Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Muis lagt en schokkerig

Pagina: 1
Acties:

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11 23:20
Hallo allen. Ik heb vandaag Windows Vista op mijn laptop (Compal HEL 80) geïnstalleerd, en het eerste wat ik heb gedaan is de videokaart drivers geïnstalleerd (Forceware 97.54, de meeste recente versie die de fabrikant van mijn laptop aanbiedt).

Echter, de muis gaat altijd schokkerig en het lijkt te laggen. Dit geldt zowel voor de touchpad als een willekeurige USB-muis. Het lijkt net alsof de DPI heel erg laag is ofzo. Dit vind ik erg vreemd, want ik heb niks geïnstalleerd, alleen de videokaartdrivers, en dan gaat het al mis.

Daarna heb ik nog de rest van de drivers geïnstalleerd, maar het probleem is nog niet verholpen. Het installeren van de Logitech-drivers voor de externe muis heeft ook geen positief effect gehad. Ook is er geen enkel proces dat een excessief CPU-gebruik heeft, de laptop loopt voor de rest ook nog gewoon snel.

Heeft iemand iets soortgelijks gehad? Ik weet echt niet waar ik de oplossing van dit probleem moet zoeken. :P

[ Voor 6% gewijzigd door TMC op 21-02-2009 01:09 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Specs laptop?
Ook in Explorer?
Oudere drivers al geprobeerd?

• TMC
bobsqaud schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 01:09:
Specs laptop?
Ook in Explorer?
Oudere drivers al geprobeerd?
Specs laptop: T2400 (1,83 GHz Core Duo), 2 GB werkgeheugen, GeForce 7600 Go. Moet snel zat zijn lijkt me. Het doet zich overal voor, ongeacht welk programma geopend is. Ook in Explorer dus ja. Oudere drivers kan ik proberen, nog niet gedaan. Weet niet waar ik deze zo 1-2-3 kan vinden. Bedankt voor de tip. :)

Edit: ik zie dat er op de nVidia site ook veel nieuwere drivers staan. Logischerwijs probeer ik deze eerst. :P Ik hoop niet dat dit het oplost want anders voel ik mij wel heel erg dom. Duim voor me. :P

[ Voor 18% gewijzigd door TMC op 21-02-2009 01:14 ]

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 08:36
Al een keer extra gereboot? Ik heb soms bij nieuwe vid. drivers dat ik nog een keer extra moet rebooten omdat ik dan ook een soort lag heb na een eerste reboot.

• TMC
Heb meerdere malen gereboot.

Inmiddels ook de nieuwste drivers van de nVidia site geïnstalleerd, zonder resultaat.

• TMC
Ik heb ook Windows 7 geïnstalleerd, maar daar werkt het ook niet. :(

• TMC
Hmm, mijn broer heeft dezelfde laptop. Als ik een verse installatie maak op mijn harde schijf vanaf zijn laptop, loopt de muis soepel en zonder problemen. Als ik de harde schijf vervolgens in mijn laptop doe, keren de problemen weer terug. Erg vreemd. Het enige niveau lager waarop ik kan kijken is het BIOS, dus ik ga kijken of het flashen van het BIOS nut heeft.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
TMC schreef op zondag 22 februari 2009 @ 22:11:
Hmm, mijn broer heeft dezelfde laptop. Als ik een verse installatie maak op mijn harde schijf vanaf zijn laptop, loopt de muis soepel en zonder problemen. Als ik de harde schijf vervolgens in mijn laptop doe, keren de problemen weer terug. Erg vreemd. Het enige niveau lager waarop ik kan kijken is het BIOS, dus ik ga kijken of het flashen van het BIOS nut heeft.
Probeer ook eens de Default Settings te laden, bij mijn Medion MD98200 laptop werden op een bepaald moment slechts één van de drie USB poorten herkend.

Bleek dat ik PnP OS moest Disablen in het BIOS.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• TMC
Al geprobeerd, het heeft geen effect. Ik snap er echt niks meer van. :/
Pagina: 1