Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
Ik wil één deze dagen een Wacom Intuos3 A5 Wide kopen.

Maar heb toch een aantal vragen, ik heb al genoeg research gedaan en reviews gelezen. Maar kon geen antwoord op mijn vragen vinden. En ik ken ook geen winkels waar je de tablet kan testen.

Ik heb zelf het gevoel dat een Wacom alleen bedoeld is voor mensen die goed kunnen tekenen, nou ik kan alles behalve goed tekenen (en teken ook haast nooit). Daarom zit ik een beetje te twijfelen.

Misschien kan iemand dit ontkrachten of bevestigen.

Ik werk veel met de pentool in Photoshop en Illustrator, en moet dus veel stockphotos nauwkeurig uitknippen. Werkt dat wel goed, met zon kleine tablet ? Voor de rest werk ik met de brushtool, ik maak banners, flyers, layouts en veel manipulaties.

Ik wil dus eigenlijk een Wacom kopen om beter met de pentool te kunnen werken en omdat de Pen beter werkt icm de brushtool (drukgevoeligheid). Maar de voornaamste reden is toch de pentool. , ik werk nu met een Mighty Mouse van Apple.. en dat vind ik niet meer zo lekker werken.

Ik werk op een Imac met een native resolutie van 1.680 x 1.050 pixels, is een A5 tablet hier niet te klein voor ?. Kan ik wellicht beter een A4 tablet overwegen ?

Alvast bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Eigenlijk kun je het beste een keer kijken of je bij een vriend/kennis/etc zo'n Wacom een keer uit kunt proberen.

Zelf heb ik overigens een Bamboo (die vaak ook voldoet hoor, maar een stuk goedkoper is!!) waarmee ik wel wat doe als ik wat moet uitknippen of bijsnijden en ik moet zeggen dat dit uitermate fijn werkt. Het hoofddoel van een tablet is misschien tekenen, maar manipulatie van afbeeldingen gaat in mijn ervaring erg goed. Ook heb je denk ik de ontzettend hoge druk gevoeligheid van de Intuos helemaal niet nodig bij dit soort werk.

Overigens moet je niet een al te groot tablet nemen. Zelf heb ik ook dezelfde resolutie en ik heb dus de Bamboo welke A6 is (als ik het goed heb) en deze is nu misschien wat aan de kleine kant, maar kan er goed mee overweg. Het voordeel van Photoshop blijft natuurlijk dat afbeeldingen vrij gemakkelijk uit te vergroten zijn en dat je hier dus ook je voordeel mee kunt doen.

Wat ik als laatste aan je mee wilt geven is om eerst een goedkoop (dus een Bamboo of tweede hands) tablet aan te schaffen om het uit te proberen en kijken of je er wel helemaal aan gewend kunt raken. Daarna kun je deze dan eventueel nog verkopen voor een Intuos, want die serie is toch wel redelijk aan de prijs en zou toch zonde zijn als je een tablet koopt waar je niet fijn of goed mee wilt of kunt werken.

pricewatch: Wacom Bamboo (USB) (Bamboo A6, vanaf ong 70 euro)
pricewatch: Wacom Bamboo Fun A5 (Bamboo A5, vanaf ong 150 euro)
pricewatch: Wacom Intuos3 A5 Wide (USB) (Intuos A5, vanaf ong 320 euro !!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Hey bedankt voor de reactie, ik heb vorige week een mooie bedrag teruggekregen van de belasting. Dus ik wil het liefst in 1x iets goeds kopen. Waar ik een tijdje mee vooruit kan.

Ik zit nu te twijfelen tussen de "Wacom Intuos3 A5 Wide (USB)" en "Wacom Intuos3 A6 Wide (USB)" ik heb in reviews gelezen dat die A5 vrij veel ruimte in beslag neemt. Maar ik ben bang dat die A6 weer te klein is.

Dus ik denk dat ik maar voor die A5 Wide ga, heeft iemand ervaring met Triderium.nl ? Die Wacoms zijn wel goedkoop daar vergeleken met andere winkels.

Ik ga morgen nog even kijken bij Mediamarkt, of ie daar goedkoper is :P (maar ik betwijfel het). Anders koop ik hem gewoon bij Triderium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikzelf heb een wacom Intuos3 A5 Wide, ik persoonlijk vind het heerlijk om mee te werken. maar als ik jou beschrijving zie wat je ermee wil doen zou ik toch voor de Bamboo gaan scheelt je veel geld!, de Intuos3 productielijn is echt bedoelt voor painters.

en over de maat, ja A5 is wat aan de grote kant maar voor het tekenen is dat lekker, als ik jou was zou ik voor de A6 gaan aangezien je toch niks doet met tekenen.

de winkel; Triderium.nl heb ik geen ervaring mee maar ik vraag me af of dit incl. BTW is??? ik ben zelf aan het kijken voor een cintiq 21UX en het scheelt idd 200 euro. alleen geef de site bij mij wel een beveiliging waarschuwing, dus je heb kans dat ze je telefoon nummer door verkopen aan enquete bedrijven :P. of iets in die zin.

maar veel succes ermee ;) en we horen het wel.

mvg,

Emiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Nee ik ben geen Painter of Tekenaar, maar meer een Webdesigner (Indesign, Dreamweaver, Flash, Photoshop, Illustrator). Alhoewel ik wel veel met de pen tool werk en wat lichtjes met de brush- smudge tool etc, soms maak ik ook een simpele vector illustratie, en dat vereist toch ook wel een nauwkeurige werkwijze.

Ik ga aan het eind van deze week een beslissing maken. Mijn voorkeur gaat nogsteeds uit naar een Intuos3. Misschien is een Bamboo fun ook wel goed genoeg. Ik zie het wel. Het is een lastige beslissing. Zeker als je nog nooit met een tablet hebt gewerkt, en het dus moet hebben van reviews (en dat zijn er weinig) en reacties zoals in dit topic.

P.S. Volgensmij zijn de prijzen gewoon incl. het is wel opvallend goedkoop vergeleken met andere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf een intuos3 a4 maar gebruik hem nauwlijks :s
nou heb ik al een tijdje geen photoshop gedaan maar toch, ben zelf geen tekenaar ofzo het moeilijkste is de hand scherm coordinatie je hebt dat ding voor je terwijl je scherm iets verder van je af zit.
ik zou eerst een goedkope tablet kopen kijken hoe dat werkt en dan pas zo'n grotere kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:50

JME

zeg maar Jamie

Sefaex schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:30:
Het is een lastige beslissing. Zeker als je nog nooit met een tablet hebt gewerkt, en het dus moet hebben van reviews (en dat zijn er weinig) en reacties zoals in dit topic.
Klopt! En daarom snap ik het volgende niet:
Sefaex schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:30:
Mijn voorkeur gaat nogsteeds uit naar een Intuos3.
Ik bedoel: je vraagt advies, je krijgt advies, maar dan mis ik net dat volgende stapje... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Ja het is ook een beetje vaag :P , ik werk al 6 maanden op een iMac, daarvoor had ik ook nog nooit op een Mac gewerkt.

Toen ik destijds een iMac wou kopen, zeiden mensen op diverse foras telkens: koop eerst een Mac Mini, als het je bevalt kan je altijd nog een iMac kopen.

Best raar toch. Een Mac Mini kost 600 een iMac 1000. Als ik een Mac Mini koop en ik vind Mac Os fijn werken. Moet ik dus 1000 euro extra ophoesten voor een nieuwe computer. Waarom dan gewoon niet in 1 keer die iMac kopen. ? Zo denk ik tenminste.

Ik ben er vrij zeker van dat ik die Intuos wil. Ik heb alleen het gevoel dat die Intuos is bedoeld voor tekenaars. En dat ben ik ik niet. Vandaar dat ik een beetje zit te twijfelen. Ik heb 6 jaar ervaring op grafisch gebied, dus ben zeker geen beginner. Maar tekenen, nah dat is niet echt voor mij weggelegd denk ik.

Maar ik ga zeker wat reviews lezen van die Bamboo Fun. Misschien koop ik die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Ik maak zulke manipulaties/

http://www.hypnoteis.nl/
http://www.shinybinary.com/

Ik ben niet zo goed als bovenstaande designers, ik gebruik hun sites meer als inspiratiebron ;)

Maar dit is meer om een voorbeeld te geven

Mijn nieuwe portfolio staat nog niet online, anders had ik wel een linkje geplaatst in dit topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Sefaex op 24-02-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat spul ziet er mooi uit, de mensen hebben wel de skills, ik persoonlijk denk niet dat ze dat op een bamboo doen:P. maar als je die kant op wil raad ik toch aan voor de wat fijnere Intuos3 serie te gaan.

Greets Miel
Pagina: 1