Welke multiplier is beter in dit geval?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views

• Nerro
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05-2025
Hallo,

Ik heb een E6750 die op dit moment op 3,2 GHz draait in een Asus P5K-e/wifi. Ik heb daarbij geheugen van Corsair, 2 x 1 GB DDR-2 PC6400. (XMS2 CM2X1024-6400).

Ik heb mijn FSB nu op 400 MHz waardoor ik mijn ram en cpu 1:1 heb draaien. Wat ik me nu dus af zit te vragen is of ik PC-8500 ram kan kopen en dat dan op een FSB van 533 MHz kan laten draaien. Daarbij wil ik dan mijn E6750 natuurlijk weer 1:1 laten draaien, dan zijn er twee opties, óf ik gebruik een multiplier van 6 en dan draait ie op 3,2 GHz óf ik gebruik de multiplier van 8 en dan draait ie op ~4,26 GHz.

Wat is nou wijsheid?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:09
Al eens getest of hij eigenlijk wel 4,26GHz aankan?
Ik denk dat je dan toch al sub zero koeling nodig hebt hoor ;)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Nerro
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-05-2025
Hoe dan ook, kan ik zomaar op 533MHz fsb met een 6x multi gebruiken?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:09
Je zal zelf moeten testen waar bv de FSB wall van je processor ligt, die is voor ieder exemplaar anders.
Maar ik zie geen reden waarom het niet zou kunnen, op voorwaarde dat je er genoeg voltage op zet om alles stabiel te krijgen/houden.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je gaat overclocken is het altijd maar de vraag wat hij aankan. Zie ook Overclocking & Tweaking FAQ.

Dit topic gaat op slot, omdat dit dingen zijn die je gewoon moet uitproberen en het daarnaast beter in OC zou staan.

Dit topic is gesloten.