Ik kreeg vandaag een mail van een bekende met een ongebruikelijke vraag:
Is er hier misschien iemand die een goed idee heeft om zijn tape opnieuw te masteren?
Daar gaat iemand heel erg blij van worden
Nu dacht ik een studio gevonden te hebben die nog zo'n ding gebruiken maar ze reageren nergens op... (masterstudio.nl)Pakweg 20 jaar geleden heb ik met mijn eerste hardrockbandje in een studio een 16 sporen demo opgenomen op een Tascam MSR-16.
Destijds heb ik de originele tape gekocht, en nu wil ik hem overzetten naar digitaal, voor een nieuwe mix+mastering.
De studio waar we destijds zaten heeft die machine al even geleden de deur uit gedaan, dus daar kom ik niet verder.
Ik heb er wel gisteren de originele master (2 sporen spoel-tape) over gezet naar cd, en de kwaliteit van de tape was geweldig!
Altijd koel en droog bewaard, en dat geeft me hoop dat de 16 sporen tape ook nog in perfecte staat is.
De houdbaarheid van tapes is niet oneindig, maar ik heb heel goede hoop dat ik met deze tape nog prima op tijd ben.
Heb al op marktplaats enzo gekeken, maar daar staat deze Tascam niet (niet meer...).
Heb ook al wel contact gehad met een bedrijf dat dat soort dingen doet, maar die hebben niet de juiste recorder.
Het moet een MSR-16 zijn, omdat het opgenomen geluid met DBX gecomprimeerd en gecodeerd is; een Dolby C recorder voldoet dan niet.
Heeft hier iemand toevallig zo'n apparaat te huur of te leen?
Of eventueel een vergelijkbare 16 sporen 1/2 inch recorder met DBX?
Of weet iemand iemand die iemand weet??? Ik zou er erg blij van worden!
Is er hier misschien iemand die een goed idee heeft om zijn tape opnieuw te masteren?
Daar gaat iemand heel erg blij van worden
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)