Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• _-AUSSIE-_
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-11 21:11
Na veel zoeken en klooien etc kan ik er maar niet achter komen hoe of wat ik nou moet instellen om op mijn PDA (X1) moet instellen om via mijn xs4all account mail te versturen. Ontvangen gaat prima, geen probleem, maar versturen krijg ik maar niet voor elkaar. (als ik op Wifi van thuis zit via xs4all zelf lukt dat natuurlijk prima, maar via gprs / G3 / hsdpa no-way)

Gegevens van de xs4all-site
Instellingen Beveiligd Pop e-mail
Inkomende mailserver pop.xs4all.nl (SSL poort 995)
Uitgaande mailserver smtp.xs4all.nl (TLS poort 587 / SSL poort 465)

Instellingen Pop e-mail
Inkomende mailserver pop.xs4all.nl (poort 110)
Uitgaande mailserver smtp.xs4all.nl (poort 25)

Ik heb allerlei variaties geprobeerd:
smtp.xs4all.nl
smtp.xs4all.nl:587
smtp.xs4all.nl:465

Deze allen zowel met Authenticatie als zonder
en/of
met zowel SSL verplicht voor binnenkomend als zonder verplicht.

Niets hiervan lijkt goed.
Ik wil nog wel mijn mail versturen met het zelfde adres als waar mijn mail op binnenkomt. dus niet replyen met een gmail/hotmail adres of iets dergelijks.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en uit de brand kan helpen!
Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door _-AUSSIE-_ op 21-02-2009 01:32 . Reden: klein ontbrekend stukkie ]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:38
blijkbaar is de SMTP server van xs4all niet bereikbaar van buiten het netwerk, probeer je eens bij google mail je adres toe te voegen en verstuur dan via de google smtp server (met authenticatie van je google account). Zo heb ik 't ook voor elkaar met mijn @home adres.

• _-AUSSIE-_
consolefreak schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 02:04:
blijkbaar is de SMTP server van xs4all niet bereikbaar van buiten het netwerk, probeer je eens bij google mail je adres toe te voegen en verstuur dan via de google smtp server (met authenticatie van je google account). Zo heb ik 't ook voor elkaar met mijn @home adres.
hoe bedoel je hierbij het toevoegen in google mail? :)

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:38
oh gmail-> settings -> accounts -> 'add another email addres' dan in je mail kijken en op linkje klikken in j telefoon instellen als smtp:
smtp.gmail.com 465 als adres instelin en dan je gmail account etc

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:13

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Sommige providers blokkeren toegang tot mailservers buiten hun netwerk - zo kan ik bijv vanuit thuis niet via upc (of destijds via xs4all) contact maken met de smtp server op mijn werk. De enige oplossing is gebruik te maken van de smtp server van je provider. Hiervoor hoef je geen gebruikersnaam/wachtwoord in te geven, en je emailadres hoef je ook niet te wijzigen.

Hier kon uw advertentie staan

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 14:22
Precies, je moet je mail niet via een andere provider willen versturen dan je internet provider.

Dus als uitgaande SMTP server geef je de SMTP server van je mobiele internet provider op, en als verzend adres je xs4all adres. Klaar :)

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• _-AUSSIE-_
Cidolfas schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 02:27:
Precies, je moet je mail niet via een andere provider willen versturen dan je internet provider.

Dus als uitgaande SMTP server geef je de SMTP server van je mobiele internet provider op, en als verzend adres je xs4all adres. Klaar :)
dan moet je toch username en password hebben, heb telfort, ken daar verder geen inlog gegevens van.

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-11 14:22
_-AUSSIE-_ schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 02:40:
[...]

dan moet je toch username en password hebben, heb telfort, ken daar verder geen inlog gegevens van.
Nee hoor als het goed is niet. Telfort weet dat jij bij hun netwerk hoort en zou daarom mail versturen toe kunnen staan via jou toestel zonder naam + ww omdat je in hun netwerk zit. Voor het versturen van mail vanaf je PC via xs4all heb je bijvoorbeeld ook geen inloggegevens nodig omdat je dan in het netwerk van xs4all zit.

Echter kunnen providers er voor kiezen om wel naar inlog gegevens te vragen bij het versturen van mail, of dat zo is en wat die dan zijn daar voor moet je denk ik bij Telfort wezen.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:38
Je moet smtps.xs4all.nl hebben. That's all. (Gebruik 'm zelf op m'n E71.) Verder zoals je al geprobeerd hebt: SSL op poort 465 en verificatie met gebruikersnaam (zonder @xs4all.nl) en wachtwoord.

Deze wijsheid komt hier vandaan.

[ Voor 84% gewijzigd door Z-Dragon op 21-02-2009 04:06 ]

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Voor het versturen van mail via mijn PDA of PC/Notebook via mijn PDA moet ik ook de uitgaande van T-mobile instellen, of beter zelfs, sinds dat T-mobile geen mail-relay heeft gewoon die van mijn webserver. :)

Daarvoor is wel een user/pass voor vereist.

• Ard_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 12:05

Ard_

Powered by ARDlon

_-AUSSIE-_ schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 01:31:
Na veel zoeken en klooien etc kan ik er maar niet achter komen hoe of wat ik nou moet instellen om op mijn PDA (X1) moet instellen om via mijn xs4all account mail te versturen.
Probeer het eens met:

smtps.xs4all.nl op poort 465 met SSL ingeschakeld
en je username en password van de desbetreffende POP-box

Overigens zou ik ipv de POP-server, IMAP gebruiken:
imap.xs4all.nl op poort 993 met SSL ingeschakeld, maar Secure Connection uitgeschakeld.
(ook weer met de desbetreffende username en password van je POP-box)

Suc6

• _-AUSSIE-_
Ard_ schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 04:06:
[...]

Probeer het eens met:

smtps.xs4all.nl op poort 465 met SSL ingeschakeld
en je username en password van de desbetreffende POP-box

Overigens zou ik ipv de POP-server, IMAP gebruiken:
imap.xs4all.nl op poort 993 met SSL ingeschakeld, maar Secure Connection uitgeschakeld.
(ook weer met de desbetreffende username en password van je POP-box)

Suc6
Dit geprobeerd, maar blijkt niet te werken (bij mij), als ik een fout maak hoor ik het graag:)
Outgoing SMTP: smtps.xs4all.nl:465
Outgoing server requires authentication Check
Use the same user name and password for sending e-mail Check
Require SSL for Outgoing e-mail Check

Error (zelfde als eerder): The message(s) could not be sent. Check that you have network coverage and that your account information is correct. then try sending again

ps: username heb ik (altijd al) zonder @xs4all.nl

• _-AUSSIE-_
Cidolfas schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 02:56:
[...]

Nee hoor als het goed is niet. Telfort weet dat jij bij hun netwerk hoort en zou daarom mail versturen toe kunnen staan via jou toestel zonder naam + ww omdat je in hun netwerk zit. Voor het versturen van mail vanaf je PC via xs4all heb je bijvoorbeeld ook geen inloggegevens nodig omdat je dan in het netwerk van xs4all zit.

Echter kunnen providers er voor kiezen om wel naar inlog gegevens te vragen bij het versturen van mail, of dat zo is en wat die dan zijn daar voor moet je denk ik bij Telfort wezen.
Ook dit geprobeerd, handleiding gevolgd van telfort:
http://www.telfort.nl/mij...m/instellingen/handmatig/
eerst nog wat problemen met het feit dat windows mobile een gebruikersnaam en wachtwoord vereist maar dat die niet nodig is (aldus telfort).
beiden geprobeerd:
smtp.telfortmail.nl
smtp.telfort.nl

Maar helaas lijkt het hierbij ook niet mogelijk om een mail te sturen, krijg zelfde error als eerder.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:20
Dat de XS4All SMTP-server buiten het eigen netwerk niet te bereiken is klopt niet, ik kan met mijn iPhone (en voorheen mijn N95 8GB) vanaf ieder netwerk mail ontvangen en versturen.

Afbeeldingslocatie: http://uploads.i-cey.net/uploads/xQscrJS8photo.jpg

Probeer mijn instellingen eens, anders zou ik aanraden om bij het begin te beginnen (normale SMTP, geen gekke instellingen) om te kijken of dat wel werkt.

• _-AUSSIE-_
Icey schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:38:
Dat de XS4All SMTP-server buiten het eigen netwerk niet te bereiken is klopt niet, ik kan met mijn iPhone (en voorheen mijn N95 8GB) vanaf ieder netwerk mail ontvangen en versturen.

[afbeelding]

Probeer mijn instellingen eens, anders zou ik aanraden om bij het begin te beginnen (normale SMTP, geen gekke instellingen) om te kijken of dat wel werkt.
met de zelfde instellingen lukt het mij inderdaad niet, met ssl aan en uit geprobeerd.
Ik ben benieuwd of wm6 de poort wel goed op pakt als ik smtp.xs4all.nl:587 invul. Ik neem aan dat dit wel zou moeten werken....

Tevens als ik nu via wifi (thuis) mijn mail verstuur (via mijn zelfde pda natuurlijk) dan kan ik wel gewoon zenden....zou telfort misschien iets tegen houden?....

[ Voor 10% gewijzigd door _-AUSSIE-_ op 21-02-2009 13:00 ]

• Icey
Ik zou zelf eerst kijken of een normale smtp.xs4all.nl (zonder SSL/TLS) en poortnummer wel werken. Die :xxx zou ik bijv. weghalen, grote kans is dat je dat niet kunt toepassen namelijk. Zou ook niet nodig zijn want het zijn standaard poortnummers... Als jij SSL aanzet zou je PDA standaard al de juiste poort moeten pakken.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Welke provider gebruik je eigenlijk?

• _-AUSSIE-_
DaannO schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:56:
Welke provider gebruik je eigenlijk?
Telfort (sim only abo)

• Icey
Edit; zag dat je smtp.telfortmail.nl al geprobeerd had.

[ Voor 84% gewijzigd door Icey op 21-02-2009 13:03 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ok, ik weet van T-Mobile dat die een speciale smtp heeft zodat je mail kunt verzenden. Volgens mij blokkeren de meeste providers de standaard smtp poort zodat je via hun eigen netwerk moet mailen. Wat zegt Telfort ervan?

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:23
Ik zie telkens staan: smtp.xs4all.nl, maar heb je al smtps.xs4all.nl geprobeerd?

• _-AUSSIE-_
Icey schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:54:
Ik zou zelf eerst kijken of een normale smtp.xs4all.nl (zonder SSL/TLS) en poortnummer wel werken. Die :xxx zou ik bijv. weghalen, grote kans is dat je dat niet kunt toepassen namelijk. Zou ook niet nodig zijn want het zijn standaard poortnummers... Als jij SSL aanzet zou je PDA standaard al de juiste poort moeten pakken.
Zowel met als zonder :xxx werkt het via wifi wel en niet via mob-internet

• _-AUSSIE-_
RollieBollie schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:05:
Ik zie telkens staan: smtp.xs4all.nl, maar heb je al smtps.xs4all.nl geprobeerd?
Beiden geprobeerd

• Icey
Mijn schuld, ik heb niet goed gelezen... In dit geval komt het waarschijnlijk omdat Telfort het niet toelaat. Betekend dat je dus aan de slag moet gaan met de smtp.telfortmail.nl (geen authentificatie) als SMTPserver. Punt is alleen dat die alleen te bereiken is vanaf de GPRS verbinding en dus niet meer werkt zodra je thuis (op de wifi) bent...

[ Voor 3% gewijzigd door Icey op 21-02-2009 13:09 ]

• _-AUSSIE-_
Icey schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:08:
Mijn schuld, ik heb niet goed gelezen... In dit geval komt het waarschijnlijk omdat Telfort het niet toelaat. Betekend dat je dus aan de slag moet gaan met de smtp.telfortmail.nl (geen authentificatie) als SMTPserver. Punt is alleen dat die alleen te bereiken is vanaf de GPRS verbinding en dus niet meer werkt zodra je thuis (op de wifi) bent...
Ik ben er nu net achter gekomen dat dat werkt zonder authenticatie....daar heb ik eerder mee lopen klooien omdat het op de telfort site dus verkeerd staat weergegeven.
en voor mij maakt het niet uit dat ik via wifi dan niet kan mailen, want dat gebruik ik vrijwel nooit....dus allen dank!

Het werkt:)

smtp.telfortmail.nl (geen authentificatie) als SMTPserver

[ Voor 4% gewijzigd door _-AUSSIE-_ op 21-02-2009 13:17 ]

Pagina: 1