• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:05
Ik zit met een raar probleem, zoals de titel het aan geeft heb een AMD 6000+ x2 en een GTX285. Ze zitten op ee Asus m3n bord met 4gb 800mhz kingston geheugen. Er draait windows vista home premium 32bit op. (op een 250gb stata2 schijf).
Tot zo ver gaat alles primma, windows loopt lekker en dergelijk. Echter zo gauw ik dus een spel op start, ongeacht welke happert hij elke paar seconde. En dan ook echt happeren, moet de toetse van mijn toetsenbord opnieuw indrukken om bijvoobeeld te blijven schieten.

Wat heb ik al geprobeerd:
Ander geheugen
Andere video kaarten: GTX260 en een 4870 1gb (netjes geistaleert en gedeinstaleert).
Andere voeding, zit nu een 850w tagan in.
Andere 6000+ processor.
Alles draait op de laatste drivers, windows heeft ook zijn updates gehad.

Na wat testen kwam ik er voor mijn gevoel op dat de cpu de bottelneck kan zijn, mijn vermoede omdat: processor bijna constant 90%+ belast word bij far cry 2. Daarnaast maakt hij bij geen enkel spel uit welke scherm resolutie ik pak. Bij far cry 2 benchemark kom ik niet hoger dan 30 a 40 frames, op elke resolutie.

Is dit alles normaal of moet ik toch gaan denken aan een cpu upgrade?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:40
Heb je in bijv Far cry 2 ook alle settings omlaag gegooid? (dus niet alleen de resolutie). Mijn 5000+ doet het namelijk prima in Far cry 2 met bijna alles op high. Ja, stiekem is jouw cpu wel een bottleneck voor die 285, maar je zou er gewoon een redelijk fps mee moeten halen. Als je moederbord het ondersteund, is het misschien leuk om te kijken naar een X3 720 of X4 810. Dit zijn de wat goedkopere triple en quadcores van AMD, die erg leuk presteren.

Draait er verder geen virus scanner op de achtergrond ofzo? Hoeveel processen heb je open staan wanneer je een game start?

Is de windows install nieuw, of kom je van een andere nvidia/ati kaart af? In dat geval raad ik je toch ook aan een verse install te doen. Je kan wel met driver sweepers e.d aan de gang blijven, maar om het uit te sluiten kun je beter even vista opnieuw installeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Wackoz op 21-02-2009 12:13 ]

één is geen, twee is één

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-07 15:44
4gb geheugen en 32 bit windows? 32 bit herkent toch maar 2gb of dan max 3,3?

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:47
@ SharpEdgeOne
max 3,3gb

ik denk dat je processor zwaar de bottleneck is.
ik heb in farcry 2 op 1920x1200 alles op very high 30a50 fps tijdens het spelen
en dat met een Q6600, 8800 GTX, 8gb ram
en aangezien jouw video kaart een keer zo snel is dan moet het wel je processor zijn.

Verwijderd

Ik heb een X2 6400, en die draait Far Cry 2 op max @ 1200 x 1024. En dat doet hij redelijk goed.
Overige specs : Gf 7900 GT OC (flink :p)

Overig : 4Gb Ram

Dus dan zal jouw bak het zelfs nog veel beter moeten kunnen.

@Chaosstorm

Dat denk ik niet, daar ik het zonder problemen kan draaien op max met 1200 x 1024.
Niet dat dit zo extreem hoog is. Maar alsnog is de X2 6400+ niet meer de snelste van het moment.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2009 12:56 ]

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-07 22:02
Ik weer zeker dat jou Proc de bottleneck is.
Deze is redelijk verouderd.
Een Core 2 Duo draait redelijk rondjes om jou 6000+ heen qua prestaties.
Als ik jou was zou ik even kijken of jou mobo de nieuwste Phenoms ondersteund. Dan even kijken of je de leuke Phenom II X3 720 of die X4 810 kan aanschaffen. Deze zijn goed te betalen en leveren ( vooral voor jou ) een leuke prestatie boost.

@ Tankeriv:

Ik denk dat je de resolutie 1280x1024 bedoelt. Dit is tegenwoordig niet meer zown hele hoge resolutie. Mijn X1950Pro doet het op die resolutie met mijn X2 4800+ ( s939) ook nog redelijk goed. Maar op 1680x1050 ho maar.

[ Voor 23% gewijzigd door Kuhr89 op 21-02-2009 13:21 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Het lijkt erop dat je harde schijf bevriest. Daardoor loopt het CPU gebruik op. Doe is een complete scan ("controle") op je schijven? Ik denk het........

Zou een stervende schijf kunnen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door marquis op 21-02-2009 13:25 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• cossy nl
De pc ziet inderdaad maar 3,3gb, wat volgens mij niet erg is.

Wat marquis omschrijft lijkt mij aardig te kloppen, zo voelt het ook, net of de hdd geen data meer aanlevert. Zo voelt het teminste. Zo gauw ik far cry 2 start loopt de cpu tot 90%+
Het systeem is wel een schijven verslinder, al 4 dode gehad. Wat ik vandaag op merkte is zo gauw er echt iets gedaan moet worden zoals far cry 2 dan begint voor mijn gevoel een condensator te sissen, zo klinkt het althans.
Het maakt niet uit welke instellingen ik bij far cry 2 gebruik, alles op ultra en alles op low maakt geen verschil, ook dx10 en dx 9 geprobeerd (afwisselen). Het aantal frames blijft gelijk.

Virus scanners en andere meuk staan allemaal uit.

[ Voor 3% gewijzigd door cossy nl op 21-02-2009 13:30 ]

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓaℓa👌

Mobo is de schuldige denk ik. Heb je nog garantie ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-07 22:39
sky- schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:34:
Mobo is de schuldige denk ik. Heb je nog garantie ?
Onderbouw eens?

Als het aan het schokken is, zie je dan ook het ledje van je harde schijf knipperen?

http://specs.tweak.to/16567

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-06 15:57

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou eens met beide grafische kaarten een 3DMark06 bench kunnen draaien en hier de scores vermelden. Ook je harde schijf met HD Tune op bad sectors scannen is geen slecht idee. Je geheugen met memtest86+ een nachtje testen ook niet vergeten en voor de rest van de dingen de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij pakken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:34
draai anders eens ALLEEN een programma als hdtune, die zou geen rare grote drops moeten laten zien. Is dit wel het geval dan is er iets mis met je hdd.

LinkedIn
BlackIntel

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-07 22:47
Harde schijf aan een andere poort hangen.
En doe eens een snelheids test met je hd.(hd tune)
Smart van je hd(hd tune).
Veel schijven kapot, wat zijn de temps van je schijf bij bij gebruik? Start oppervlakte kontrole en kijk hoe hoog de temps komen(in de zomer zal dit veel hoger liggen).

Indien probleem niet weg is, dan schoon installeren, en kijken wanneer het begint!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:48
hej ik zit een beetje met hetzelfde probleem. mijn spellen(ook de simpelste) haperen om de minuut zeg maar 10 sec. ik ben in het bezit van een 8500GT, Asus M2N-XE, 6000+ x2. heb me hd overigens op ide, en draai winXP.processor tussen de 40-50 c, en de videokaart 40-60 c. ik draai cs1.6 via steam waar dit probleem ook optreed, sinds ik de affiniteit van het steam processes op 1 processor heb gezet kan ik wel gewoon zonder haperen spelen. bij andere spellen lijkt dit overigens niet te werken.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 12:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Cool'n'quiet uitzetten of de processor update voor XP installen kan helpen bij dit soort problemen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• cossy nl
Gister aan de gang geweest met dit probleem, ik werk in het weekend in een computerzaak. Dus heb daar eeen vergelijkbaar systeem gemaakt: amd 6000+ x2 + 250gb sata2 disk + ati 4850 1gb + 4gb 800mhz ddr2. Daarop een schone vista installatie.

Vista volledig geupdate, amd duals core optimizer geinstaleert. De laatste drivers van moederbord en video kaart en derglijke. Bios geflasht naar de laatste versie.

En je raad het al, precies het zelfde, dit systeem is opgebouwd uit allemaal nieuwe onderdelen.

De 3DMark06 score ligt rond de 11000.

[ Voor 18% gewijzigd door cossy nl op 22-02-2009 11:30 . Reden: typo: bedoelde 11000 punten ]

• jetix189
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-11-2025
ik draai op een AMD athlon X2 6000+, HD 4850 512 MB en 2 GB 800 mhz ram
en ik draai fc2 in vista op het allerhoogst met 2X AA en 1280x1024 45 tot 60 FPS
dus ik denk niet dat het aan de processor ligt of de videokaart of het geheugen,
ik denk dat het moederbord de schuldige is, een vriend van mij had eerst een vergelijkbaar probleem
met een 5600+ en een 4870 512 MB in het begin ging het nog wel goed maar na 5 min gaf hij ook framedrops en begon hij ontzettend te laggen bij hem was de voeding de schuldige

mijn 3dmark 06 score ligt rond de 2400

• cossy nl
Hmm dat is wel typisch, aangezien ik nu dus 2 systemen heb die compleet nieuw zijn en precies het zelfde doen qua scores en dergelijke.
We hebbe in de winkel waar ik werk nu een q8200 processor besteld en we hebben nog ee p5q moederbord liggen, ik ga deze week testen of dat helpt.

Ik blijf gewoon open voor suggesties aangezien, het dus niet het moederbord is, niet de videokaart, niet een defecte processor en dergelijke.

Hoe draait bij jullie de eerste scene van 3DMark06 ? bij mij zakt hij op een gegeven moment terug naar 3 frames per seconde. Dat is het moment wanneer de mannetjes achter wat kisten gaan zitten en de kogels inslaan.

Verwijderd

Je CPU is inderdaad flink de bottleneck!
En als je 64Bit os gaat draaien, gaat je perfomance ook een aardig stuk omhoog!

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2009 12:04 ]

Verwijderd

Probeer FarCry 2 eens op te starten met de affiniteit op 1 processorcore.
Dit kun je doen door in taakbeheer het proces farcry2.exe ( of hoe het ook heet) in te stellen op 1 core.
andere spellen hebben het ook soms.

• cossy nl
@FragDonkey, ook al geprobeerd, geen verschil, zelfs slechter eigenlijk.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-07 22:26

Midas.e

Is handig met dinges

Gooi de cpu optimizer eens eraf en zet cool & quiet uit. Mijn ervaring is dat deze vaker problemen geeft dan oplossingen.

Hacktheplanet / PVOutput

• cossy nl
En dan ook de cool en quite functie in de bios of niet? (er is namelijk ook een asus/amd tool van)

Verwijderd

Bij testen altijd eerst CnQ uit, staat default ook disabled als het goed is.

4 gestorven harde schijven! --> Warmte afvoer probleem?

3FPS! --> 11.000 punten in 3DM06?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 11:44 ]

Verwijderd

De X2 6000+ op 3GHz kan nog prima mee hoor.

Eigenlijk nog beter als triple of quadcores, maar de meeste blaten hier maar wat raak. Het verschil tussen bovenstaande CPU en een high-end is marginaal 5 tot 15 FPS per spel. Dus die stotteringen komen niet door zijn CPU, eerder door iets anders.

Kijk eens naar je directX versie en / of randapparaten die je gebruikt. Soms heb ik hier ook wel eens last van, dan blijft Left 4 Dead bijv hangen of 'schuift' deze nog even door op de map terwijl ik niets indruk. Hier is eerder spraak van een input-lag-probleem dan de CPU of andere componenten.

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-07 21:51
waarom geen formatje dan?

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Heb je al eens een complete schijfcontrole uitgevoerd? Kost nix, zit standaard in Windows. Zou ik eerst maar eens doen en kijken wat daar uit komt. Dan kun je misschien al 1 apparaat uitsluiten van problemen.
Dat valt dus wel mee. Het is nie zo dat het getal 64 staat voor verdubbeling van 32 ivm snelheid. Je kunt meer geheugen gebruiken voor je systeem en de instructies mogen nu langer zijn (correct me if I am wrong). En nog wat kleine voordelen.

[ Voor 47% gewijzigd door marquis op 24-02-2009 07:49 . Reden: 2 x 32 = 64 ;) ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-07 10:24
Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:43:
Bij testen altijd eerst CnQ uit, staat default ook disabled als het goed is.

4 gestorven harde schijven! --> Warmte afvoer probleem?

3FPS! --> 11.000 punten in 3DM06?
Waar slaat jou post op?

Ik denk trouwens dat Jism gelijk heeft. Iedereen blaat hier maar wat, controleer je randapparatuur. Snelheid is het niet.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-07 22:47
Op www.guru3d.com driver Sweeper proberen en diverse drivers proberen, op deze site staan ook andere/aangepaste drivers.
Dus steeds de sweeper gerbuiken en dan pas de andere driver proberen.

Kontroleer eens de bios, of je ergens groottes kunt wijzigen, zoals vroeger bij agp 256 MB(ja jij hebt dit niet meer), en deze wat kleiner of groter te maken.

Je kan in de bios eens default kiezen of optimized kiezen.
Pc underclocken of overclocken.
Videokaart overclocken of underclocken.
Bovenstaande om te testen of er iets wijzigd.

Van internet:(en al eerder genoemd)
sorry for the bump but i just figured the problem out and i need your support..
the root of the problem is the dual core cpu..
the way games or OS(i dont know thats why im asking you..) manage the two cored cpu..
for cod i downloaded a patch that fixes the problem..
for the other games- i minimized the game entered the task manager and then-
right clicked on the exe of the game then ticked of the cpu1
entered the game-everything is fine.. got out ticked it back on and still.. the game works good.

Geluid uitzetten en spel proberen,
http://www.gamebanshee.co...ze-for-second-103708.html

Grafisch minder zetten(effecten denk ik)
http://forumplanet.gamesp...pport/b67263/19729922/p1/

http://philoking.com/2008...ezes-and-long-load-times/

http://www.tweakguides.com/Farcry_3.html

[ Voor 48% gewijzigd door jan99999 op 24-02-2009 11:46 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

sommige posts slaan natuurlijk helemaal nergens op:
maargoed, testen is het advies

memtest draaien (download de ultimate boot cd, draai memtest 86 (+) voor minimaal 2 passes, met je kast opengeschroeft waar een tafelventilator op volle kracht tegenaan blaast).
Orthos draaien (overnacht, met die tafelventilator)
SuperPI Mod 1.5 draaien, vergelijk je score online (GOOGLE!!!) of post 'm hier laat ons zeggen of de score normaal is of flink afwijkt (stel wel even als prioriteit realtime in, dat kan in de taskmanager)
draai de verschillende 3dmarks (03, 05, 06 en eventueel vantage, maar die laatste hoef je niet te doen) en post de gedetailleerde scores, met name de cpu-score is interessant)

testen van verschillende drivers en uiteraard even HDtune draaien en hier een screenshotje plaatsen van het grafiekje.

voer het bovenstaande (behoudens memtest) ook eens uit zonder dikke tafelventilator en houd met een tooltje naar keuze de processortemperatuur in de gaten, bijvoorbeeld met speedfan.

virusscanners e.d. (+ overige rommel) er vanaf. Check of je geen virus / meukware hebt met hijackthis.

etc. etc. etc.

[ Voor 11% gewijzigd door M2M op 24-02-2009 11:27 ]

-_-

Verwijderd

Waarom aimt iedereen op de CPU specifiek alleen? Is de X2 6000+ dusdanig verouderd dat die geen enkele applicatie of spel kan bijhouden meer? Knap, aangezien ik zelf ook een X2 5000+ op 3GHz draai en nagenoeg elk spel nog steeds vlekkeloos draaien kan. De invloed van een Pi-score ontgaat me ook een beetje en een memtest al helemaal. Als je het mij vraagt verdoe je je tijd hiermee, en zou ik kijken naar bijv de omgeving die een spel aanstuurt nalopen, directX / OpenGL bijv. Update die eens. Of loop de drivers / settings van je videokaart nog eens na.

• cossy nl
@m2m nu allemaal gedaan, zie tekst hier onder :-)

Een grote update:

We hebben wat testen gedaan met een harddisk in de eerste machine (de gene die de rare dingen deed).
Wat bleek: de 160gb wd harddisk deed rare dingen, continu drops in de datarate (HDtune gebruikt), We hadden in het andere systeem een 250gb wd hangen en die deed dat niet. Het verschil: 8mb en 16mb cache.

Toen maar besloten om alles maar te vervangen, nu draait alles op een Q8200, een schone install, 4gb 800mhz en een P5QL pro bord samen met een 250gb hdd.

De test results komen zo,

1ste run 3dmark06: 12200 - zonder stotteren
HDTune: avg transfer rate: +/- 93 en access time: 11.9ms

2de run, met overclock: cpu @2.8ghz ddr2:800mhz FSB:1600: 3dmark06: 14400
HDTune: avg transfer rate: +/- 66 en access time: 11.4ms

Deze resultaten lijken mij goed qua systeem.

[ Voor 26% gewijzigd door cossy nl op 24-02-2009 21:45 ]

Verwijderd

cossy nl schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:52:
@m2m nu allemaal gedaan, zie tekst hier onder :-)

Een grote update:

We hebben wat testen gedaan met een harddisk in de eerste machine (de gene die de rare dingen deed).
Wat bleek: de 160gb wd harddisk deed rare dingen, continu drops in de datarate (HDtune gebruikt), We hadden in het andere systeem een 250gb wd hangen en die deed dat niet. Het verschil: 8mb en 16mb cache.

Toen maar besloten om alles maar te vervangen, nu draait alles op een Q8200, een schone install, 4gb 800mhz en een P5QL pro bord samen met een 250gb hdd.

De test results komen zo,

1ste run 3dmark06: 12200 - zonder stotteren
HDTune: avg transfer rate: +/- 93 en access time: 11.9ms

2de run, met overclock: cpu @2.8ghz ddr2:800mhz FSB:1600: 3dmark06: 14400
HDTune: avg transfer rate: +/- 66 en access time: 11.4ms

Deze resultaten lijken mij goed qua systeem.
Wel een wazige reden om alles te vervangen, toch?
Zo te lezen was een andere harde schijf de oplossing.

• cossy nl
Ja klopt, heb je gelijk in, het is een systeem van een vriend van mij, en we konden de onderdelen nog ruilen bij mijn werk. Dus zo doende dat we voor een beetje extra andere hardware hebben genomen.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Kuhr89 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:20:
Ik weer zeker dat jou Proc de bottleneck is.
Als ik jou was zou ik even kijken of jou mobo de nieuwste Phenoms ondersteund. Dan even kijken of je de leuke Phenom II X3 720 of die X4 810 kan aanschaffen. Deze zijn goed te betalen en leveren ( vooral voor jou ) een leuke prestatie boost.

@ Tankeriv:

Ik denk dat je de resolutie 1280x1024 bedoelt. Dit is tegenwoordig niet meer zown hele hoge resolutie. Mijn X1950Pro doet het op die resolutie met mijn X2 4800+ ( s939) ook nog redelijk goed. Maar op 1680x1050 ho maar.
LoL, upgraden kopen kopen, ik speel hier prima crysis met een singlecor amd venice 3200+ @ 2.5ghz + 2gb ddr1 geheugen en een 4830 vidkaart, o.k. het kan sneller met sneller geheugen + cpu ... maar om nou te zeggen dat al zijn dual core zwaar verouderd is... tevens is die resolutie vrij gemiddeld.
jan99999 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:18:
Kontroleer eens de bios, of je ergens groottes kunt wijzigen, zoals vroeger bij agp 256 MB(ja jij hebt dit niet meer), en deze wat kleiner of groter te maken.
lol, of lager zetten, zoals geheugen timmings :P
Ik zou beginnen met andere drivers (chipset, vidkaart).
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:38:
Waarom aimt iedereen op de CPU specifiek alleen? Is de X2 6000+ dusdanig verouderd dat die geen enkele applicatie of spel kan bijhouden meer? Knap, aangezien ik zelf ook een X2 5000+ op 3GHz draai en nagenoeg elk spel nog steeds vlekkeloos draaien kan. De invloed van een Pi-score ontgaat me ook een beetje en een memtest al helemaal. Als je het mij vraagt verdoe je je tijd hiermee, en zou ik kijken naar bijv de omgeving die een spel aanstuurt nalopen, directX / OpenGL bijv. Update die eens. Of loop de drivers / settings van je videokaart nog eens na.
ja en het leuke is dat PI niet eens multithreated ;) maar inderdaad, je hardware is prima, check het software matig, doe een register cleanup, defragmenteer je harddisk, etc.
marquis schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 07:41:
Heb je al eens een complete schijfcontrole uitgevoerd? Kost nix, zit standaard in Windows. Zou ik eerst maar eens doen en kijken wat daar uit komt. Dan kun je misschien al 1 apparaat uitsluiten van problemen.

[...]

Dat valt dus wel mee. Het is nie zo dat het getal 64 staat voor verdubbeling van 32 ivm snelheid. Je kunt meer geheugen gebruiken voor je systeem en de instructies mogen nu langer zijn (correct me if I am wrong). En nog wat kleine voordelen.
klopt wel zo'n beetje, maar juist omdat de instructiesets langer zijn, zou het juist trager moeten worden, komt er op neer dat het enige voordeel voor de thuisgebruikert is dat je meer geheugen kwijt kunt, nu is 4gb volgens mij toch wel meer dan zat voor (ja ook voor intensief gamen, 3dmarken en weetikveelnogmeer).

[ Voor 79% gewijzigd door Mister_X op 24-02-2009 23:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:38:
Blijkbaar.

Ikzelf heb dezelfde situatie als jij. Naja bijna dan. Heb hier de X2 6400+ en die draait ook elk spel dat ik erop kan zetten.

Het enige dat ik binnenkort eens in mijn pc wil zetten is een nieuwe videokaart. En wat extra harddisk ruimte erbij prikken. Loop een beetje vol :p

En dan nog een mooi nieuw schermpje.

Verwijderd

Kuhr89 schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 13:20:
Ik weer zeker at jou Proc de bottleneck is.

@ Tankeriv:

tja dat wel 6000+ is niet zo snel maar niet zo duur maar ik kan me zelf voor rond de 300 euro bij gistron al een vet game systeempje samenstellen doe er 45 voor een 600 voeding bij van xilence en een radeon 4850 voor rond de 130 euro en klaar is kees :9

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-07 22:02
Ja klopt dat is ook wel waar hoor.

Ik zelf loop hier nog met een X2 4800+ ( socket 939) Die is natuurlijk wel al verouderd. Hij loopt nu dan wel op 2.8ghz maar toch.

Ik kan me alleen wel voorstellen dat die CPU zijn videokaart tegenhoud bij die resolutie

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Pagina: 1