Toon posts:

vraagje over internet en nieuwe franse wetgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De wet in frankrijk is er bijna door om "illegale" downloaders te bestraffen met dat fameuse Hadopi project van sarkozy .

De franse servers zouden dus controle moeten houden .

Maar ik stel me nu de vraag , als je in frankrijk woont en je neem nu bv. een internet verbinding via ASTRA2CONNECT , zouden ze die ook kunnen kontroleren ?
want die servers van astra staan niet in frankrijk meer in luxemburg en duitsland ?

( ik woon in frankrijk , zie je , daarom die vraag )

graag meer hierover

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, downloaden via Astra2Connect is nou niet bepaalde een oplossing. Omdat je geen kabel hebt liggen maar het via een iLNB richting satteliet doet kan Frankrijk het niet controleren, maar de datalimieten via sateliet zijn dermate duur dat je content beter kunt kopen, zeker als je de snelheden van zo'n verbinding ook nog eens meerekent (die zijn niet hoog namelijk).

En theorie zou het kunnen, want ze kunnen geen controle houden op jouw verbinding omdat die niet fysiek bij een Franse ISP hoeft te liggen (want je pakt dan geen Franse aanbieder natuurlijk :P). Maar in de praktijk gaat het echt niet lekker werken.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:20
Je zult dan echt moeten kijken richting een beveiligde tunnel verbinding naar het buitenland. Echter, indien die wetgeving er inderdaad is, veranderd het niets aan het wel of niet in overtreding zijn. Daar ga ik je verder niet bij helpen. Verder even kijken naar Het algemeen beleid #verbodencopyright voordat je gedetailleerde beschrijvingen gaat vragen O-)

[ Voor 7% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-02-2009 02:03 ]

Specs

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, dat is een afweging die je zelf moet maken. Het risico is nog niet zo groot, maar wil je dat risico nemen? Het hangt er ook vaak vanaf over welke vorm van downloaden van beschermde content het gaat, filesharing, nieuwsgroepen etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:21
Terw_Dan schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 02:02:
Tja, downloaden via Astra2Connect is nou niet bepaalde een oplossing. Omdat je geen kabel hebt liggen maar het via een iLNB richting satteliet doet kan Frankrijk het niet controleren, maar de datalimieten via sateliet zijn dermate duur dat je content beter kunt kopen, zeker als je de snelheden van zo'n verbinding ook nog eens meerekent (die zijn niet hoog namelijk).
De datalimieten van Astra2Connect zijn weliswaar beperkt, maar je zal geen meerkosten betalen voor overmatig gebruik. Het enige (ook hoogst irritant overigens) is tijdens piekuren je snelheid inperken. 's Nachts blijft dan wel open.

De huidige topsnelheid van Astra2Connect is 2Mb download en dat kost ca. 99 euri per maand.
1 Mb kost bijna 50 euri per maand. Al met al een prima oplossing voor mensen zonder andere mogelijkheden, maar om het nu alleen voor het downloaden te gaan gebruiken....

La dolce vita - non farmi ridere

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet wat er mogelijk is op Astra2Connect (ben er een aantal maanden mee bezig geweest namelijk).
Of het via iedere provider hetzelfde werkt weet ik niet, maar de 1Mb en 2Mb abo's geven doorgaans een vrij lage limiet. Dat betekent dat je na 2GB vaak al iets wordt teruggeschroeft in snelheid en dat gaat dan met stapjes naar beneden. Zodat je uiteindelijk alsnog maar met 64kb/s down zit.
En dat je snelheid ingeperkt wordt tijdens piekuren komt doordat de satelliet een beetje vol begint te raken, daar doe je dus heel wienig aan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al 2 jaar een verbinding via astra net , vroeger ging het idd soms zeer traag , maar , ze hebben nu alles aan een franse firma gegeven , en nu loopt het wel sneller
http://www.viveole.fr/index.php = via deze hier .

Maar ik download al eens graag iets ( zoals iederen veronderstel ik )

Maar de vraag is : kunnen ze deze verbinding nu ook kontroleren .
Nog even
vroeger werkte het zo
inbellen via een franse server ( in mijn geval was dat france telecom ) en die verbond U door , en de downloads kwamen uit duitsland .

maar nu met astra2connect , is up en down niet meer via een franse server , maar gebeurd alles via schotel rechtstreeks via luxemburg en duitsland .
Viveole is wel gevestigt in frankrijk , maar dat is dan ook alles , het up en down gebeurd nu volledig buiten frankrijk , en mijn vraag is natuurlijk valt dat dan ook onder de kontrole van die nieuwe wetgeving van mr.sarkozy ?

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-11 10:20

P!m

Ik heb ooit in computer-totaal of computeridee wat gelezen over https://www.relakks.com/. Misschien is dit wat voor je?
Pagina: 1