Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verkeerslichten Terneuzen

Pagina: 1
Acties:

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Ik reed vorige week door Terneuzen en merkte dat de verkeerslichten daar uiterst vreemd werken. Zo was het een paar seconden groen (echt niet meer dan twee) om dan terug rood te worden en andersom.
Ik kom (zijnde Belg) zelden in Nederland, dus vroeg ik me af of dit standaard is, misschien enkel voor Terneuzen? Of waren de lichten gewoon ontregeld?

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 09:54
Vanmiddag viel me in Geldermalsen iets soortgelijks op. Daar kon ik ook wel een verklaring vinden.

Bij het kruispunt waar ik het zag is het zo dat de tegenoverliggende wegen tegelijk groen hebben (bijvoorbeeld 30 seconden). Als er dan aan één zijde geen verkeer meer is springen de lichten aan die kant vast op rood (bijvoorbeeld al na 10 seconden). De overzijde kan dan nog 20 seconden groen hebben, als er daar wel veel verkeer is. Als er dan 5 seconden nadat die ene kant op rood sprong daar nog een auto arriveert gaat het licht alsnog weer snel op groen. En waarom ook niet, je kunt dan nog 15 seconden op groen staan.

Het nut van dat 'voortijdig' op rood springen zie ik niet zo. Ze kunnen het toch ook zo doen dat de lichten pas voortijdig op rood springen als er aan beide kanten geen verkeer meer is :p

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:10
Waarschijnlijk is het gewoon een verkeerde afstelling.

Dat lichten snel op rood gaan, wordt volgens mij ook gedaan om verkeer te remmen... als soort alternatieve verkeersdrempel...

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Was dit een gewone stoplicht midden in de stad, of was het misschien een op/afrit naar/van een hoofdweg? In het laatste geval kan het namelijk een TDI zijn (Toerit Doseer Installatie) die er voor bedoelt is om de toestroom gelijkmatig te doseren waardoor er bij invoegen geen/minder files ontstaan.

Als het een stoplicht midden in de stad is, lijkt het me een storing, gezien de zeer korte groen-tijd van slechts 2 seconden. Was dit een slimme of een domme verkeerslicht-installatie (detectielussen in de weg, of een vast patroon)?

Virussen? Scan ze hier!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Mischien werd er harder dan 50KMp/u gereden, hier in de stad als je bij bepaalde stoplichten harder dan 50 aan komt denderen springen ze automatisch op rood ongeacht hoeveel auto's er doorheen zijn gekomen.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> VV

Verwijderd

Ook al eens paar keer gehad in Terneuzen, maar niet echt om te zeggen vaak

Ook vaak dat t eeuwen duurt voor ie op groen gaat en de rest 2x maag rijden ofzo

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Als ik het me goed kan herinneren, was het op de N62 komende van de E43 (Zelzate). Je hebt daar eerst lange stukken waar je 100km/u mag, nadien een kruising waar de maximumsnelheid 50km/u bedraagt. Het deed zich voor bij de overgang expressweg <=> bebouwde kom.
Of er detectielussen aanwezig waren, weet ik niet. Er leek ook niet echt een patroon in te zitten, bij bepaalde lichten stond ik wel lang te wachten.

Waarschijnlijk dus doelbewust om bestuurders te doen vertragen? Ik hield me echter wel keurig aan de snelheid.

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 11:22
Het is ook mogelijk dat er wat vernieuwde en wat oudere stoplichten staan op dat traject, bij de vernieuwing van de stoplichten wordt in Zeeland namelijk gebruik gemaakt van nieuwe verkeersregelinstallaties. De nieuwe installaties hebben lussen die verder van de stoplichten af liggen en zijn ook aangesloten op een centrale verkeerscentrale. Ook geven die nieuwe installaties voorrang aan zwaar verkeer om de doorstroming te bevorderen. Voor het exacte verhaal moet ik even zoeken in mijn boekenkast in Enschede, misschien dan meer :P

[ Voor 10% gewijzigd door Jorrit op 21-02-2009 23:07 ]

Pagina: 1