Toon posts:

externe HD werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag tweakers.

ik heb sinds laatst een probleem met mijn externe HD, als ik ze aansluit op mijn pc hoor ik het geluidje dat ze herkent word, maar kan ze niet openen.

deze word ook niet weergegeven bij deze computer of bij schijfbeheer.
de stroom kabel is zeker goed aangesloten, het lampje van mijn externe knippert zoals hij normaal doet als hij is aangesloten.

externe schijf is van het merk WD en is 1TB

weet iemand wat ik kan doen?
er staan redelijk wat bestanden op die ik liever niet kwijt ben.. mijn schijf heb ik nog garantie op maar ik vrees dat als ik ze in de winkel terug breng ik mijn bestanden kwijt zal zijn dus vraag ik eerst even hier of iemand een idee heeft.

mvg.

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

Al op een andere computer geprobeerd?

See you in another life, brother.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DM.Aram schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:32:
En als je daar het zelfde probleem hebt, zou het kunnen dat er iets mis is met de electronica van de behuizing. Je zou dan de HDD er uit kunnen halen om zo je bestanden te redden. De kans is namelijk aanwezig dat er met de HDD zelf niets mis is.

Alleen ben je dan wel je garantie kwijt.

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Probeer het eens met Knoppix live CD of je daarmee je hd kunt bereiken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
PMD --> OM

Verwijderd

Topicstarter
DM.Aram schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:32:
ja, het probleem is namelijk ontstaan op mijn broer zijn pc. beide windows xp pro SP3
donnervogel schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:38:
Probeer het eens met Knoppix live CD of je daarmee je hd kunt bereiken.
ik heb al op mijn ubuntu partitie op mijn computer ook proberen mijn externe te bereiken.
ging ook niet.
PilatuS schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 18:34:
[...]

En als je daar het zelfde probleem hebt, zou het kunnen dat er iets mis is met de electronica van de behuizing. Je zou dan de HDD er uit kunnen halen om zo je bestanden te redden. De kans is namelijk aanwezig dat er met de HDD zelf niets mis is.

Alleen ben je dan wel je garantie kwijt.
daar dacht ik ook al aan, maar wou dit houden als aller laatste redding aangezien ik dan inderdaad mijn garantie verlies..

iemand nog een idee?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
daar dacht ik ook al aan, maar wou dit houden als aller laatste redding aangezien ik dan inderdaad mijn garantie verlies..

iemand nog een idee?
Dat begrijp ik helemaal.

Aan de andere kant hou je dan wel een 1TB HDD over als ie het nog doet. En een externe behuizing is op zich niet echt duur. Of anders kan je de HDD nog altijd intern gebruiken.

Natuurlijk is dat idd als laatste red middel.

Maakt de HDD zelf trouwens vreemde geluiden ? Als er met de HDD iets mis is kan je dat vaak horen. Een HDD die fysiek kapot is kan je qua geluiden prima herkennen. Als ie verder goed klinkt is de kans ook groter dat ie het nog goed doet. Mocht ie echt vreemde geluiden maken heeft open maken verder ook geen nut. Je hebt dan meer aan je garantie.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 19:18:
[...]

Dat begrijp ik helemaal.

Aan de andere kant hou je dan wel een 1TB HDD over als ie het nog doet. En een externe behuizing is op zich niet echt duur. Of anders kan je de HDD nog altijd intern gebruiken.

Natuurlijk is dat idd als laatste red middel.

Maakt de HDD zelf trouwens vreemde geluiden ? Als er met de HDD iets mis is kan je dat vaak horen. Een HDD die fysiek kapot is kan je qua geluiden prima herkennen. Als ie verder goed klinkt is de kans ook groter dat ie het nog goed doet. Mocht ie echt vreemde geluiden maken heeft open maken verder ook geen nut. Je hebt dan meer aan je garantie.
geen vreemde geluiden.
alles is zoals anders , maar word niet gedetecteerd

edit: heb andere usb kabel geprobeerd van mijn vader zen externe hd, maakte geen verschil dus dit kan het ook al niet zijn

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2009 19:28 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ledjes die knippren hoeven niet door de voding te komen, maar kan ook door voeding via de usb komen.
ik zou nog een keer naar de voeding kijken voor de zekerheid

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
de ledjes gaan knipperen als ik de voedingskabel aansluit, en de usb kabel nog niet is aangesloten op mijn pc, en ik hoor de hd ook draaien.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok in dat geval zou ik hem persoonlijk openmaken. als je het netjes (kan) doen, zul je ook geen last hebben met garantie als je dat achteraf claimed.

Iperf

Pagina: 1