Ik zit met een raar probleem, zoals de titel het aan geeft heb een AMD 6000+ x2 en een GTX285. Ze zitten op ee Asus m3n bord met 4gb 800mhz kingston geheugen. Er draait windows vista home premium 32bit op. (op een 250gb stata2 schijf).
Tot zo ver gaat alles primma, windows loopt lekker en dergelijk. Echter zo gauw ik dus een spel op start, ongeacht welke happert hij elke paar seconde. En dan ook echt happeren, moet de toetse van mijn toetsenbord opnieuw indrukken om bijvoobeeld te blijven schieten.
Wat heb ik al geprobeerd:
Ander geheugen
Andere video kaarten: GTX260 en een 4870 1gb (netjes geistaleert en gedeinstaleert).
Andere voeding, zit nu een 850w tagan in.
Andere 6000+ processor.
Alles draait op de laatste drivers, windows heeft ook zijn updates gehad.
Na wat testen kwam ik er voor mijn gevoel op dat de cpu de bottelneck kan zijn, mijn vermoede omdat: processor bijna constant 90%+ belast word bij far cry 2. Daarnaast maakt hij bij geen enkel spel uit welke scherm resolutie ik pak. Bij far cry 2 benchemark kom ik niet hoger dan 30 a 40 frames, op elke resolutie.
Is dit alles normaal of moet ik toch gaan denken aan een cpu upgrade?
Tot zo ver gaat alles primma, windows loopt lekker en dergelijk. Echter zo gauw ik dus een spel op start, ongeacht welke happert hij elke paar seconde. En dan ook echt happeren, moet de toetse van mijn toetsenbord opnieuw indrukken om bijvoobeeld te blijven schieten.
Wat heb ik al geprobeerd:
Ander geheugen
Andere video kaarten: GTX260 en een 4870 1gb (netjes geistaleert en gedeinstaleert).
Andere voeding, zit nu een 850w tagan in.
Andere 6000+ processor.
Alles draait op de laatste drivers, windows heeft ook zijn updates gehad.
Na wat testen kwam ik er voor mijn gevoel op dat de cpu de bottelneck kan zijn, mijn vermoede omdat: processor bijna constant 90%+ belast word bij far cry 2. Daarnaast maakt hij bij geen enkel spel uit welke scherm resolutie ik pak. Bij far cry 2 benchemark kom ik niet hoger dan 30 a 40 frames, op elke resolutie.
Is dit alles normaal of moet ik toch gaan denken aan een cpu upgrade?