Ik probeer een XML bestand te importeren in een .html bestand, maar welke manier ik ook probeer, niets lijkt te werken. (Browser: Firefox 3)
De 2 manieren welke ik heb geprobeerd zijn:
1. AJAX
2. <xml> tag
De AJAX code welke ik gebruik werkt, maar het enige dat ik als output terug krijg is: [object XMLDocument]
Nu heb ik hier en daar gelezen dat je ook een mime-type moet definieren, maar dat de Javascript functie daarvoor alleen werkt in Firefox en pas vanaf IE8. Ik zou het graag werkend willen krijgen, maar wel met acceptabele cross-browser compatibiliteit. (IE8 wordt nog maar weinig gebruikt op het moment)
AJAX code:
Wanneer ik het XML bestand probeer te importeren door de <xml> tag te gebruiken gebeurt er zelfs helemaal niets.
XML-tag code:
Ook het volgende werkt niet wanneer ik de XML-tag methode gebruik:
XML-tag code:
De 2 manieren welke ik heb geprobeerd zijn:
1. AJAX
2. <xml> tag
De AJAX code welke ik gebruik werkt, maar het enige dat ik als output terug krijg is: [object XMLDocument]
Nu heb ik hier en daar gelezen dat je ook een mime-type moet definieren, maar dat de Javascript functie daarvoor alleen werkt in Firefox en pas vanaf IE8. Ik zou het graag werkend willen krijgen, maar wel met acceptabele cross-browser compatibiliteit. (IE8 wordt nog maar weinig gebruikt op het moment)
AJAX code:
code:
1
| document.getElementById(id).innerHTML = mijnRequestObject.responseXML; |
Wanneer ik het XML bestand probeer te importeren door de <xml> tag te gebruiken gebeurt er zelfs helemaal niets.
XML-tag code:
code:
1
| <xml id="foo" src="bestand.xml"></xml> |
Ook het volgende werkt niet wanneer ik de XML-tag methode gebruik:
XML-tag code:
code:
1
2
| <xml id="foo" src="bestand.xml"></xml> <span datafld="mijnTekst"></span> |
[ Voor 18% gewijzigd door Arcane Apex op 21-02-2009 16:23 ]