en ik kwam erachter dat er wel een CAM kaart in past. Toen kwam ik op dit forum een berichtje tegen over een soort van converter van smartkaart naar CAM. Dat was voor digitenne.

Nu is mijn vraag, zijn er voor CAIWAY ook van die 'converters', en zo ja, waar kan ik die vinden?

Bij CAIWAY is het signaal DVB-C en de encryptie Irdeto2

bvd,

Fractus

[ Voor 4% gewijzigd door fractus op 21-02-2009 11:17 ]

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb je ook abonnementen op extra pakketten voor digitale TV bij Caiway of alleen het standaard digitale TV pakket? In dat laatste geval heb je namelijk die smartcard helemaal niet nodig omdat Caiway het standaard digitale TV pakket zonder encryptie doorgeeft. Gewoon je TV even laten zoeken naar digitale TV kanalen via het digitale menu, waarbij je bij de Quickscan opties dezelfde gegevens moet invullen als bij de gekregen ontvanger, en je kan kijken.

Als je wel aanvullende abonnementen hebt op extra kanalen pakketten heb je bij Caiway de AlphaCrypt Classic CAM nodig waarin de smartcard gaat en die CAM gaat weer in de TV. Even zoeken op AlphaCrypt Classic CAM op dit forum voor meer informatie aangezien er wel wat waarschuwingen van toepassing zijn omdat de Nederlandse kabelbedrijven eigenlijk niet willen dat je van een CAM gebruik maakt.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Voor zover ik me kan herinneren heeft de 40V4210 geen DVB-C tuner ingebouwd, dus dan gaat het niet werken. Maar zoek het eens op in het boekje en dan weet je het :)

The devil is in the details.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 11:40:
Voor zover ik me kan herinneren heeft de 40V4210 geen DVB-C tuner ingebouwd, dus dan gaat het niet werken. Maar zoek het eens op in het boekje en dan weet je het :)
De 40V4210 is intern als het goed is gelijk aan de 40V4000, waarbij we lezen:
Digital Terrestrial Tuner (MPEG-2)

YES

Digital TV Cable Tuner (with supported operators)

YES

• ArChie
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 11:40:
Voor zover mij bekend hebben de meeste modellen vanaf de 3000 serie van Sony een ingebouwde DVB-C tuner en is tegenwoordig in veel modellen van de 4000 serie de DVB-C tuner samen met de HDTV MPEG chipset al min of meer de standaard uitrusting.

• fractus
Ten eerste bedankt voor de snelle reacties!

Ik weet zeker dat de tv DVB-C ondersteund, omdat ik nu gratis het standaard digitale pakket kijk, zonder extra kastjes enz.

Ik zal even verder zoeken op AlphaCrypt Classic CAM, bedankt!

groetjes,

Fractus

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Ow, al had je dat erbij gezegd dan had je je antwoord nog eerder gehad ;) Caiway is één van de (weinige) providers die inderdaad wel van die converters heeft, dus dat zou dan moeten werken.

The devil is in the details.

• ArChie
  • Niet online
Nog even nagezocht: in de V4210 zit helaas geen HDTV MPEG chipset, dus voor de HDTV kanalen zal bij deze TV toch een losse HDTV kabel ontvanger moeten worden gebruikt.

• fractus
Bedankt voor het opzoeken, al hebben we nu nog geen HDTV kanalen.
Ik zal het onthouden voor de toekomst!

• fractus
Ik heb even gezocht op een AlphaCrypt Classic CAM, maar die dingen zijn toch best prijzig (€100,-)
Ik denk dat ik het voorlopig even met een Humax IR FOX C doe, die ik gratis kreeg van de kabelaanbieder.
Wel jammer, weer een kastje erbij, en weer een afstandsbediening erbij.
Helaas kan ik niets doen tegen de afspraken van de kabelaanbieders, die, als ik even op het forum kijk, niet altijd in het belang van de consument zijn.

In ieder geval bedankt voor alle info en tips!

groetjes,

Fractus
Pagina: 1