Beste mede Gotters..
Even het volgende probleempje:
Ik heb de volgende methode in de Klasse ConnectDB:
Als ik deze uitvoer in de klasse ConnectDB zelf, werkt die. er wordt perfect nagekeken ofdat wachtwoord/loginnaam in de database voorkomen.
Ik wil deze methode echter oproepen vanuit men Uitvoeren klasse, als ik die dan uitvoer krijg ik steeds dit:
Error reading the database information!
java.lang.NullPointerException
Dit is toch raar? ik bedoel het werkt als ik hem aanroep vanuit de ConnectDB klasse, waarom dan niet vanuit mijn Uitvoeren klasse?
hij staat trouwens zo in men uitvoeren klasse: ConnectDB.Login(username, passwoord);
Wat doe ik nu eigenlijk precies fout?
Op de java site wordt gezegd dat die foutmelding gegeven wordt als hij een object terug verwacht ipv een string, wat bedoelen ze dan precies? ik kan daar toch geen object plaatsen of wel?
Even het volgende probleempje:
Ik heb de volgende methode in de Klasse ConnectDB:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| public static String Login(String gebruikersnaam, String paswoord) { String nnaam = "test"; System.out.println(gebruikersnaam + paswoord); String sql = "SELECT * FROM tblGebruikers WHERE username = '" + gebruikersnaam + "' AND paswoord = '" + paswoord + "'"; try { Statement statement = con.createStatement(); ResultSet rs = statement.executeQuery(sql); while(rs.next()) { String naam = rs.getString("naam"); String voornaam = rs.getString("voornaam"); int gebruikernr = rs.getInt("Gebruikernr"); int level = rs.getInt("level"); System.out.println("Gelukt!" + naam); Gebruiker gebruiker = new Gebruiker(gebruikernr, voornaam, naam, level); gebruiker.setVoornaam(voornaam); gebruiker.setNaam(naam); return naam; } rs.close(); statement.close(); return nnaam; } catch (Exception ex) { System.out.println("Error reading the database information!"); System.out.println(ex); } return nnaam; } |
Als ik deze uitvoer in de klasse ConnectDB zelf, werkt die. er wordt perfect nagekeken ofdat wachtwoord/loginnaam in de database voorkomen.
Ik wil deze methode echter oproepen vanuit men Uitvoeren klasse, als ik die dan uitvoer krijg ik steeds dit:
Error reading the database information!
java.lang.NullPointerException
Dit is toch raar? ik bedoel het werkt als ik hem aanroep vanuit de ConnectDB klasse, waarom dan niet vanuit mijn Uitvoeren klasse?
hij staat trouwens zo in men uitvoeren klasse: ConnectDB.Login(username, passwoord);
Wat doe ik nu eigenlijk precies fout?
Op de java site wordt gezegd dat die foutmelding gegeven wordt als hij een object terug verwacht ipv een string, wat bedoelen ze dan precies? ik kan daar toch geen object plaatsen of wel?