Toon posts:

[XP] laptop+monitor dualview instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal. Ik heb een probleempje bij het instellen van mijn externe monitor (Samsung syncmaster 206BW). Hopelijk weten jullie een oplossing.

Ik wil het scherm van mn laptop (macbook alu + bootcamp met XP professional) uitbreiden naar mn externe monitor (dus niet clonen). Na even in de beeldscherminstellingen geklooid te hebben besloot ik het via het NVIDIA configuratiescherm te proberen. Als ik rechtermuisklik op mn desktop krijg ik namelijk die optie.
Via het nvidia configuratiescherm krijg ik alleen de clone weergave (op beide beeldschermen hetzelfde beeld) werkende. Als ik het instel op dualview springt hij automatisch naar clone mode.

Nu komt het vreemde: Ik dacht ik probeer het nog maar een keer in de normale beeldscherm instellingen, maar na in het nvidia configuratiescherm geweest te zijn krijg ik in het normale beeldscherminstellingen venster elke keer de melding "Het onderdeel Beeldscherm van het Configuratiescherm kan de instellingen niet wijzigen. U beschikt niet over de juiste beheerdersrechten om deze instellingen te wijzigen". Ik krijg deze melding al als ik alleen maar de resolutie wil wijzigen. Dit had ik voorheen niet, dus ik neem aan dat het iets met het nvidia configuratiescherm te maken heeft? Maar nu kan ik hier dus niks meer wijzigen.

Ik zit gewoon in mn normale windows XP (professional) account met beheerdersrechten waar ik altijd in het gezeten. Ik heb ook nog geprobeerd om echt als Administrator met mn wachtwoord in te loggen, maar ook daar geeft hij die melding over beheerdersrechten.

Ik begrijp het niet. Hebben jullie tips??

Gr Bart

Verwijderd

Mogelijk dat er tijdens de installatie iets fout is gegaan in het register. Hier schrijft windows alles weg wat deze instellingen betreft, waarschijnlijk is de ACL op de sleutels in kwestie niet juist. Dwz dat je geen rechten hebt om deze sleutels te wijzigen.

Nu is het aan jou om de juiste sleutels te vinden, niet elke Nvidea kaart gebruikt exact dezelfde sleutels.
In mijn geval zitten deze sleutels in de hklm\system\CurrentControlSet\Video\etc en hklm\system\CurrentControlSet\HardwareProfile\Video\etc.

Probeer het uit te zoeken met tools als RegShot en RegMon welke sleutels worden benaderd wanneer je in Nvidea controlpanel de settings probeerd te veranderen. Ik geef RegMon hier de beste kans, eenmaal de sleutels gevonden klik dan de Root sleutel met rechts en kijk bij "Bevoegdheden/permissions" daar vind je een lijst met accounts en welke bevoegdheden deze hebben. Staat jou accountnaam of de administrator daar met beperkte rechten, voeg dan de juiste rechten toe (Full control). Staan de juiste accounts daar niet vermeld voeg ze dan toe en geef ze de juiste rechten.